تیم‌های برگزیده‌ LG Global Challenger ایران انتخاب شدند

یک‌شنبه ۲۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۰
مطالعه 5 دقیقه
۵ تیم برگزیده برای سفر علمی تحقیقاتی LG Global Challenger طی مراسمی توسط الجی و گلدیران معرفی شدند.
تبلیغات

تیم‌های دانشجویی برگزیده‌ی سفر علمی تحقیقاتی LG Global Challenger در ایران طی مراسمی توسط شرکت ال‌جی و گلدیران معرفی شدند تا برای سفر به کشورهای مقصد آماده شوند.

سفر علمی تحقیقاتی LG Global Challenger از سال ۱۹۹۵ با حضور دانشجویان برگزیده توسط شرکت ال‌جی برگزار می‌شود. در این سفرها هر تیم دانشجویی برای اجرای ایده‌ی خود و کسب تجارب علمی تحقیقاتی به کشور مورد نظر سفر کرده و بعد از حضور در کشور خود متعهد به اجرای ایده شده و در این زمینه فعالیت می‌کنند.

lg global challenger

برای این سفر تحقیقاتی ۶ موضوع در زمینه‌های علوم طبیعی، فناوری اطلاعات (IT)، مهندسی، اقتصاد و مدیریت، علوم انسانی و اجتماعی و فرهنگ و هنر برای انتخاب وجود داشت و شرکت ال‌جی در ایران نیز از ۲۰ شهریورماه تا ۱۰ دی‌ماه امسال با انتشار فراخوانی از دانشجویان فعال و علاقه‌مند دعوت به حضور در این رقابت کرد.

در این فراخوان حدود ۳۵۰ تیم موفق ثبت‌نام شدند که از این بین ۲۲۶ طرح شرایط شرکت در مسابقه را داشتند. جالب اینکه خانم‌ها نیز با ارائه ۳۴ درصد از پروژه‌ها نیز تمامی تلاش خود را برای ارائه بهترین طرح‌های تحقیقاتی انجام دادند.

مدیرعامل دفتر الجی در ایران

دی اس آن، مدیرعامل دفتر ال‌جی در ایران در این مراسم گفت: «در سال ۱۹۹۵ ال‌جی تصمیم گرفت که جهانی شود. در این راستا سفر تحقیقاتی جهانی برای دانشجویان در نظر گرفته شد. این برنامه از آن سال تا کنون به مدت ۲۲ سال است که اجرا می‌شود و یکی از محبو‌ب‌ترین سفرهای کره‌جنوبی است.»

به گفته‌ی مدیرعامل دفتر ال‌جی، امسال در ایران این مسابقات به عنوان دومین کشور غیر از کره‌جنوبی اجرا می‌شود. در مسابقات ایران تا کنون ۳۵۰ تیم ثبت نام کردند که از میان آنها افراد منتخب به گردش و سفر تحقیقاتی بین المللی دعوت می‌شوند. این مسابقات نه تنها یک سفر است، بلکه می‌تواند تجربه علمی بی‌نظیری برای دانشجویان باشد.

حسین تنهایی، نایب رئیس هیئت مدیره گلدیران، در این مراسم اعلام کرد: «گلدیران ۳۲۰۰ نفر کارمند مستقیم و ۱۷ هزار نفر کارمند غیر مستقیم دارد. توقع داریم دانشجویان ما به بهترین مراتب علمی برسند. اگر دانشجویان ایران نظم کاری را سرلوحه فعالیت‌شان قرار داده و تجربیات کاری را به آنها بیفزاند می‌توانیم بهترین‌های علمی دنیا را داشته باشیم.»

تنهایی ادامه داد: «در اروپا علم و دانش همراه تجربیات کاری پیش می‌رود، اما ما در ایران علم را که یاد می‌گیریم دنبال تجربیات کاری نمی‌رویم.ما دنبال برقراری ارتباط با دانشگاه‌ها هستیم تا بتوانیم از علوم دانشجویان در کشور در مسیر صنعت و اقتصاد استفاده کنیم.»

بهروز زارعی، عضو هیئت علمی دانشکده کارآفرینی دانشگاه تهران و عضو هیئت داوری مسابقات LG Global Challenger، در این مراسم گفت: «اقتصاد در کشورمان به شدت تغییر فرم می‌دهد و بزرگ می‌شود. نتیجه این موضوع شدت یافتن رقابت در کشور است. برای موفقیت در رقابت باید حرفه‌ای باشیم. باید کارمان را در بهترین سطح دنیا انجام بدهیم. برای این کار باید حرفه‌ای شویم.»

عضو هیئت علمی دانشکده کارآفرینی دانشگاه تهران افزود: «شرکت ال‌جی برای حرفه‌ای شدن و پیشرفت جایی که در آن حضور دارد تلاش کرده است. هدف نهایی ما کمک به جامعه است که بتوانیم بهتر زندگی کنیم. امیدواریم دانشجویان در این طرح تجربیات بیشتری داشته باشند و بتوانند این تجربیات را در اختیار مردم کشورمان قرار دهند.»

عضو هیئت داوری این سفر و مسابقه علمی توضیح داد: «ما به ایده‌هایی که دامنه‌ی اثر گذاری آنها بیشتر بود بیشتر توجه کردیم و در انتخابمان تأثیر داشت. الگوپذیری طرح‌ها، تناسب ایده با تیم و مناسب بودن مراکزی که پیشنهاد داده بودند از دیگر معیارهای مدنظر تیم داوری بود. امیدوارم از این ایده و مسابقه شرکت‌های داخلی ما الگو بگیرند و شاهد رواج این طرح‌ها در کشورمان باشیم.»

در پایان این مراسم ۵ تیم برگزیده برای سفری به کشوری که انتخاب کرده بودند انتخاب شدند که به شرح زیر هستند:

۱- گروه دانشگاه صنعتی امیرکبیر با موضوع حفاظ ایمنی مترو به مقصد کره جنوبی

۲- گروه دانشگاه علم و صنعت با موضوع بازیافت تایرها برای استفاده در صنعت راه‌آهن به مقصد اسپانیا

۳- گروه دانشگاه هنر تهران با موضوع کام‌جویی در آموزش به مقصد فنلاند

۴- گروه دانشگاه صنعتی امیرکبیر با موضوع روش‌های متنوع تفکیک از مبدأ در مؤسسات تجاری کشورهای توسعه‌یافته به مقصد بلژیک

۵- گروه دانشگاه تهران با موضوع ِ Design for Community Well-being through Cultural Emotions به مقصد ایتالیا

lg global challenger
lg global challenger
lg global challenger
lg global challenger
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات