کارت گرافیک های AMD از Asynchronous Reprojection پشتیبانی می کنند

شنبه ۲۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
AMD با پشتیبانی از Asynchronous Reprojection قصد دارد تا تجربه بهتری را به کاربران استفاده کننده از VR ارائه دهد.
تبلیغات

 در زمان برگزاری نمایشگاه GDC در سانفرانسیسکو، AMD از درایور جدید Radeon رونمایی کرد که قابلیت اختصاصی Valve که Asynchronous  Reprojection نام دارد را به کارت گرافیک‌های AMD می‌آورد.

عملکرد مناسب کارت گرافیک برای واقعیت مجازی اهمیت ویژه‌ای دارند تا بهترین تجربه و قابلیت بازی مناسبی را به کاربر ارائه دهد. در واقعیت مجازی اگر نرخ فریم به زیر 90 فریم در ثانیه برسد، دیگر تجربه بازی لذت‌بخش نخواهد بود. Valve و Oculus درحال ‌توسعه فن‌آوری هستند تا بتواند عملکرد مناسب را برای گسترده وسیعی از سخت‌افزارهای واقعیت مجازی ارائه دهد، اما این موضوع فقط وابسته به نرم‌افزار نیست و شرکت‌های سخت‌افزاری نیز باید محصولات خود را به‌خوبی برای تطبیق با این روش آماده کنند.

Oculus از (Asynchronous Timewarp (ATW استفاده کرد تا زمانی که نرخ به زیر ۹۰ فریم در ثانیه می‌رسد، تصویر را طوری نمایش دهد که کاربر این افت فریم را احساس نکند. ATW این کار را با استفاده از کپی کردن داده‌های فرم قبلی هدست شما و تطبیق آن با موقعیت قرارگیری هدست (در حال حاضر) به نمایش درمی‌آورد.

Valve از روش کاملا متفاوت برای حل این مسئله استفاده می‌کند. Interleaved Reprojection به‌صورت خودکار نرخ فریم را نصف می‌کند و این موضوع درزمانی اتفاق می‌افتد که نرخ فریم نمایش داده‌شده از 90 فریم در ثانیه کمتر شود و سپس به نمایش تکراری فریم قبلی اقدام می‌کند.

Asynchronous Timewarp و Interleaved Reprokection هر دو به‌خوبی کار می‌کنند و می‌توانند نسبتا این مشکل را حل کنند و با مشکلاتی همانند عدم شناسایی حرکات دست و نمایش تعداد زیاد اشیا متحرک روبه رو نشوند اما راه‌حل قطعی برای این مشکل نیستند.

در ماه نوامبر Oculus از Asynchronous Spacewarp رونمایی کرد که موقعیت قرارگیری دست‌های شما (کنترلر) را محاسبه می‌کند، حرکت کاراکتر و حرکت دوربین را پیش از ارائه فریم جدید محاسبه می‌کند.

radeon

Asynchronous Reprojection از Valve به‌صورت بتا در Steam از ماه اکتبر قرار خواهد گرفت و برای تمام مشتریان SteamVR در 15 نوامبر قرار خواهد گرفت و همانند ATW کنترل مناسبی را بر روی تغییر محتوا بین Rreprojection و رندر گیری معمولی فریم‌ها ارائه خواهد کرد.

درزمانی که Valve، Asynchronous Reprojection را ارائه کرد، فقط از کارت گرافیک‌های انویدیا با درایور GeForce 372.54 پشتیبانی می‌کرد و از پشتیبانی کارت گرافیک‌های AMD خبری نبود (البته reprojection معمولی از این موضوع پشتیبانی می‌کرد). AMD پنج ماه زمان برد تا بتواند قابلیت پشتیبانی از Asynchronous Reprojection را به درایورهای کارت گرافیک‌های خود اضافه کند. نرم‌افزار Radeon Software Crimson ReLive که انتظار میرد در ماه مارس ارائه شود قابلیت‌های عملکردی مناسبی را به کارت گرافیک‌های AMD اضافه می‌کند.

نظر شما در ارتباط با این موضوع چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات