نرم افزار iMyFone Umate: آزادسازی حافظه و حذف غیر قابل برگشت فایل ها در آیفون و آیپد

جمعه ۲۰ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۱
مطالعه 8 دقیقه
در این مقاله با معرفی و بررسی نرم افزار ویندوز و مک iMyFone Umate Pro که وظیفه آزادسازی حافظه و حذف غیرقابل برگشت فایل ها را در آیفون و آیپد بر عهده دارد در خدمت شما خواهیم بود.
تبلیغات

اگر قصد عکسبرداری دارید و با پیغام کمبود فضا مواجه می‌شوید، اگر قصد انجام بازی‌های گرافیکی را دارید اما به دلیل کمبود حافظه با اجرای کند و هنگ کردن‌های مکرر رو‌به‌رو می‌شوید، اگر فضای کافی برای آپدیت کردن آیفون خود ندارید یا حتی اگر قصد فروش گوشی خود را دارید اما نگران ریکاوری شدن فایل‌های شخصی خود هستید iMyFone Umate Pro راه حل تمام این مشکلات شما خواهد بود. iMyFone Umate Pro نرم‌افزاری برای ویندوز و مک است که توسط آن می‌توانید روی حافظه‌ی آیفون یا آیپد خود مدیریت کاملی داشته باشید.

.

حذف فایل های اضافه و آزادسازی حافظه

صاحبان آیفون و آیپد ممکن است دفعات زیادی با پیغام Not Enough Storage مواجه شده باشند. معمولا تنها واکنشی که کاربران عادی به این پیام نشان می‌دهند پاک کردن دستی چند فایل است تا بلکه با آزاد شدن کمی از فضای حافظه، این پیغام از بین برود. اما این راه کاملا موقتی خواهد بود و به زودی مجددا با این مشکل مواجه خواهید شد. بنابراین اگر با مشکل کمبود حافظه رو‌به‌رو هستید بهتر است یک بار iMyFone Umate Pro را امتحان کنید. این برنامه با حذف فایل‌های بی‌استفاده از جمله کش، فایل‌های موقت و‌... می‌تواند با یک لمس حافظه‌ی گوشی شما را تا حد چشمگیری خالی کند. تکنولوژی‌های به کار رفته در این نرم‌افزار قادر است تا حتی فایل‌های Junk مخفی شده یا غیرقابل شناسایی را نیز تشخیص دهد و به حذف آن‌ها بپردازد. امکان فشرده سازی تصاویر و کاهش حجم آن‌ها تا ۷۵ درصد نیز از دیگر ویزگی‌های این نرم‌افزار به حساب می‌آید.

.

حذف غیر قابل بازگشت فایل ها

نکته‌ی جالبی که در رابطه با iMyFone Umate Pro وجود دارد و کاربرد آن را دو چندان می‌کند این است که این نرم‌افزار صرفا یک حذف کننده‌ی ساده نیست بلکه این عمل را به نحوی انجام می‌دهد که اطلاعات شما به طور کامل از گوشی حذف شوند و توسط برنامه‌های ریکاوری قابل بازگشت نباشند. این موضوع به خصوص در زمان‌هایی که قصد فروش آیفون یا آیپد خود را دارید بسیار کاربردی می‌تواند باشد چرا که توسط آن قادر خواهید بود تا با خیالی راحت اطلاعات مهم خود را حذف کرده و سپس دستگاه را به خریدار تحویل دهید.

.

نحوه دانلود، نصب و استفاده

در ابتدا iMyFone Umate Pro را از لینک های موجود در انتهای مطلب دانلود یا خریداری کنید. سپس آیفون یا آیپد خود را با کابل به کامپیوتر متصل کنید تا برنامه بعد از اسکن و شناسایی دستگاه شما، آماده به کار شود. دقت داشته باشید برای استفاده از این نرم‌افزار، نصب بودن iTunes نیز ضروری خواهد بود.

.

بعد از اجرای این برنامه با ۵ بخش مختلف رو‌به‌رو خواهید بود که در ادامه به طور مختصر آن‌ها را معرفی خواهیم کرد.

1Click Cleanup

در بخش ابتدایی مطلب به حذف فایل‌های اضافه و خالی کردن فضای گوشی تنها با یک لمس اشاره کردیم. این بخش برای دسترسی به این ویژگی تعبیه شده است که می‌توانید در آن علاوه بر پاک کردن فایل‌های Junk و بی‌کاربرد، عکس‌ها را نیز فشرده سازی یا حذف کنید. همونطور که در عکس بالا مشاهده می‌کنید فایل‌ها از یکدیگر تفکیک شده‌اند که پیشنهاد می‌کنیم حتما از ۲ گزینه اول یعنی Junk File و Temp Files استفاده کنید. در رابطه با گزینه‌های بعدی بهتر است دقت بیشتری به خرج دهید تا به اشتباه باعث حذف فایل‌های مهم خود نشوید.

Erase All Data

این گزینه تمام اطلاعات گوشی شما را حذف خواهد کرد و آن را به حالت کارخانه‌ای که در ابتدا خریداری کرده بودید باز می‌گرداند. از عکس و ویدیو گرفته تا پیامک‌ها و یادداشت‌ها همگی در این بخش حذف خواهند شد. Erase All Data تنها زمانی استفاده می‌شود که قصد فروش گوشی، یا ریست کردن کامل آن را داشته باشید پس بهتر است مواظب باشید که با مراجعه‌ی اشتباه به این بخش، اطلاعات خود را از دست ندهید.

Erase Deleted Files

فایل‌های شما حتی بعد از حذف، قابلیت بازیابی یا ریکاوری شدن دارند از همین رو حذف اطلاعات یا عکس‌های شخصی به هیچ وجه کافی نیست و اگر قرار است گوشی، لب تاپ یا هر وسیله‌ی حافظه دار دیگری را به شخص دیگری بسپارید ابتدا باید آن را با روش های مخصوص پاکسازی کنید. همانطور که گفته شد این نرم‌افزار قادر است تا فایل‌های مورد نظر شما را طوری که هرگز قابل ریکاوری نباشند حذف کند. اما تکلیف فایل‌هایی که قبل از نصب این نرم‌افزار و به صورت عادی حذف کرده‌اید چه می‌شود؟  توسط این قسمت می‌توانید پیش نمایش فایل‌های پاک شده‌ای که همچنان قابل ریکاوری شدن هستند را مشاهده کنید و حتی آن ها را نیز با متودهای مخصوص iMyFone Umate Pro به طور کامل و صحیح حذف کنید تا دیگر قابل بازگشت نباشند.

Erase Private Data

توسط این بخش می‌توانید داده‌های خصوصی مانند پیامک‌ها، لیست تماس، دیتای برنامه‌ها همچون واتس‌اپ و حتی عکس و ویدیوهای مورد نظرتان را به صورت انتخابی و کامل و بدون امکان بازگشت حذف کنید. همانطور که در عکس بالا نیز مشخص است اطلاعات موجود در این بخش به صورت کاملا تفکیک شده و منظم به شما نمایش داده می شوند تا بتوانید با انتخاب تمام موارد دلخواه، آن ها را به صورت یکجا از گوشی خود حذف کنید.

Erase Private Fragments

اپلیکیشن‌هایی که روی گوشی نصب می‌شوند فایل‌ها و داده‌هایی را از خود در حافظه‌ی گوشی به جا می‌گذارند که برخی از آن‌ها حتی بعد از حذف اپلیکیشن نیز در حافظه‌ی گوشی باقی می‌ماند. توسط این بخش می‌توانید حافظه‌ی گوشی را اسکن کرده و این قبیل فایل‌ها را شناسایی و سپس به طور کامل حذف کنید. معمولا استفاده از این بخش می تواند تاثیر چشمگیری در آزاد شدن فضا داشته باشد.

 .

نسخه‌های پولی، آزمایشی و رایگان

iMyFone Umate در اصل یک نرم افزار پولی است که برای استفاده از تمام امکانات آن که در این مقاله مطالعه کردید باید آن را خریداری کنید. اما می‌توانید از نسخه‌ی Trial و Free برنامه نیز به صورت رایگان استفاده کنید که دارای محدودیت‌ها و امکانات کمتری نسبت به نسخه‌های پولی بوده و در جدول بالا قابل مشاهده‌اند.

Umate Free / Trial

همانطور که در جدول بالا مشخص است شما در نسخه ی Free که به طور رایگان قابل دانلود است تنها به امکان حذف فایل‌های Junk و Temp دسترسی خواهید داشت. در نسخه ی Trial با محدودیت بیشتری مواجه خواهید شد و تنها حذف فایل‌های Junk در اختیار شما قرار می گیرد اما در عوض می‌توانید فشرده‌سازی عکس‌ها در تعداد محدود و حذف اپلیکیشن ها را برای یک بار تجربه کنید.

در یک طرح تشویقی، شما می توانید به مدت "محدودی" با اشتراک گذاری این صفحه در اکانت فیسبوک، توئیتر یا گوگل پلاس خود، لایسنس نسخه ی Standard را دریافت کنید و نسخه ی Trial برنامه را به ورژن پولی استاندارد تبدیل کنید. برای این امر کافیست روی گزینه ی اشتراک گذاری (در همان صفحه بالا) کلیک کنید تا پنجره ی جدیدی برای شما باز شود. در این صفحه وارد اکانت خود شوید و پست مورد بحث را در رابطه با این صفحه منتشر کنید تا بعد از آن به بخش دیگری برای دریافت لایسنس رایگان منتقل شوید.

Umate Standard

نسخه ی استاندارد این برنامه که با قیمت پایین تری نسبت به نسخه اصلی عرضه شده است نیمی از امکانات بررسی شده در این مطلب را دارا است. اگر احساس می کنید امکانات موجود در این نسخه (به جدول بالا مراجعه کنید) نیازهای شما را بر طرف می کند می توانید پول خود را ذخیره کنید و این نسخه را که قیمت پایین تری نسبت به نسخه اصلی دارد خریداری کنید. همچنین تیم سازنده تخفیف فوق العاده 50 درصدی را برای این نسخه در نظر گرفته است که قیمت آن را در بیش از پیش کاهش داده و شما می توانید با قیمتی به صرفه آن را خریداری کنید.

Umate Pro

در نهایت به نسخه اصلی برنامه که شامل تمام امکانات توضیح داده شده در این مقاله است و با عنوان Umate PRO در جدول بالا مشخص شده است می رسیم. برای خرید این برنامه می توانید از این لینک برای ویندوز و از این لینک برای مک استفاده کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات