پوشش گسترده زومیت از نمایشگاه خودرو ژنو 2017؛ چه خودروهایی در این رویداد معرفی می شوند؟

یک‌شنبه ۱۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۰:۳۰
مطالعه 10 دقیقه
نمایشگاه ژنو یکی از بزرگ‌ترین و مهم‌ترین رویداد‌های خودرو است و علاقه‌مندان زیادی منتظر بازگشایی آن هستند. زومیت نیز پوشش گسترده‌ای از این رویداد برای علاقه‌‌مندان دنیای خودرو خواهد داشت.
تبلیغات

هشتاد و هفتمین نمایشگاه خودرو ژنو، روز سه‌شنبه ۱۷ اسفند (۷ مارس) با حضور رسانه و نشریه‌های فعال خودرویی بازگشایی خواهد شد و ۱۴۸ خودروی جدید (در اروپا و سایر نقاط دنیا) برای اولین بار در این نمایشگاه به نمایش درخواهند آمد. بیش از ۱۸۰ غرفه‌دار در این نمایشگاه حضور دارند و قطعا برندهای لوکس مورد علاقه شما نیز در این نمایشگاه حاضر هستند و شاید خودروی افسانه‌ای بعدی در این نمایشگاه حضور یابد.

انتظار می‌رود تقریبا ۷۰۰ هزار بازدیدکننده از نمایشگاه خودرو ژنو ۲۰۱۷ بازدید کنند و این موضوع شکوه بیشتری به این نمایشگاه می‌بخشد. زومیت نیز طبق روال همیشگی خود پوشش گسترده‌ و لحظه‌ای از این رویداد خواهد داشت. در صورتی که به صنعت خودرو و اخبار آن علاقه‌مند هستید، طی روز‌های آینده با زومیت همراه باشید.

در ادامه با تعدادی از خودروهایی که از رونمایی آن‌ها اطلاع داریم، آشنا خواهید شد.

خودروهای اسپرت

geneve

Ferrari 812 Superfast

فراری ۸۱۲ سوپرفست: فراری یکی از شناخته‌شده‌ترین خودروسازان دنیا است. در نمایشگاه ژنو ۲۰۱۷، این شرکت از خودروی ۸۱۲ سوپرفست به‌طور رسمی رونمایی خواهد کرد. این خودرو در حقیقت به‌روزرسانی برای F12 Berlinetta است و البته تغییرات زیادی به خود دیده است. این خودرو از پیشرانه ۶.۵ لیتری V12 استفاده می‌کند که قدرت فوق‌العاده‌ی ۷۸۹ اسب بخار به همراه دارد و به کمک سیستم انتقال قدرت این خودرو، می‌تواند در ۲.۹ ثانیه سرعت آن را از صفر به صد کیلومتر برساند.

geneve

Pagani Huayra Roadster

پاگانی هوایرا رودستر: ۶ سال پس‌ از این که پاگانی خودروی هوایرا را به جهانیان نشان داد، این خودروساز مطرح ایتالیایی اکنون مدل رودستر ابرخودروی خود را معرفی خواهد کرد. همانند فراری ۸۱۲، این خودرو تغییرات زیادی به خود دیده است و بسیار متفاوت از هوایرا کوپه شده است. به لطف طراحی دوباره و مواد اولیه‌ی مناسب، هوایرا رودستر از مدل کوپه‌ی خود محکم‌تر و سبک‌تر شده است. این خودرو از یک نسخه‌ی قدرتمند‌تر پیشرانه‌ی ۶ لیتری V12 مرسدس بنز بهره می‌برد که اکنون توانایی تولید ۷۶۴ اسب بخار قدرت دارد.

geneve

Lamborghini Aventador S

لامبورگینی اونتادور اس: لامبورگینی به‌روزرسانی برای مدل Aventador ارائه کرده و برای آن نشان «S» را در نظر گرفته است. پیشرانه‌ی این خودرو هنوز همان نمونه‌ی ۶.۵ لیتری با آرایش V12 است که قابلیت غیرفعال‌سازی سیلندرها را نیز دارد. با بهبود سیستم تغییر زمان‌بندی سوپاپ‌ها، سوپراسپرت اونتادور اس توانایی تولید ۷۳۰ اسب بخار قدرت دارد. به‌روزرسانی‌ها به همین‌جا ختم نمی‌شود؛ آئرودینامیک جدید، داشبورد اصلاح‌شده، سیستم فرمان پذیری چهارچرخ و کمک‌‌فنرهای مغناطیسی به ارث برده از اونتادور سوپرولوچه را به آن اضافه کنید.

geneve

Dendrobium

واندا دندروبیوم: یکی از برندهای جدید خودروسازی کشور سنگاپور است. ابر خودروی الکتریکی جدید این شرکت با همکاری گروه مهندسی ویلیامز طراحی‌ شده است که از فناوری‌های متعلق به تیم فرمول یک ویلیامز در آن استفاده شده است. این ابرخودرو دندروبیوم (Dendrobium) نامیده می‌شود که نام یک گل در سنگاپور است که به‌صورت طبیعی می‌روید.

geneve

Mclaren

جایگزین مک‌لارن 650S: مک‌لارن خودروی جدیدی برای جایگزینی 650S ارائه خواهد کرد. انتظار داریم این خودرو 720S نام بگیرد و اولین عضو از خانواده‌ی جدید ابرخودروهای مک‌لارن خواهد بود. این خودرو از پیشرانه‌ی چهار لیتری V12 مجهز توربوشارژر دوقلو، بهره می‌برد و همچنین به شاسی جدید مجهز شده که قابلیت دریفت به آن اضافه‌ شده است. این خودرو از پکیج ترمز جدیدی مشابه با ابرخودروی P1 بهره می‌برد.

geneve

Italdesign Special Car 001

ایتال‌دیزاین اسپشیال ۰۰۱: شرکت طراحی ایتالیایی Italdesign از خودروی جدیدی در ژنو رونمایی خواهد کرد. پلتفرم پایه‌ی آن همانند Audi R8 و Lamborghini huracan است. طراحی این خودرو همانند طراحی یک جت جنگنده است و به‌طور کامل از فیبر کربن استفاده خواهد کرد.

geneve

Ford Fiesta ST

فورد فیستا 2017: فورد از نسخه‌ی جدید فورد فیستا ST رونمایی خواهد کرد. خبر مهم این است که فیستا به یک پیشرانه‌ی خطی توربوشارژ شده سه سیلندر با قابلیت غیرفعال کردن سیلندرها جهت صرفه‌جویی در مصرف سوخت، مجهز شده است. اگرچه تعداد سیلندر‌ها کم شده اما قدرت موتور ۱۹۷ اسب بخار باقی‌مانده است.

geneve

2018 Volvo XC60

خودروهای لوکس

ولوو XC60: نمایشگاه ژنو سال ۲۰۰۸ بود که ولوو نسل اول خودروی XC60 را معرفی کرد. اکنون ولوو در نمایشگاه پیش‌رو از نسل جدید این کراس‌اور رونمایی خواهد کرد. این خودرو شباهت‌های زیادی در ظاهر، سیستم انتقال قدرت و پلت فرم با XC90 دارد. البته XC60 از ویژگی‌های جدیدی بهره می‌برد؛ ویژگی‌هایی مانند اولین سیستم ایمنی شهری Volvo بافرمان پذیری خودکار جهت جلوگیری از تصادف و برخورد با اشیاء. این فناوری هنگام تصادف اگر راننده نتواند عکس‌العمل مناسب نشان دهد، فرمان را به حالتی تغییر می‌دهد که از تصادف جلوگیری کند.

geneve

Land Rover Range Rover Velar

رنج‌روور ولار: لندرور در نمایشگاه ژنو ۲۰۱۷ از شاسی‌بلند جدیدی که بین مدل‌های ایووک و اسپرت قرار می‌گیرد، رونمایی می‌‌کند. این خودرو رنج‌روور ولار نام دارد و به نظر می‌رسد که از پلتفرم آلومینیومی جگوار F-Peace استفاده می‌کند.

geneve

Mercedes-Benz E-Class Cabriolet

مرسدس بنز ای‌ کلاس روباز: در ژانویه سال ۲۰۱۷ در نمایشگاه دیترویت مدل جدید کلاس ای کوپه معرفی شد و هفته آینده در ژنو نسخه‌ی روباز این خودرو معرفی خواهد شد که انتظار داریم در دو مدل E400 و E400 4Matic ارائه شود؛ همچنین امکان دارد Mercedes-AMG نیز با مدل E50 به نمایشگاه بیاید.

geneve

2018 Mercedes-AMG E63 S Wagon

مرسدس بنز E63 AMG واگن: سدان Mercedes-AMG E63 در پاییز ۲۰۱۶ در نمایشگاه خودرو لس‌آنجلس معرفی شد. اکنون مهندسان AMG قصد دارند از نسخه‌ی واگن E63 رونمایی کنند. در حقیقت نام این خودرو E3 S Wagon خواهد بود و از سیستم قوای محرکه‌ی توانمندی بهره می‌برد. پیشرانه‌ی E63 توانایی تولید ۶۰۳ اسب بخار و ارسال آن به تمام چرخ‌ها با یک جعبه‌دنده خودکار ۹ سرعته دارد.

geneve

2018 Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid

پورشه پانامرا توربو اس هیبریدی: اگر شما قصد دارید از آینده خودروهای پورشه آگاه شوید، خودروی پانامرا توربو اس هیبریدی که در ژنو ارائه خواهد شد، نمونه‌ی خوبی خواهد بود. این خودرو اولین پورشه‌ای خواهد بود که برچسب توربو را با E-Hybrid این شرکت ادغام کرده است تا خبر از مصرف بهینه‌ی سوخت، در عین توان بالا بدهد. قدرت این خودرو ۶۸۰ اسب بخار خواهد بود. پورشه همچنین از نسخه‌ی واگن پانامرا نیز رونمایی خواهد کرد.

geneve

2018 Lexus LS 500h

لکسوس LS 500h: لکسوس از نسخه‌ی هیبریدی سدان پرچم‌دار LS رونمایی خواهد کرد. سیستم قوای محرکه‌ی این سدان می‌تواند حداکثر قدرت ۳۵۴ اسب بخار تولید کند که پیش‌تر برای اولین بار در LC ۵۰۰h شاهد آن بودیم. سیستم قوای محرکه‌‌ی LS 500h از یک پیشرانه‌ی بنزینی و دو موتور الکتریکی بهره می‌برد که با جعبه‌دنده‌ی سیاره‌ای به هم متصل شده‌اند. این ترکیب با نام E-CVT شناخته می‌شود که در بسیاری از محصولات هیبریدی تویوتا به کار گرفته‌ شده است. اگرچه سیستم هیبرید چندحالته این خودرو با سیستم انتقال قدرت خودکار ترکیب‌ شده است تا رانندگی لذت بخشی به ارمغان بیاورد.

geneve

2017 BMW 5-Series Touring

بی‌ام‌و سری ۵ تورینگ: آخرین نسخه‌ی سری بی‌ام‌و بدنه‌ای با سبک واگن خواهد داشت. طراحی این بی‌ام‌و تفاوت‌های گسترده‌ای با نسخه‌ی سدان خود ندارد. تنها مقداری فاصله‌ی بین دو محور افزایش یافته، فضای صندوق‌عقب حجیم‌تر شده است تا قابلیت حمل بار بیشتری فراهم شود و سیستم تعلیق بادی روی محور عقب به کار رفته است تا زمانی که باری سنگین حمل می‌کنید، سطح خودرو به‌صورت خودکار تنظیم شود.

geneve

2018 Mercedes-Maybach G650 Landaulet

مرسدس میباخ G650 لندالت: مرسدس می‌باخ اولین شاسی‌بلند خود را ارائه خواهد کرد. این خودرو G650 لندالت نام دارد که از صندلی‌های کلاس S G500 4x4² استفاده می‌کند. اگر این‌ها کافی نیست، مهندسان مرسدس بنز، بزرگ‌ترین پیشرانه‌ی این شرکت را در آن استفاده خواهند کرد که نمونه‌ای با حجم ۶ لیتر، آرایش V12، مجهز به توربوشارژر و توان خروجی ۶۲۱ اسب بخار است.

geneve

2017 Alpine A110

دیگر خودروها

آلپاین A110 برای رقابت با پورشه کیمن ۷۱۸.

کراس‌‌اوور جدید میتسوبیشی اکلیپس ۲۰۱۸.

نمونه اولیه‌ای از Techrules GT۹۶، ابر خودروی الکتریکی.

نسخه‌های تجاری و آماده‌ی فروش کوینیگزگ رگرا.

آپشن‌های شخصی‌سازی Q استون مارتین.

استون مارتین ونکوئش اس / ASTON MARTIN VANQUISH S

لامبورگینی هوراکان پرفرمنته، سریع‌ترین خودروی نوربرگ‌رینگ (به ادعای لامبورگینی).

مدل مفهومی پژو اینستینک هیبریدی مجهز به فناوری خودران.

سدان فولکس‌واگن آرتئون.

مرسدس بنز GT C نسخه‌ی ۵۰ سالگی برند AMG.

تویوتا یاریس GRMN با پیشرانه‌ی دارای سوپر شارژ.

هیوندای آی ۳۰ تورینگ.

هوندا سیویک تایپ آر.

هوندا سیویک R

ابرخودروی فیتیپالدی EF7 با موتور V8 و وزن ۹۹۷ کیلوگرم.

آئودی RS3 اسپرت‌بک.

سدان لوکس هیبریدی پینین‌فارینا H600.

اسپایکر C8 اسپایدر.

سوپراسپرت زنوو TS1 GT.

نظر شما در ارتباط با این موضوع چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات