سامسونگ برای تصاحب استارتاپ Viv حدود ۲۱۵ میلیون دلار پرداخت کرده است

چهارشنبه ۱۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
سامسونگ جزئیات تصاحب استارتاپ Viv، توسعه‌دهنده‌ی دستیار صوتی هوشمند را منتشر کرده که بر اساس آن ۲۱۵ میلیون دلار برای خرید این کمپانی هزینه کرده  است.
تبلیغات

سامسونگ جزئیات مربوط به تصاحب استارتاپ Viv را که در زمینه‌ی توسعه‌ی دستیارهای صوتی هوشمند فعالیت می‌کند، منتشر کرده است. این کمپانی Viv را هفتم اکتبر سال ۲۰۱۷ از آن خود کرده و برای در اختیار گرفتن این کمپانی بیش از ۲۱۵ میلیون دلار پرداخت کرده است.

Viv Labs که در سن خوزه‌ی آمریکا واقع شده، متشکل از افرادی است که سابقه‌ی توسعه‌ی دستیار صوتی هوشمند سیری اپل را در کارنامه دارند. این کمپانی اکنون بخشی از لابراتوار تحقیقاتی سامسونگ در ایالات متحده‌ی آمریکا است. بر اساس اطلاعات موجود در اسناد منتشرشده، Viv Labs از زمانی که زیر پرچم سامسونگ رفته، متحمل ضرری ۳.۰۸ میلیون دلاری شده است. این استارتاپ پیش از آنکه توسط سامسونگ تصاحب شود، ۳۰ میلیون دلار سرمایه‌ جذب کرده بود.

سامسونگ در نظر دارد نسل جدید گوشی هوشمند پرچم‌دار خود یا همان گلکسی اس ۸ را در تاریخ ۹ فروردین‌ماه رونمایی کند. شنیده‌ها حکایت از این دارند که این گوشی هوشمند همراه با دستیار صوتی هوشمند Bixby و نه Viv همراه خواهد شد. دستیار صوتی هوشمند Viv قادر است دستورات صوتی را همچون سیری دریافت و پس از پردازش، پاسخ‌های مناسب را برای این دستورات آماده کند. دستیار صوتی هوشمند ویو قادر است اطلاعات را از وب‌سایت‌ها و سرویس‌های دیگری نظیر اوبر، وِنِمو و Hotels.com نیز دریافت کند.

بر اساس اطلاعات ارائه‌شده، اپل در سال ۲۰۱۰ برای تصاحب سیری بیش از ۲۰۰ میلیون دلار پرداخت کرده است. سیری به‌عنوان دستیار صوتی هوشمند اپل در سال ۲۰۱۱ با آیفون ۴ اس این کمپانی همراه شد.

گلکسی اس ۸ قرار است با گوشی‌های هوشمندی نظیر جی ۶ ال‌جی رقابت کند که از وجود دستیار صوتی هوشمند گوگل اسیستنت نظیر پیکسل‌های این کمپانی بهره می‌برد. البته جی ۶ تنها گوشی هوشمندی نیست که از گوگل اسیستنت بهره می‌برد، چراکه گوگل درصدد اضافه کردن این ویژگی به تعداد بیشتری از محصولات اندرویدی با استفاده از اپلیکیشن گوگل است.

اوایل هفته‌ی پیش لنوو از Moto Mod برای Moto Z پرده برداشت که دستیار صوتی هوشمند الکسا را در این گوشی هوشمند در دسترس قرار می‌دهد. گزارش‌ها نشان از این دارند که هواوی نیز درصدد توسعه‌ی دستیار صوتی هوشمند اختصاصی خود است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات