مدیرعامل آسیاتک: ریشه‌ی کسب و کار ما در فیبر نوری و LTE است

شنبه ۲۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۱:۵۰
مطالعه 3 دقیقه
مدیرعامل آسیاتک گفت که ریشه‌ی کسب‌وکار ما در فیبرنوری (FTTx) و LTE است که زمان می‌برد تکمیل شوند و به کاربران خدمت‌رسانی شود.
تبلیغات

محمدعلی یوسفی زاده، مدیرعامل آسیاتک، در نشست خبری این شرکت اعلام کرد که پوشش سراسری آسیاتک بالغ بر ۴۳۰ شهر را پوشش می‌دهد که ۱۵۰۰ مرکز مخابراتی را در بر می‌گیرد. بیش از ۱ میلیون و ۳۰۰ هزار پور تا به حال توسط آسیاتک نصب شده است که برخی از آنها در حالت غیرفعال هستند. حدود ۱ میلیون مشترک فعال در شبکه‌ی آسیاتک وجود دارد. آسیاتک حدود ۸۰ گیگابیت بر ثانیه اینترنت بین‌الملل با زیرساخت دارد. ۸۰ گیگابیت بر ثانیه VPLS در بین استان‌های غیر از تهران و کرج در شبکه‌ی آسیاتک وجود دارد.

مدیرعامل آسیاتک افزود که در حوزه‌ی دیتاسنتر برای نگهداری سایت‌های محتوایی به ۱۲۰ گیگابیت بر ثانیه ترافیک رسیده‌ایم. مقدار محتوای موجود در دیتاسنتر آسیاتک بیشتر از ۱ پتابایت است.

به گفته‌ی یوسفی زاده، سرویس‌های IPTV، VOIP، FTTX، Public WiFi و سرویس‌های مشابه در آسیاتک راه‌اندازی شده است که پروژه وای فای عمومی با استقبال مشتریان روبرو شده است و در حال گسترش این امکانات در فضاهای عمومی هستیم. تا کنون ۶۰۰ هزار متر مربع را تحت پوشش داریم که نمونه‌ی آن ۱۴ فرودگاه کشور است.

مدیرعامل آسیاتک گفت: «ما در حال ارائه‌ی VDSL برای مشتریانی هستیم که نیاز به سرعت بیشتر و سرویس بهتر هستند. در VoIP نیز کارهای زیرساختی انجام شده است و اگر مشکلات مخابرات استانی حل شود، ما می‌توانیم بیش از ۱۰ هزار شماره را به مشترکان ارائه دهیم که برای این کار کدهای ۹۱۰۱ و ۹۱۰۳  برای این کار در نظر گرفته شده است. در بخش IPTV و VOD نیز با سرویس‌های فیلم‌نت، فیلیم و آیو در ارتباط هستیم و سرورهای این شبکه‌ها را در شبکه‌ی خود تأمین کرده و خواهیم کرد.»

یوسفی زاده با اشاره به خدمات جدید مراکز تبادل ترافیک و شبکه‌های تحویل محتوا اعلام کرد: «در مراکز تبادل ترافیکNIX موجود در شهرهای مختلف حضور داریم و جزء اولین شرکت‌هایی هستیم که در iXPهای موجود زیرساخت در کشور حضور داشته‌ایم. در بخش Cloud  وCDN‌ها ارتباطات با شرکت‌های مختلف داشته ایم و بخصوص در بخش CDN با شرکت‌هایی که این خدمات را ارائه می‌دهند همچون ابرآروان و خلاق همکاری بسیار خوبی داریم. یکی از مهم‌ترین استراتژی‌های ما توسعه‌ی مراکز داده و میزبانی داخلی است تا بتوانیم به کاربران کمک کنیم که درگیر منابع خارجی نباشند. مراکز داده ما می‌توانند زیرساخت خوبی برای حضور CDNهای سرویس‌دهنده‌های داخلی باشد. ما باید یک هاب بزرگ در منطقه باشیم».

مدیرعامل آسیاتک در مورد تفکیک ترافیک داخلی و خارجی و نحوه‌ی مصرف ترافیک کاربران توضیح داد: «با تفکیک ترافیک برای مشترکان و اعمال آن توانسته‌ایم کیفیت بهتری را برای مشترکان به عمل بیاوریم که این کار در آسیاتک از سال ۹۲ شکل گرفت. هر چه پیش می‌رویم گرایش به صورت مصرف دیتای ویدیویی پیش می‌رود و نمونه‌های دنیایی و داخلی این را به ما نوید می‌دهد که مردم به تماشای ویدیو مشتاق‌تر می‌شوند. نقش نگهداری داده در استریمینگ و تماشای ویدیو بسیار متفاوت و مهم است که در این میان توزیع مناسب داده در مراکز گسترده‌ی داده در سراسر کشور تأثیر گذار و حیاتی است».

یوسفی زاده تأکید کرد: «ریشه‌ی کسب‌وکار ما در FTTX(فیبر نوری) و LTE(نسل چهارم اینترنت همراه) است که زمان می‌برد تا تکمیل شوند و به کاربران خدمت‌رسانی شود. آینده‌ی کار ما که سرویس‌های ارائه شده‌ی امروزی چون VoIP، IPTV، VOD و وای‌فای عمومی در آینده در بستر FTTx و LTE ارائه خواهد شد و آینده از آن این دو فناوری است.»

مدیرعامل آسیاتک گغت که پذیرش بورس آسیاتک در مراحل نهایی است و برای عرضه منتظر عرضه‌های جدید بورسی هستیم. ورود به بورس آسیاتک احتمالا در نیمه اردیبهشت ماه با سرمایه‌ی ثبتی ۳۰ میلیارد تومانی انجام می‌شود.

به گفته‌ی یوسفی زاده، آسیاتک در حوزه‌های ارائه اپلیکیشن به صورت استارتاپی، پرداخت بانکی و واردات تجهیزات سخت افزاری نیز وارد شده است. اپراتور مجازی آسیاتک در حال نهایی شدن قرارداد با رایتل، دریافت پروانه و ارائه خدمات به مشترکان است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات