همه شایعات منتشر شده در مورد گلکسی اس 8؛ کدامیک را باور کنیم؟

جمعه ۱۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۰
مطالعه 8 دقیقه
سامسونگ گلکسی اس ۸، پرچم‌دار بعدی سامسونگ است که برای جبران شکست گلکسی نوت ۷، راه سختی پیش رو دارد.
تبلیغات

سامسونگ نزدیک به پنج سال است که به فرمانروای گوشی‌های اندروید تبدیل شده و هر ساله درصد زیادی از سهم بازار را به خود اختصاص داده است. اما سال گذشته، اتفاقی که به بحران گلکسی نوت ۷ معروف شد، باعث شد بخشی از اعتبار این شرکت زیر سؤال رود. حال غول کره‌ای قصد دارد با معرفی پرچم‌دار بعدی خود یعنی Galaxy S8، این شکست را که هزینه‌ای حدود ۵ میلیارد دلار به شرکت تحمیل کرده است، جبران کند.

سامسونگ معرفی پرچم‌دار خود را در MWC 2017 انجام نداد و تصمیم گرفت کنفرانسی اختصاصی در تاریخ ۲۹ مارس در شهر نیویورک برگزار کند. با توجه به دعوت‌نامه‌های فرستاده‌شده و متن و طراحی آن‌ها، متوجه می‌شویم که محصول جدید شرکت کره‌ای در این مراسم رونمایی خواهد شد. سامسونگ در متن دعوت‌نامه‌ی خود از عبارت «Unbox Your Phone» به معنای «جعبه‌ی گوشی خود را باز کنید»، در کنار طرحی مفهومی از یک گوشی هوشمند استفاده کرده است.

تاکنون شایعات و اخبار مختلفی در مورد گلکسی اس ۸ منتشر شده‌اند و هر کدام از آن‌ها برخی از مشخصات و قابلیت‌های این گوشی را فاش کرده‌اند. در ادامه‌ی این مطلب، تعدادی از قابل اعتمادترین شایعات و اخبار منتشرشده را مرور می‌کنیم.

galaxy s8

اسم دستگاه

یکی از خبرهایی که احتمال صحیح بودن آن بیش از همه وجود دارد، نام‌گذاری محصول جدید سامسونگ به نام‌های گلکسی اس ۸ و گلکسی اس ۸ پلاس خواهد بود. پیش‌بینی نام پلاس نیز به خاطر ابعادی است که پیش از این فاش شده است. سامسونگ در ۷ سال گذشته به عبارت Galaxy S در پرچم‌داران خود وفادار بوده است و به نظر می‌رسد که در سال جاری نیز این روند را ادامه دهد. البته در سال گذشته یک حرکت جدید از این شرکت مشاهده شد که ششمین سری از گلکسی نوت خود را با نام گلکسی نوت ۷ عرضه کرد.

البته داستان گلکسی نوت از سری گلکسی اس جدا است. برخی کارشناسان معتقد بودند که اتفاقات Galaxy Note 7 به‌طور کلی برند گلکسی را خراب کرده است. اما سامسونگ امیدوار است که کاربران، اتفاقات گذشته را فراموش و به پرچم‌دار جدید اعتماد کنند.

روشن‌ترین دلیل برای حفظ برند Galaxy توسط سامسونگ روی دعوت‌نامه‌ی این شرکت مشاهده می‌شود که عبارت گلکسی را در گوشه‌ی بالا و سمت راست پوستر درج کرده است. یکی دیگر از اثبات‌های قابل اعتماد برای استفاده از نام‌های بالا برای پرچم‌دار سامسونگ، توییت اکانت معروف ایوان بلس @evleaks در توییتر بوده که به این دو نام اشاره کرده است.

آیا با طراحی خاص و جدید روبرو خواهیم بود؟

در ویدیوهای تبلیغاتی که در MWC 2017 توسط سامسونگ پخش شدند، این شرکت تأکید زیادی بر طراحی جدید محصولات داشت. سامسونگ در تیزرهای خود از عبارت‌های انقلابی برای طراحی پرچم‌دار خود استفاده کرده بود. اما نکته‌ی قابل توجه این است که تصاویر فاش شده، طراحی مشابه محصولات قدیمی را برای پرچم‌دار سامسونگ نشان می‌دهند.

تاکنون تصاویر و ویدیوهای مختلفی از Galaxy S8 در فضای اینترنت منتشر شده‌اند. این تصاویر از منابع و حساب‌های کاربری متنوعی در سطح اینترنت فاش شده‌اند و طراحی مشترکی را نشان می‌دهند. در نتیجه می‌توان از مجموع این تصاویر، طراحی معمول و غیر انقلابی گلکسی اس 8 را پیش‌بینی کرد.

یکی از اکانت‌هایی که تصاویر و ویدیوهای زیادی از محصول جدید سامسونگ منتشر کرده، Benjamin Geskin است. تصاویر منتشرشده توسط این فرد، از تصاویر و رندرها تا ویدیوهای استفاده از گوشی هوشمند، متنوع بوده‌اند. تمامی این تصاویر، شایعه‌های استفاده از لبه‌های خمیده در هر دو طرف گوشی را تأیید می‌کنند. شایعه‌ای که برای اولین بار سال گذشته توسط بلومبرگ منتشر شد.

یکی دیگر از نکاتی که در این تصویرها به چشم می‌خورد، عدم وجود دکمه‌ی فیزیکی هوم است که در تمامی پرچم‌داران سامسونگ وجود داشت. به نظر می‌رسد سامسونگ نیز قصد دارد روش جدید برای طراحی این بخش به کار ببرد و مانند گوشی‌های گوگل پیکسل و ال جی جی 6، از دکمه‌هایی مجازی استفاده کند که فقط در مواقع لزوم روی صفحه‌نمایش نشان داده می‌شوند. از دیگر مشخصاتی که در تصاویر و ویدیوها مشخص می‌شوند، می‌توان به تولید محصول در دو سایز، لبه‌های بدون حاشیه‌ی صفحه‌نمایش و همچنین پورت USB-C اشاره کرد.

galaxy s8

حتی وفادارترین طرفداران سامسونگ نیز با مشاهده‌ی تصاویر منتشر شده از این محصول، متوجه شباهت‌های زیاد آن به گلکسی نوت ۷ می‌شوند. هر دوی این محصولات داری لبه‌های خمیده و از لحاظ طول، بلندتر از گوشی‌های دیگر بازار مانند پیکسل و G6 هستند. کارشناسان امیدوارند که تفاوت گلکسی اس ۸ با گلکسی نوت ۷، چیزی بیشتر از حذف قلم هوشمند و دکمه‌ی هوم باشد.

آیا سخت‌افزار آن پیشرفت خارق‌العاده‌ای خواهد داشت؟

galaxy s8

بسیاری از مشخصات Galaxy S8 مانند استفاده از جک ۳.۵ میلی‌متری صدا، تنها با نگاه کردن به تصاویر آن مشخص می‌شوند. مشخصات دیگر مانند سنسور اثر انگشت در پشت دستگاه و استفاده از پورت یو‌اس‌بی نوع سی نیز در تصاویر مشهود هستند. با توجه به تصاویر، سنسور اثر انگشت در کنار دوربین پشتی قرار خواهد داشت که نوعی طراحی غیر معمول برای گوشی‌های پرچم‌دار است. اکثر گوشی‌های دیگر که این سنسور را در پشت دستگاه جای داده‌اند، آن را در مرکز و جایی که انگشت به‌راحتی قرار گیرد، جاسازی کرده‌اند. اما جانمایی سامسونگ کمی غیرمعمول به نظر می‌رسد که کار با آن را نیز برای کاربر دشوار خواهد کرد. اسکنر عنبیه‌ی نیز شبیه به گلکسی نوت ۷ در کنار دوربین سلفی قرار گرفته است.

ایوان بلس علاوه بر انتشار تصاویر، تعدادی از مشخصات و قابلیت‌های سخت‌افزاری این گوشی را نیز فاش کرده است. با توجه به آخرین توییت‌های او که به نظر می‌رسد اطلاعاتی رسمی از این گوشی باشند، گلکسی اس ۸ پلاس با استاندارد مقاومت در برابر نفوذ آب و گردوغبار IP68 عرضه خواهد شد و ۶۴ گیگابایت حافظه‌ی داخلی با قابلیت پشتیبانی از کارت حافظه برای آن در نظر گرفته شده است. از مشخصات دیگر نیز می‌توان به اسکنر عنبیه، دوربین سلفی ۸ مگاپیکسلی و دوربین اصلی ۱۲ مگاپیکسلی اشاره کرد.

galaxy s8

منبع دیگری با نام Korea Herald مشخصاتی دیگر از گلکسی S8 را فاش کرده است. طبق اطلاعات منتشرشده، این گوشی به صفحه‌نمایش 4K با رزولوشن ۳۸۴۰×۲۱۶۰ مجهز خواهد بود. اما منابع دیگر این خبر را رد می‌کنند. وبلاگ SamMobile صفحه‌نمایش کواد اچ‌دی آمولد با رزولوشن ۲۵۶۰×۱۴۴۰ را پیش‌بینی کرده و ایوان بلاس نیز عنوان کرده است که صفحه‌نمایش این گوشی تنها کمی بهتر از نسل قبل خواهد بود. این کاربر صفحه‌نمایش Quad HD+ با رزولوشن ۱۸۰۰×۳۲۰۰ را پیش‌بینی کرده است که کمی بزرگ‌تر اما با همان نسبت ۱۸:۹ گوشی ال‌جی جی ۶ خواهد بود.

اگرچه رزولوشن قطعی صفحه‌نمایش مشخص نشده است، اما می‌توان ابعاد بزرگ آن را به‌خوبی پیش‌بینی کرد. SamMobile ادعا کرده است که ابعاد ۵.۷ اینچ و ۶.۲ اینچ برای گلکسی اس ۸ و گلکسی اس ۸ پلاس تأیید شده‌اند که به‌اندازه‌ی نیم اینچ از محصولات سال گذشته بزرگ‌تر خواهد بود.

بخش نرم‌افزار

طبق شایعات، Galaxy S8 و Galaxy S8 Plus با آخرین ورژن اندروید یعنی اندروید ۷.۰ نوقا عرضه خواهند شد. سیستم‌عاملی که گوشی‌های LG G6 و Google Pixel نیز به آن مجهز شده‌اند. اما تفاوت اصلی در این است که سامسونگ از نسخه‌ای شخصی‌سازی شده‌ی شبیه به TouchWiz استفاده خواهد کرد.

یکی دیگر از احتمالات، پشتیبانی نکردن سامسونگ از گوگل اسیستنت، دستیار هوشمند صوتی جدید گوگل است. به نظر می‌رسد شرکت کره‌ای دستیار هوشمند صوتی اختصاصی خود را برای محصولش عرضه کند.

ماه اکتبر گذشته، سامسونگ شرکت Viv Labs را برای توسعه‌ی دستیار هوشمند صوتی به‌منظور رقابت با سیری، الکسا و گوگل اسیستنت خریداری کرد. تاکنون اطلاعات زیادی در مورد این شرکت و پروژه‌هایش منتشر نشده است. طبق شایعات، دستیاری که توسط این شرکت توسعه داده می‌شود، Bixby نام خواهد داشت و با اپلیکیشن‌های اختصاصی سامسونگ مانند تصاویر و ایمیل‌ها به‌خوبی ارتباط برقرار می‌کند. گاردین، استفاده از نام بیکسبی را تأیید نمی‌کند؛ اما این خبرگزاری نیز هماهنگی با اپلیکیشن‌ها و مجهز بودن به فناوری پردازش تصویر را تأیید می‌کند. این خبر بدان معنا است که دستیار صوتی سامسونگ می‌تواند تصاویر مورد نظر کاربر را تنها با درخواست صوتی، فراخوانی کند.

از دیگر شایعات نرم‌افزاری نیز می‌توان به قابلیتی شبیه به Windows Continuum اشاره کرد که با اتصال گوشی به یک مانیتور، آن را به دستگاهی دسکتاپ تبدیل می‌کند. البته با توجه به محافظه‌کاری‌های گذشته‌ی سامسونگ در بحث نرم‌افزاری، نمی‌توان این شایعه را قابل اعتماد دانست.

جزئیات مهم دیگر

تاریخ عرضه‌ی گلکسی اس ۸ و گلکسی اس ۸ پلاس، در حدود یک ماه پس از معرفی رسمی و در تاریخ ۲۱ آوریل گزارش شده است. قیمت ۸۰۰ دلاری از دیگر شایعات در مورد این دو محصول است. البته وب‌سایت Forbes قیمتی بین ۹۵۰ تا ۱۰۵۰ دلار برای پرچم‌داران سامسونگ پیش‌بینی کرده است که می‌تواند روند قابل پیش‌بینی افزایش قیمت آیفون‌های بعدی را نیز تأیید کند.

در مورد باتری نیز استفاده از باتری‌های ۳۰۰۰ و ۳۵۰۰ میلی‌آمپری برای دو نسخه مطرح شده‌اند. به نظر می‌رسد سامسونگ از اشتباه گلکسی نوت ۷ پشیمان است و استفاده از باتری بزرگ را برای محصولات خود متوقف کرده است. البته باتری نسخه‌ی بزرگ‌تر گلکسی اس ۸ باز هم به‌اندازه‌ی گلکسی نوت ۷ است. همه‌ی کاربران امیدوارند که شرکت کره‌ای اشتباه رخ‌داده در تولید گلکسی نوت ۷ را شناسایی و برای حل آن اقدام جدی کرده باشد.

galaxy s8

یکی دیگر از مشخصات جالب توجه برای کاربران، سیستم صوتی است. شایع شده که سامسونگ در محصول خود از هدفون‌های AKG استفاده خواهد کرد و عبارت tuned by AKG درج‌شده در پشت دستگاه نیز نشان می‌دهد که با صدای باکیفیتی روبرو خواهیم بود.

همکاری سامسونگ با AKG در تبلت جدید این شرکت یعنی Galaxy Tab S3 نیز مشاهده شده است. از آنجایی که سامسونگ، شرکت مادر AKG یعنی Harmon International را سال گذشته به قیمت ۸ میلیارد دلار خریداری کرد، این همکاری دور از انتظار نبود. اگرچه این اقدام، بیشتر به‌عنوان حرکتی تبلیغاتی شناخته می‌شود، کاربران امیدوارند که هدفون‌های AKG از هدفون‌های بی‌کیفیتی که پیش از این با گوشی‌های سامسونگ عرضه می‌شدند، کیفیت بهتری داشته باشند.

به هر حال زمان زیادی تا معرفی پرچم‌دار سال ۲۰۱۷ سامسونگ نمانده است و تأیید و رد تک‌تک این شایعات و خبرها، به‌احتمال زیاد در مراسم تاریخ ۲۹ مارس اتفاق خواهد افتاد.

نظر شما چیست؟ کدام‌یک از شایعات و اخبار در مورد Galaxy S8 به واقعیت نزدیک‌تر است؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات