مرسدس میباخ G650 لاندالت کلاس G در نمایشگاه ژنو معرفی شد

شنبه ۲۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۲:۱۵
مطالعه 4 دقیقه
مرسدس میباخ G650 Landaulet، نوع دیگری از مدل رده‌بالای کلاس G مرسدس، برای نخستین بار در نمایشگاه خودروی ژنو ۲۰۱۷ به نمایش گذاشته شد.
تبلیغات

Mercedes-Maybach G650 Landaulet یکی از جدیدترین محصولات گران‌قیمت میباخ، زیربرند شرکت مرسدس‌بنز است. این خودروی شاسی‌بلند و چهار سرنشین که در رده‌ی خودروهای نظامی قرار می‌گیرد، روز گذشته در نمایشگاه خودروی ژنو ۲۰۱۷ رونمایی شد.

میباخ G650 از پیشرانه‌ی ۶ لیتری ۱۲ سیلندر با آرایش V-شکل بهره می‌برد. این پیشرانه مجهز به توربوشارژر است و قدرت آن به ۶۲۱ اسب بخار می‌رسد. این خودرو نشان از عرضه‌ی نسخه‌ای ارتقا یافته از کلاس G را در سال جاری می‌دهد؛ کلاسی که به قدمت ۳۸ سال می‌رسد. این خودرو از سقف نیمه‌باز شونده بهره می‌برد؛ سقفی که مشابه نمونه‌ای است که در میباخ لاندالت ۶۲ سال ۲۰۰۷ استفاده‌ شده بود.

همانند دیگر خودروهای کلاس G، از جمله G63 6x6 و G500 4x4² فاصله‌ی بین دو محور این خودرو زیاد است و از بدنه‌ای عریض بهره می‌برد. لاندالت G650 چهار در، دارای طولی معادل ۵۳۴۵ میلی‌متر و عرض ۲۱۱۰ میلی‌متر است و ارتفاع این خودرو به ۲۳۳۵ میلی‌متر می‌رسد.

فاصله‌ی بین دو محور پنجمین مدل میباخ در حال حاضر ۳۴۲۸ میلی‌متر است که ۲۵۸ میلی‌متر طویل‌تر از کلاس S مرسدس است؛ خودرویی که مرسدس-میباخ S65 بر اساس آن توسعه داده شده است.

g650

در داخل کابین خودروی لاندالت G650 از چرم استفاده‌شده است. آخرین‌مدل میباخ دارای چهار صندلی است و از تغییردهنده‌ی صندلی عقب کلاس اس بهره می‌برد تا بتوان حالت صندلی‌های عقب را در مواقع لزوم تغییر داد.

صندلی‌های جلو برخلاف صندلی‌های عقب، در زیر یک سقف فلزی ثابت قرار دارند، صندلی‌های عقب می‌توانند به سمت پایین قرار بگیرند، در این حالت با فشردن یک دکمه قسمت سقف قسمت عقب خودرو جمع می‌شود و در محفظه‌ای در پشت صندلی‌های عقب قرار می‌گیرد.

همانند دیگر لیموزین‌های مدل میباخ، یک شیشه‌ی جداکننده با موتور الکتریکی وجود دارد که در صورت لزوم می‌تواند قسمت جلو و عقب خودرو را از هم جدا کند که می‌توان دو حالت شفاف و مات را برای آن در نظر گرفت. صندلی‌های مستقل عقب نیز همانند کلاس S هستند و از محفظه‌های هوای قابل انبساط و ویژگی ماساژ سنگ‌داغ بهره می‌برند؛ در حالی‌که می‌توان موقعیت صندلی را به‌صورت کاملا خوابیده قرار داد. دو میز نگه‌دارنده در کنسول وسط خودرو وجود دارد و دو نمایشگر ۱۰ اینچی در این قسمت قرار دارند که جزئی از سیستم اطلاعات-سرگرمی خودرو محسوب می‌شوند.

پیشرانه‌ی خودروی لاندالت G650 همانند G65 است؛ بنابراین در این خودرو از پیشرانه‌ی ۶.۰ لیتری بنزینی با ۱۲ سیلندر با آرایش V-شکل و مجهز به توربوشارژر استفاده شده است. قدرت این پیشرانه ۶۲۱ اسب بخار است که در دور ۵۰۰۰ دور بر دقیقه به دست می‌آید و گشتاور بسیار زیاد ۱۰۰۰ نیوتن‌متری را در دور ۲۳۰۰ تا ۴۳۰۰ دور بر دقیقه به همراه دارد. این خودرو از یک جعبه‌دنده‌ی خودکار هفت سرعته با مبدل گشتاور استفاده می‌کند که از دو حالت کارکرد محدود و چهارچرخ محرک بهره می‌برد. این سیستم به سه قفل دیفرانسیل مجزا مجهز شده است که می‌توانند حین حرکت فعال شوند.

از عملکرد خودروی لاندالت G650 هیچ خبری در دست نیست، هرچند بر اساس خودروی G65 انتظار می‌رود که خودروی جدید میباخ، طی ۵.۳ ثانیه از حالت سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت دست یابد، ضمن آنکه حداکثر سرعت این خودرو نیز به‌صورت الکترونیکی روی ۲۳۰ کیلومتر بر ساعت محدود شده باشد.

لاندالت G650 با بهره‌گیری از میراث آفرود کلاس G‌ مرسدس‌بنز، به شاسی به سه محوری مجهز شده است که در ابتدا برای خودروی G63 6x6 توسعه داده‌شده و در خودروی G500 4x4² نیز مورد استفاده قرار گرفته بود. ارتفاعی که چرخ‌های این خودرو نصب شده است، با دو مدل یادشده متفاوت است، فاصله‌ی کف این خودرو تا زمین ۴۵ میلی‌متر است و چرخ‌های ۲۲ اینچی با پهنای ۳۲۵/۵۵ به‌صورت استاندارد در این خودرو به‌کار رفته‌اند.

از این مدل تنها ۹۹ دستگاه تولید خواهد شد، کارخانه‌ی سازنده‌ی این خودرو در گراتس اتریش واقع شده است. لاندالت G650 گران‌قیمت‌ترین خودروی کلاس G مرسدس است؛ البته قیمت این خودرو در حال حاضر اعلام نشده است؛ اما گفته می‌شود برچسب قیمتی آن نسبت به خودروی تولید محدود و ۴۸۰,۰۰۰ یورویی G63 6x6 که در سال ۲۰۱۴ روانه‌ی بازار شد، فراتر باشد.

نظر شما در ارتباط با خودروی شاسی‌بلند لوکس میباخ لاندالت G650 چیست؟

g650
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات