۵۰ درصد گوشی های هوشمند در سه سال آینده به نمایشگر امولد مجهز می‌شوند

چهارشنبه ۱۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
با توجه به نرخ رشد تعداد گوشی‌های هوشمند مجهز به نمایشگرهای امولد در سال ۲۰۱۷، تعداد این نوع گوشی‌ها در سه سال آینده احتمالا تا ۵۰ درصد افزایش خواهد یافت.
تبلیغات

بیشتر گوشی‌های هوشمند امروزی از صفحه‌نمایش‌های ال‌سی‌دی بهره می‌برند؛ اما آمارهای جدید نشان می‌دهند که این شرایط در آینده‌ی نزدیک احتمالا تغییراتی خواهد داشت. دیجی‌تایمز با استناد به منابع نزدیک به صنعت گوشی‌های هوشمند، گزارش داده است که درصد دستگاه‌هایی که از نمایشگرهای امولد بهره می‌برد در سال ۲۰۱۷ افزایش یافته و به ۲۷.۶ درصد رسیده است و این میزان طی سه سال آینده احتمالا به ۵۰ درصد خواهد رسید.

همان‌طور که احتمالا می‌دانید، دلیل محبوبیت بالای پنل‌های ال‌سی‌دی، تولید آسان این نوع صفحه‌نمایش‌ها است و همین دلیل باعث شده تا در اکثر گوشی‌های امروزی مورد استفاده قرار بگیرند. این نوع نمایشگرها توسط بسیاری از کمپانی‌ها و در محصولات مختلف به‌ کار گرفته می‌شوند؛ از دستگاه‌های پایین‌رده و اقتصادی گرفته تا برترین مدل‌های گوشی‌های هوشمند تولیدشده توسط شرکت‌های مختلف از جمله سونی، ال‌جی و اپل اکنون مجهز به پنل‌های ال‌سی‌دی هستند.

درهرحال از گذشته تاکنون، شرایط کمی تغییر کرده است. شرکت‌های چینی تولیدکننده‌ی گوشی‌های هوشمند از جمله اوپو، ویوو، شیائومی و هواوی اکنون محصولاتی معرفی کرده‌اند که نمایشگر آن‌ها از نوع امولد است. علاوه بر این، در چند ماه اخیر خبرها و شایعات زیادی منتشر شده است حاکی از اینکه اپل نیز امسال یک مدل از آیفون‌های بعدی خود را با نمایشگر امولد معرفی خواهد کرد و به جمع شرکت‌هایی که گوشی اولد ساخته‌اند، اضافه خواهد شد.

سامسونگ به‌عنوان یکی از شرکت‌های مشهور در حوزه‌ی امولد شناخته می‌شود. این کمپانی کره‌ای اکنون بزرگ‌ترین تولیدکننده‌ی صفحه‌نمایش‌های امولد در جهان است. افزایش تدریجی میزان تقاضا برای این نوع نمایشگرها مسلما به نفع سامسونگ است؛ اما اگر میزان تقاضا از حد مشخص بیشتر شود، این شرکت کره‌ای قادر به تأمین نیاز مشتریان خود نخواهد بود. البته باید اشاره کنیم که غیر از سامسونگ، شرکت‌های دیگری چون ال‌جی دیسپلی، شارپ، ژاپن دیسپلی، BOE Technology و Royol هم فعالیت‌های خود را در زمینه‌ی تولید نمایشگرهای امولد افزایش داده‌اند.

نظر شما در این مورد چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات