گوگل برای فروش اپلیکیشن در چین با NetEase همکاری می‌کند

سه‌شنبه ۱۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۱:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
گوگل برای رفع محدودیت‌هایی که در زمینه‌ی عرضه و فروش اپلیکیشن در چین دارد، با یک شرکت چینی همکاری می‌کند. این شرکت احتمالا NetEase است.
تبلیغات

گوگل برای حضور در بازار چین با محدودیت‌هایی جدی از طرف دولت این کشور مواجه است. اما به نظر می‌رسد غول جستجوی دنیا، راه‌حلی برای رفع این محدودیت‌ها پیدا کرده است. گزارش‌ها حاکی از آن هستند که شرکت اینترنتی NetEase برای راه‌اندازی Play Store در چین، در حال مذاکره با گوگل است. اگرچه نتایج این مذاکرات مشخص نیست؛ اما این شرکت اینترنتی می‌تواند همان شریکی باشد که گوگل در چین نیاز دارد. اریک اشمیت پیش از این عنوان کرده بود که گوگل برای رفع پیچیدگی‌های روابطش با دولت چین، نیاز به یک شریک تجاری دارد تا مذاکرات را پیش ببرد.

هیچ‌یک از این دو شرکت در مورد گزارش‌های منتشرشده اظهار نظر نکرده‌اند. به هر حال، نکته‌ی اصلی این است که گوگل برای اجرای Play Store در چین باید با برخی سیاست‌ها سازش کند. اپل نیز پیش از این برای راضی کردن دولت این کشور، تعدادی از اپلیکیشن‌های اپ‌استور را حذف کرده بود. گوگل از این قاعده مستثنا نیست و به هر حال باید با سیاست‌های چین کنار بیاید و علاوه بر آن، اطلاعات اپلیکیشن‌ها را در داخل چین میزبانی کند.

نکته‌ی قابل توجه این است که گوگل دیر یا زود باید با شرایط چین سازگار شود. این شرکت در حال حاضر کنترلی روی اکوسیستم اندروید در چین ندارد؛ چرا که پلی استور در این کشور مسدود است. از طرفی، مارکت‌های دیگر مانند Alibaba و Tencent باقدرت در بازار این کشور وجود دارند و درآمد خوبی از آنجا کسب می‌کنند. این سرویس‌ها می‌توانند در آینده‌ی نزدیک در کشورهای دیگر نیز با گوگل رقابت کنند. گوگل هر چند با ورود به بازار چین، امتیازات بسیاری از دست می‌دهد؛ اما امتیازات بسیاری با ورود به بازار بزرگی مانند چین به دست می‌آورد که می‌تواند برای این شرکت بسیار سودآور باشد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات