مدیرعامل هواوی ساختار پردازنده کرین را پیچیده تر از اینتل خواند

چهارشنبه ۲۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۰
مطالعه 1 دقیقه
مدیرعامل هواوی در گفتگو با تلویزیون ملی چین، اعلام کرد ساختار پردازنده‌ کرین هواوی پیچیده‌تر از پردازنده‌هایی است که اینتل تولید می‌کند.
تبلیغات

چنگ‌دانگ یو، مدیرعامل هواوی اخیرا در یک برنامه‌ی تلویزیونی با موضوع اقتصاد حاضر شده بود که طی آن به بررسی موفقیت‌های هواوی در خارج از کشور چین پرداخت. وی بخشی از موفقیت‌های هواوی را به پردازنده‌های اختصاصی کرین این کمپانی نسبت داد که به ادعای وی، بسیار پیچیده‌تر از تراشه‌های توسعه‌یافته توسط اینتل هستند.

بر اساس اطلاعات ارائه‌شده توسط یو، هواوی سالانه بیش از ۱۰ میلیارد دلار در تحقیقات و توسعه صرف می‌کند که از این‌رو، پس از دو کمپانی اینتل و مایکروسافت، سومین کمپانی با بیشترین بودجه‌ی هزینه شده در زمینه‌ی تحقیق و توسعه است. دو پرچم‌دار آخر هواوی که میت ۹ و پی ۱۰ نام دارند، از آخرین نسل پردازنده‌ی کرین این کمپانی که همان کرین ۹۶۰ است، بهره می‌برند.

کرین ۹۶۰ را باید یکی از قدرترین پردازنده‌های موجود در بازار خواند؛ چراکه نتایج بنچمارک منتشرشده از این تراشه، نشان‌دهنده‌ی قدرت بالای پردازشی آن هستند. این پردازنده فراتر از تراشه‌ی A10 اپل و همچنین اسنپدراگون ۸۲۱ عمل کرده است. کرین ۹۶۰ از نظر مصرف بهینه‌ی انرژی نیز بسیار خوب عمل کرده است؛ چراکه گوشی هوشمندی نظیر پی ۱۰ به مدد پردازنده‌ی کرین ۹۶۰ از عمر باتری بسیار بالایی برخوردار است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات