تسلا مدل اس P100D با زمان ۲.۲۸ ثانیه رکورد سریع ترین خودروی جهان را شکست

پنج‌شنبه ۲۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
تسلا اس P100D مدل ۲۰۱۷ در طول تست‌های نشریه‌ی موتورترند توانست تنها در زمان ۲.۲۷۵۵ ثانیه به سرعت ۹۷ کیلومتر در ساعت (۶۰ مایل در ساعت) دست پیدا کند.
تبلیغات

فارادی فیوچر ممکن است ادعا داشته باشد که مدل FF91 این شرکت پرشتاب‌ترین خودروی سواری بازار است، اما گرفتن تاج پادشاهی از تسلا S P100D به همین سادگی نخواهد بود چراکه تسلا توانست با بروزرسانی‌هایی، رکورد جدیدی از خود به جای بگذارد. رکورد ۲.۲۷۵۵ ثانیه‌ای که تسلا مدل اس P100D به دست آورد، از زمان‌های اعلام‌شده برای پورشه ۹۱۸ اسپایدر، مک‌لارن P1، فراری لافراری و پورشه ۹۱۱ توربو S بهتر است. 

مدل اس P100D می‌تواند سریع‌تر از هر خودروی دیگری از حالت سکون به سرعت ۴۸ کیلومتر در ساعت (۳۰ مایل در ساعت) دست یابد، این زمان برای این خودرو برابر ۰.۸۷ ثانیه است که ۰.۰۵ ثانیه سریع‌تر از رکورد قابل توجه پورشه ۹۱۱ توربو S است. در تست انجام‌شده، تسلا توانست به ترتیب در زمان‌های ۱.۳ ثانیه و ۱.۷ ثانیه به سرعت‌های ۶۴ کیلومتر در ساعت (۴۰ مایل در ساعت) و ۸۰ کیلومتر در ساعت (۵۰ مایل در ساعت) دست پیدا کند. همچنین تسلا اس P100D مسافت ۴۰۰ متر یا یک چهارم مایل را در زمان ۱۰.۵ ثانیه و با سرعت ۲۰۱ کیلومتر در ساعت (۱۲۵ مایل در ساعت) به پایان رساند.

رازی که در شتاب اعجاب‌انگیز این مدل تسلا نهفته است، به موتورهای الکتریکی و باتری‌های لیتیوم-یونی ۱۰۰ کیلووات ساعتی برمی‌گردد. نیروی پیشران برای چرخ‌های جلو توسط یک موتور الکتریکی تأمین می‌شود که قدرتی معادل ۲۵۹ اسب بخار و گشتاوری برابر ۳۰۷ نیوتون متر ایجاد می‌کند، درحالی‌که نیروی محرک محور عقب توسط موتوری با قدرت ۵۰۳ اسب بخار و گشتاور ۷۱۴ نیوتون متر تأمین می‌شود. 

مد کنترل لانچ تسلا نیز در کسب این رکورد بی‌تأثیر نیست، این سیستم با خنک کردن موتور از طریق سیستم تهویه و اندکی گرم کردن باتری‌ها بین هر تست، از رسیدن به بهترین شتاب اطمینان حاصل می‌کند. 

لینک دانلود:   720P    360P

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات