هیوندای النترا و هیوندای اکسنت در کرمان تولید خواهند شد

دوشنبه ۲۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۹:۱۰
مطالعه 2 دقیقه
بر اساس قراردادی که امروز میان هیوندای و کرمان موتور امضاء شد، خودروی النترا و اکسنت سال ۹۶ در کرمان تولید خواهند شد.
تبلیغات

بر اساس قراردادی که امروز میان هیوندای و کرمان موتور در منطقه‌ ویژه اقتصادی ارگ جدید بم به امضاء رسید، خودروهای هیوندای النترا و هیوندای اکسنت سال آینده در کرمان تولید می‌شوند.

به گفته‌ی سامان فیروزی مدیرعامل شرکت کرمان موتور، ۱۵ شهریورماه سال آینده خط تولید خودروی هیوندای اکسنت با ۳۰ درصد ساخت داخلی در مجموعه‌ی کرمان موتور راه‌اندازی می‌شود. در فاز دوم خودروی هیوندای النترا در آذرماه ۱۳۹۶ به بازار عرضه خواهد شد.

مدیرعامل شرکت کرمان موتور در مورد هیوندای i20 اعلام کرد که این خودرو پیش از این به‌صورت کامل وارد ایران می‌شد و بنا به تفاهم با شرکت هیوندای، قرار شده است که این خودرو در آینده به شکل اتصال قطعات و پس از آن تولید خط بدنه در کرمان موتور تولید شود.

فیروزی گفت: «خط تولیدهایی با ظرفیت ۲۰۰ هزار خودرو در سال در کرمان موتور راه‌اندازی خواهد شد؛ با راه‌اندازی آن، خط تولید خودروهایی که هم‌اکنون توجیه اقتصادی ندارند، از لحاظ اقتصادی کاملاً دارای توجیه ‌می‌شود.»

مدیرعامل کرمان موتور بیان کرد خودروهایی که قرار است کرمان خودرو تولید کند، خط تولید آن‌ها در هیوندای هم سابقه‌ی زیادی ندارد و خط تولیدشان به‌تازگی و در سال ۲۰۱۷ راه‌اندازی شده است. این بدین معنا است که خودروهای مذکور مصرف سوخت کمتر، رضایت مشتری بیشتر، کاهش آلایندگی و سایر مزایای خودروهای به‌روز را دارند.

پیش از این و در سال‌های ۸۳ تا ۸۷، خودروی هیوندای اکسنت با نام هیوندای ورنا (نامی که بیشتر در کره از آن استفاده می‌شود) در ایران و توسط کرمان موتور مونتاژ می‌شد که پس از تحریم‌‌ها، هیوندای از ایران رفت و دیگر این خودرو در ایران تولید نشد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات