تویوتا یاریس 2017: نخستین عکس های فیس لیفت جدید

چهارشنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
تویوتا یاریس فیس‌لیفت شده با طراحی تازه، پیشرانه‌ای جدید و تکنولوژی‌های به‌روزرسانی شده معرفی شد. تصاویر منتشرشده از این خودرو تأیید می‌کنند که باید در انتظار یک هاچ‌بک داغ از تویوتا باشیم.
تبلیغات

به‌روزرسانی یاریس شامل یک پیشرانه‌ی بنزینی تنفس‌طبیعی ۱.۵ لیتری است که جایگزین پیشرانه‌ی ۱.۳۳ لیتری قبلی شده و دارای ۱۱۰ اسب بخار قدرت و ۱۳۵ نیوتن متر گشتاور و شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت ۱۱.۰ ثانیه است. علاوه‌براین، یک پیشرانه‌ی هیبریدی با آلایندگی دی‌اکسید کربن بسیار کم و در حد ۷۵ گرم بر کیلومتر نیز قابل انتخاب است.

پیش‌بینی می‌شود ۴۰٪ از فروش یاریس در اروپا مربوط به مدل هیبریدی باشد. مدل جدید از دسته موتور، پلوس و شاسی جدید بهره می‌برد که تویوتا می‌گوید باعث کاهش لرزش و صدای داخل خودرو خواهد شد. این شرکت همچنین مدعی شده است که به منظور ارتقاء رانندگی هیبرید و دقت فرمان‌پذیری تغییراتی در تنظیمات سیستم تعلیق و فرمان اعمال کرده است.

Toyota Yaris 2017

طراحی خارجی جدید، به‌همراه سپر جلو و چراغ‌های جلوی جدید و همچنین چراغ‌های عقب بازطراحی شده، به یاریس چهره‌ای اسپرت‌تر بخشیده است.

در داخل، طیف جدیدی از تزئینات داخلی از جمله روکش صندلی و تریم با جزئیات و رنگ‌های جدید به‌همراه صفحه‌ کیلومتر با طراحی جدید ارائه شده است. این صفحه کیلومتر دارای دو نشانگر آنالوگ عقربه‌ای است که در دوطرف یک صفحه‌ی نمایش ۴.۲ اینچی TFT رنگی قرار گرفته‌اند که این صفحه‌ی نمایش در تیپ‌های Mid به بالای یاریس به‌صورت استاندارد ارائه می‌شود. تیپ‌های ارائه‌شده برای یاریس عبارتند ازEntry، Mid : Mid+، Bi-Tone و Chic. حتی ساده‌ترین تیپ یاریس هم به «بسته‌ی حس ایمنی» تویوتا مجهز شده است که شامل یک سیستم پیش از تصادف، ترمز اضطراری خودکار (AEB)، کنترل خودکار نوربالا و هشدار خروج از خط است.

Toyota Yaris 2017

تیپ میانه یا همان Mid، که پرفروش‌ترین تیپ این خودرو است، تغییراتی به‌منظور زیباتر شدن به خود دیده است، از جمله اجزای کرومی داخل چراغ‌های جلو، فرمان با پوشش چرم و صندلی‌های ارتقاءیافته.

تیپ Mid+ تغییرات ظاهری بیشتری داشته است. در این تیپ از جلوپنجره‌ی مشبک مشکی و رینگ‌های ۱۵ اینچی جدید استفاده شده است. در حالی که در تیپ Bi-Tone چراغ‌های LED روز روشن، رینگ‌های ۱۶ اینچی و اسپویلر عقب اضافه شده است. در بالاترین تیپ این خودرو یعنی Chic تزئینات ظاهری با استفاده از جلوپنجره‌ی متفاوت و اجزاء کرومی، بیشترین جلوه را دارد.

Toyota Yaris 2017

قیمت مدل فعلی یاریس از ۱۴،۸۰۰ دلار شروع می‌شود و هنوز در مورد اینکه آیا این قیمت در مدل جدید افزایش می‌یابد یا نه، صحبتی نشده است. رقیب یاریس، فورد فیستا، در نمایشگاه خودروی ژنو رونمایی و تا آن زمان جزئیات بیشتری از این خودرو اعلام خواهد شد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات