گوشی ‌گلکسی ایکس کاور 4 رسما معرفی شد

چهارشنبه ۱۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۰:۵۰
مطالعه 3 دقیقه
سامسونگ در سکوت خبری، از گوشی‌ هوشمند جدید و مقاوم خود با نام گلکسی ایکس‌کاور ۴ (Galaxy Xcover 4) رونمایی کرد.
تبلیغات

چند ساعت قبل، گلکسی ایکس‌کاور ۴ در لیست رسمی FCC قرار گرفت که مثل همیشه نشان‌دهنده‌ی معرفی زود‌هنگام این محصول است. اما به نظر می‌رسد سامسونگ زودتر از آنچه فکر می‌کردیم این دستگاه را معرفی کرده، چراکه هم‌اکنون گلکسی ایکس‌کاور ۴ در وب‌سایت آلمانی این شرکت قرار گرفته است.

حال با مشخص شدن مشخصات‌ فنی گوشی هوشمند گلکسی ایکس‌کاور ۴، به نظر می‌رسد اطلاعات اعلام‌شده در شایعاتی که در مورد این دستگاه منتشر شده، صحت داشته‌ است. گوشی مورد بحث از نظر طراحی تا حدودی شبیه به نسل قبلی خود یعنی گلکسی ایکس‌کاور ۳ است. فریم اصلی این دستگاه تقویت شده و یک پوشش لاستیکی نیز روی آن قرار گرفته است. بخش پشتی گوشی نیز مانند فریم تقویت شده است و علاوه بر این سه دکمه‌ی فیزیکی در پنل جلویی دستگاه تعبیه شده است. البته بر اساس شایعاتی که قبلا از این محصول منتشر شده بود، انتظار این تغییرات را در گلکسی ایکس‌کاور ۴ داشتیم؛ چراکه هدف اصلی از ساختن این محصول، مقاوم بودن در شرایط مختلف است. این گوشی هوشمند در برابر آب، گردوغبار و مواردی از این قبیل مقاومت دارد.

گلکسی ایکس‌کاور ۴ گواهی IP68 و MIL-STD 810G (استاندارد نظامی آمریکا) را دارد. البته تأییدیه‌ی آی‌پی ۶۸ امروزه به یک استاندارد در بسیاری از گوشی‌های هوشمند مبدل شده است؛ این یعنی اگر گوشی یادشده به مدت یک ساعت در عمق ۱.۵ متری آب قرار بگیرد، هیچ مشکلی برای آن به وجود نخواهد آمد و علاوه بر این در برابر نفوذ گردوغبار مقاوم است. از سوی دیگر گواهی MIL-STD 810G یک استاندارد قوی‌تر است. بر اساس این گواهی، دستگاه مورد نظر باید در شرایط مختلف و توسط تجهیزات گوناگونی مورد تست قرار گیرد. این تست‌ شامل آب‌وهوا، شوک، لرزش، تابش خورشید و ... است. مهم‌ترین بخش استانداردهای نظامی آمریکا، مقاوم بودن دستگاه در برابر رطوبت و آب شور است؛ چراکه این دو شرایط در گواهی IP68 پشتیبانی نمی‌شوند. 

galaxy xcover 4

گوشی‌ هوشمند گلکسی ایکس‌کاور ۴ از یک نمایشگر ۴.۹۹ اینچی ال‌سی‌دی با کیفیت ۷۲۰p‌ بهره می‌برد. این دستگاه مجهز به پردازنده‌ی اکسینوس ۷۵۷۰ و ۲ گیگابایت رم است. حافظه‌ی داخلی گوشی ۱۶ گیگابایت در نظر گرفته شده است. البته می‌توانید با استفاده از کارت حافظه‌ی میکرو اس‌دی، حافظه‌ی داخلی دستگاه را گسترش دهید. دوربین پشتی این محصول ۱۳ مگاپیکسلی و دوربین جلویی آن ۵ مگاپیکسلی است. گلکسی ایکس‌کاور ۴ از یک باتری با ظرفیت ۲۸۰۰ میلی‌آمپ رساعت بهره می‌برد و وزن آن ۱۷۲ گرم است.

گوشی‌ هوشمند گلکسی ایکس‌کاور ۴ با قیمت ۲۵۹ یورو در بازارهای اروپا به فروش خواهد رسید. انتظار می‌رود این محصول در ماه آوریل روانه‌ی بازار شود.

نظر شما در مورد گوشی جدید سامسونگ چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات