گزارش زومیت از مراسم رونمایی تلویزیون‌های QLED سامسونگ در پاریس

چهارشنبه ۲۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۱:۵۲
مطالعه 7 دقیقه
سامسونگ طی مراسم خاصی که امروز در موزه لوور پاریس برگزار شد، نسل جدید تلویزیون‌های خود را با نام QLED معرفی کرد و عرضه‌ی آن‌ به بازار را جشن گرفت.
تبلیغات

سامسونگ اولین بار در نمایشگاه CES لاس و گاس از تلویزیون‌های QLED رونمایی کرد. بزرگ‌ترین تولیدکننده‌ی تلویزیون در دنیا، امروز نیز مراسم ویژه‌ای در پاریس، برگزار کرد تا عرضه‌ی جهانی تلویزیون‌های جدید خود را جشن بگیرد و اطلاعات بیشتری درباره‌ی QLED-ها ارائه کند.

اچ‌اس کیم، مدیر کل بخش نمایشگرهای سامسونگ دلیل انتخاب پاریس برای مراسم عرضه‌ی جهانی تلویزیون‌های QLED را اینگونه بیان کرد:

پاریس، شهر روشنایی‌ها را برای رونمایی از تلویزیون روشنایی خود انتخاب کردیم، نامی که به خاطر ارائه بهینه‌ترین سطح روشنایی و تجربه بصری خارق‌العاده به تلویزیون‌های QLED داده شده است. محل انتخابی این مراسم در کنار موزه‌ی لوور تأیید دیگری است بر تمرکز سامسونگ در مفهوم تلویزیون سبک‌ زندگی، که نماد آن دو اثر هنری، تلویزیون‌های QLED و فریم، است.
تلویزیون QLED سامسونگ پاریس

هر چند سامسونگ در این مراسم بخش مهمی‌ را به کیفیت تصویر در نسل جدید تلویزیون‌های خود اختصاص داد؛ اما تمرکز اصلی روی طراحی و سبک زندگی خاصی بود که سامسونگ به دنبال ارائه‌ی آن به مشتریان خود است. اچ‌اس کیم در این باره گفت: «تلاش ما در سامسونگ، ارائه پیشرفته‌ترین فناوری‌ها به مشتریانمان است تا تجربه بصری بی‌رقیب و طراحی منحصر ‌به فردی برای آن‌ها فراهم کند که مکمل زندگی روزمره‌شان باشد. محصولات سال ۲۰۱۷ ما با کیفیت تصویر و طراحی فوق‌العاده در کنار قابلیت‌های هوشمند، در واقع طلوع عصری نوین در تلویزیون است.»

سامسونگ در طراحی تلویزیون‌های جدید به جزئیات دقت بسیاری کرده و طراحی ۳۶۰ درجه‌ای ارائه کرده است تا تلویزیون‌های QLED از تمام زوایا زیبا و بدون نقص به نظر برسند. به این ترتیب مصرف‌کننده می‌تواند تلویزیون را در هر مکانی قرار دهد و از نمای جلو، پشت یا کناره‌های آن لذت ببرد. پایه‌های این تلویزیون‌ها به شکلی طراحی شده‌اند تا سیم‌ها را در خود جای دهند و سیم‌ها به طراحی منزل یا محیط کار آسیب وارد نکنند.  

طراحی تلویزیون QLED سامسونگ

سامسونگ می‌گوید ۸۰ درصد کاربران مایل هستند تلویزیون خود را روی دیوار نصب کنند؛ اما به دلیل مشکلات مختلف، تنها ۲۰ درصد موفق به انجام این کار می‌شوند. حال سامسونگ موفق شده است مشکلات نصب پایه‌ها را که تنظیم زاویه، فاصله بین دیوار و تلویزیون به دلیل نصب براکت و همچنین وجود سیم‌ها است، از بین ببرد. سامسونگ براکتِ بدون فاصله خود با دیوار را با نام No Gap Wall-Mount معرفی کرد که امکان اتصال راحت تلویزیون به دیوار با کمترین فاصله و در زمان کوتاه دارد. از آنجایی که مانت در دل تلویزیون قرار می‌گیرد، فاصله‌ی تلویزیون تا دیوار به نزدیک صفر می‌رسد. از طرفی طراحی این مانت به شکلی است که امکان تغییر زاویه تلویزیون به‌راحتی در اختیار کاربر قرار می‌گیرد.

تلویزیون QLED با No Gap

سامسونگ سال گذشته فناوری وان کانکت را معرفی کرد که در آن کانکشن‌های مختلف از طریق یک کابل به تلویزیون منتقل می‌شدند. به این ترتیب، به جای آنکه چندین کابل به پشت دستگاه متصل شود، تنها یک کابل به تلویزیون وصل می‌شد و باقی پورت‌ها از طریق سر دیگر کابل در اختیار مشتری قرار می‌گرفتند. اما در این فناوری کابل‌ نستبا ضخیمی در دیدرس کاربر بود و امکان افزایش طول کابل نیز وجود نداشت. حال سامسونگ در تلویزیون‌های QLED خود از کابل کاملا جدید و نامرئی رونمایی کرده که از نوع اپتیکال است و می‌تواند پهنای باند ۸۵ مگابیت در ثانیه در اختیار کاربر قرار دهد. اکنون با استفاده از یک کابل اپتیکال، مصرف‌‌کنندگان می‌توانند فضای خود را طراحی و تمامی دستگاه‌ها را یکپارچه کنند و فضای اتاق را که توسط دستگاه‌های پخش دیجیتال و سایر وسایل این‌چنینی اشغال می‌شود، بازپس بگیرند. از همه مهم‌تر اینکه این کابل می‌تواند تا ۱۵ متر طول داشته باشد تا بتوانید ست‌تاپ‌باکس، کنسول بازی و پخش‌کننده‌های مختلف را با فاصله‌ی زیاد و در هر جایی از منزل خود مخفی کنید. 

کابل اپتیکال تلویزیون QLED

برای کسانی که تمایل به نصب تلویزیون روی دیوار ندارند نیز انواع پایه‌های زیبای دیگر طراحی شده‌اند. پایه استودیو (Studio Stand) با طراحی شبیه سه‌پایه، همراهی ایده‌آل برای فضای زندگی الهام گرفته از هنرمندان است و با پایه گراویتی (Gravity Stand)، تلویزیون به راحتی می‌چرخد تا بهترین حالت دیدن در هر زاویه شکل بگیرد.

سامسونگ در همکاری دیگری با ایو بحار، طراح مشهور سوئیسی، تلویزیون نوآورانه خود، فریم را خلق کرد که شاهکاری برجسته در اختیار مصرف کنندگان قرار می‌دهد و به‌راحتی با طراحی داخلی هر خانه‌ای هماهنگ می‌شود. تلویزیون‌هایی فریم می‌توانند نقش قاب عکس دیجیتالی شما را ایفا کنند. قاب دور این تلویزیون‌ها همانند قاب عکس‌های رایج بازار است و کاربر به میل خود می‌تواند قاب آن‌ها را عوض کند.

قاب عکس

این تلویزیون‌ها عملکردی مشابه تلویزیون‌های دیگر سامسونگ دارند؛ اما در زمانی که از آن‌ها استفاده نمی‌کنید، می‌توانند نقش قاب عکس را ایفا کنند. سامسونگ در این تلویزیون‌ها فناوری Always On Display را قرار داده است تا قادر باشند در تمام طول روز روشن باشند. در حالت پخش تصویر، شدت روشنایی تلویزیون کم می‌شود تا تصویر شبیه قاب عکس یا نقاشی به نظر برسد. از طرفی این کار باعث می‌شود مصرف انرژی در این تلویزیون‌ها به‌شدت کاهش یابد. 

تلویزیون QLED سامسونگ

سامسونگ برای آنکه تلویزیون فریم همیشه روشن نباشد، موشن سنسور را در آن قرار داده است که وجود کاربر در اطراف خود را تشخیص می‌دهد و اگر کسی اطراف آن نباشد، خاموش می‌شود تا انرژی باز هم کمتر مصرف شود. این تلویزیون‌ها حسگر دیگری برای تشخیص میزان نور محیط و مطابقت روشنایی و نوع نمایش رنگ‌ها با محیط اطراف دارد تا همواره بهترین تصویر را در آن‌ها شاهد باشید. یک نرم‌افزار مکمل نیز برای تلویزیون‌های فریم در نظر گرفته شده است تا از طریق آن بتوانید تصویر در حال پخش را مدیریت و رنگ کادر دور عکس و مواردی از این دست را سفارشی کنید.

با وجود اینکه نسل قبلی تلویزیون‌های LED سامسونگ که با نام SUHD شناخته می‌شدند از فناوری کوانتوم دات پشتیبانی می‌کردند؛ سامسونگ با اضافه کردن لایه‌ی فلزی به این فناوری موفق شده است کیفیت تصویر پنل‌های کوانتوم دات را در تلویزیون‌های QLED بهبود بخشد. تلویزیون تازه معرفی‌شده QLED با توسعه بهره‌وری و ثبات نور در کنار طیف نور گسترده‌تر، فناوری کوانتوم دات (Quantum Dot) را وارد مرحله‌ای جدید کرده است. با کوانتوم دات فلزی جدید، تلویزیون‌های QLED همه جوانب اصلی کیفیت تصویر شامل زاویه دید، حجم رنگ، روشنایی و کنتراست بالا را تقویت می‌کنند. تلویزیون‌ QLED می‌تواند رنگ‌ها را دقیق نمایش دهد و به حجم رنگی ۱۰۰ درصدی دست پیدا کند که بالاترین سطح موجود در بازار است و VDE یکی از بزرگترین اتحادیه‌های علمی-فنی اروپا نیز آن را تأیید کرده است.

کوانتوم دات در QLED

علاوه بر این، سطح عمیق و غنی رنگ مشکی و کنتراست بالای تلویزیون QLED تجربه بصری یکسانی را بدون توجه به میزان روشنایی اتاق فراهم می‌کند. نسل قبلی تلویزیون‌های سامسونگ از استاندارد HDR 10 پشتیبانی می‌کرد؛ اما حالا در تلویزیون‌های جدید شاهد استفاده از استاندارد HDR 10 Pro هستیم که همه جزئیات پنهان را بدون کوچکترین اعوجاج یا اختلال رنگ ببینند، گویی این جزئیات از ابتدا قرار بود دیده شوند. در همین راستا، فاکس نیز با سامسونگ همکاری می‌کند تا بتواند از این استاندارد در ساعت فیلم‌های 4K آینده خود بهره ببرد. 

اسمارت هاب QLED تلویزیون

اسمارت هاب (Smart Hub) سامسونگ با هدف تأمین تجربه‌ای یکپارچه‌تر و ادراکی‌تر، به‌صورت مستقیم از طریق تلویزیون QLED توسعه داده شده است. نسخه بهینه‌سازی شده کنترل از راه دور One Remote سامسونگ اکنون دستگاه‌های بیشتری را پیشتیبانی می‌کند و قابلیت‌ کنترل صوتی را برای تعداد بیشتری از ویژگی‌های تلویزیون‌های هوشمند فراهم می‌آورد. در صورت استفاده هم‌زمان با آخرین نسخه اپلیکیشن Smart View (عرضه شده روی دستگاه‌های اندرویدی و iOS) کاربران می‌توانند اسمارت‌هاب خود را شخصی‌سازی کنند.

تلویزیون‌های QLED سامسونگ در سایزهای ۴۹ تا ۸۸ اینچ، همین ماه وارد بازار اروپا و شمال امریکا می‌شوند و به مرور در بازارهای دیگر دنیا از جمله ایران عرضه‌ خواهند شد. 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات