گوگل: بسیاری از روزنه های امنیتی مورد استفاده توسط CIA را پوشش داده ایم

جمعه ۲۰ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
گوگل نیز همچون کمپانی‌های مایکروسافت و اپل با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرده که اغلب روزنه‌های امنیتی فاش شده توسط ویکی لیکس را برطرف کرده است.
تبلیغات

گوگل نیز با انتشار بیانیه‌ای در واکنش به فاش شدن روش‌های نفوذ در گجت‌های مبتنی بر سیستم‌عامل اندروید و همچنین مرورگر کروم که توسط سازمان سیا انجام می‌شده، اعلام کرده که اغلب روزنه‌های امنیتی که سازمان جاسوسی آمریکا آن‌ها در اختیار داشته، پوشش داده شده است.

ویکی‌لیکس بیش از ۸٫۰۰۰ سند را در قالب پروژه‌ی Vault 7 فاش کرده که به روش‌های جاسوسی و هک در سازمان سیا پرداخته است. در این اسناد مشخص شده که سیا با بهره‌گیری از روزنه‌های امنیتی موجود در سیستم عامل اندروید، قادر بوده تا به راحتی در گجت‌های مبتنی بر این سیستم‌عامل نفوذ کرده و اطلاعات کاربران را مورد بررسی قرار دهد.

البته این روزنه‌های امنیتی مربوط به سال‌های ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۶ میلادی است و مشخص نیست که دقیقا کدامیک از روزنه‌های مشخص شده توسط گوگل شناسایی و مشکل آن‌ها با انتشار بروزرسانی‌های امنیتی حل شده است.

هیثر ادکینز، مدیر بخش امنیت اطلاعات و حریم خصوصی گوگل در این خصوص چنین اظهار نظر کرده است:

پس از آنکه ما اسناد فاش شده را مطالعه کردیم، با اطمیمان خاطر مطمئن شدیم که با انتشار پچ‌های امنیتی بخش بزرگی از روزنه‌های امنیتی کروم و اندروید را پوشش داده‌ایم. بررسی‌های ما همچنان ادامه دارد و ما در نظر داریم تا سیاست‌های بهتری را برای حفاظت بهتر از کاربران خود به عمل آوریم. ما همواره امنیت را به عنوان الویت خود قرار داده و در این مورد سرمایه‌گذاری کرده‌ایم.
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات