وایبر به قابلیت گفتگوی محرمانه مجهز شد

جمعه ۲۰ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۱:۴۶
مطالعه 2 دقیقه
پیام رسان وایبر پس از آنکه در ماه ژانویه به قابلیت ارسال پیام‌های محرمانه تجهیز شد حالا قابلیت گفتگوی محرمانه یا همان Secret Chat را نیز پیش روی کاربران قرار داده است.
تبلیغات

رفته رفته مسئله امنیت و حریم خصوصی کاربران، اهمیت بیشتری در مقایسه با قابلیت‌های جانبی نظیر امکان استفاده از فیلتر تصاویر، استیکر، اموجی و تصاویر متحرک قابل استفاده در نرم‌افزارهای پیام‌رسان پیدا کرده است. با این شرایط، پیام رسان وایبر هم در به‌روزرسانی جدید خود تمرکز روی بحث امنیت کاربران را در دستورکار قرار داده است.

اگرچه Viber نتوانسته به محبوبیتی هم‌سطح با فیس‌بوک مسنجر یا حتی جامعه آماری در حد و اندازه آنچه در واتس‌اپ شاهد هستیم دست پیدا کند اما پس از خرید این سرویس توسط Rakuten در سال ۲۰۱۴ میلادی، حالا تعداد کاربران ثبت‌نام شده این سرویس، بیش از ۸۰۰ میلیون عنوان شده است. البته تعداد حساب‌های کاربری فعال این پیام‌رسان، به مراتب کم‌تر از رقم یادشده است. با وجود این، تجهیز وایبر به تکنولوژی رمزگذاری دوطرفه، بهره‌مندی از قابلیت ارسال پیام‌ محرمانه (Secret Messages) و حالا قابلیت گفتگوی محرمانه (Secret Chat) می‌تواند این آمار را بازهم افزایش دهد.

در کنار قابلیت‌هایی مانند امکان پاک‌کردن پیام‌های حاوی ویدئو و عکس یا حتی مخفی کردن مکالمه‌های حساس با استفاده از پین کد، وایبر حالا این امکان را برای کاربران فراهم کرده تا تایمری را برای فعال‌سازی زمان‌بندی محو شدن پیام‌ها در اختیار داشته باشند. علاوه بر این، امکان مسدود کردن قابلیت فوروارد پیام‌ها نیز پیش روی کاربران قرار گرفته است.

این پیام رسان رایگان چند پلتفرمه امکان گرفتن اسکرین شات از پیام‌های حساس را نیز از کاربران دستگاه‌های اندرویدی سلب کرده است. در iOS هم در صورتی که طرف مقابل اسکرین شاتی از پیام‌های محرمانه شما بگیرد، اعلانی پیش روی شما قرار خواهد گرفت.

با این تفاسیر، به‌نظر می‌رسد وایبر راهکارهای ویژه امنیتی را به‌طور تمام و کمال پیش روی کاربران قرارداده و حالا باید منتظر استقبال کاربران از این ویژگی‌های جدید پیام‌رسان وایبر باشیم.

نظر شما در خصوص این قابلیت‌ها در مقایسه با آنچه در پیام‌‌رسان‌های محبوب نظیر تلگرام شاهد هستیم چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات