راهکار هایی برای دسترسی به اینترنت در طول سفر

سه‌شنبه ۱۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
اینترنت به تمام جنبه‌های زندگی بشر نفوذ کرده است و همه‌ی ما به‌نوعی به اینترنت وابسته شده‌ایم. حتی اینترنت به یکی از ابزارهای مهم برای سفر نیز تبدیل شده‌ است.
تبلیغات

شرایط زندگی نسبت به چهار یا پنج سال گذشته بسیار تغییر کرده است. در دنیای فعلی حتی مادربزرگ‌ها تلفن هوشمند دارند و در شبکه‌های اجتماعی نیز حضور نسبتا مناسبی از آن‌ها دیده می‌شود. با همین روند، تغییرات بسیاری در زندگی‌های روزمره‌مان شاهد هستیم که شاید بتوان اصلی‌ترین دلیل آن را گسترش اینترنت در سرتاسر جهان و دسترسی ساده اغلب مردم به آن دانست. بسیاری از مردم جهان و البته ایران می‌توانند به‌سادگی به اینترنت متصل شوند و این موضوع در ایران نیز به‌راحتی جا افتاده است.

در اغلب خانه‌ها اینترنت وجود دارد و بسیاری از افراد نیز از خدمات اینترنتی سیم‌کارت استفاده می‌کنند. اما در طول سفر این ماجرا فرق می‌کند و همین باعث می‌شود گردشگران در اغلب مواقع به اینترنت دسترسی نداشته باشند. اگرچه اینترنت سیم‌کارت و ارائه بستر‌های اینترنت پرسرعت نظیر 3G و 4G باعث شده است اغلب افراد روی موبایلشان اینترنت داشته باشند اما باید بدین نکته نیز توجه داشت که شبکه‌های مذکور چندان گستردگی ندارند و تنها در شهر‌ها قابل استفاده هستند و در اغلب جاده‌های کشور فقط می‌توان به اینترنت بستر 2G متصل شد.

اینترنت سفر

اما این بدان معنا نیست که در طول سفر نمی‌توانیم به اینترنت متصل شویم. اگر سفرتان در داخل یک شهر است، می‌توانید همچنان از اینترنت سیم‌کارت استفاده کنید (فعال‌سازی اینترنت سیم‌کارت‌های هر اپراتور با شماره‌گیری یک کد خاص امکان‌پذیر است؛ البته برای کاهش هزینه‌ها حتما پیشنهاد می‌کنیم که بسته اینترنتی بخرید). در حال حاضر اغلب مکان‌هایی که گردشگران به آنجا می‌روند مجهز به اینترنت هستند که از این بین می‌توان به هتل‌ها، رستوران‌ها، کافه‌ها و موارد این‌چنینی اشاره کرد. به همین دلیل تنها کافی است از روی کاغذ‌های موجود در دیوار‌ها یا روی میز‌ها نام و پسورد اینترنت آنجا را پیدا کنید و به آن متصل شوید. البته در حال حاضر برخی از سرویس‌های حمل و نقل نیز مجهز به اینترنت هستند و گردشگران می‌تواند در هواپیما، قطار و اتوبوس هم به اینترنت وصل شوند (شبکه‌های این‌چنینی اغلب امنیت مناسبی ندارند که در  مقاله‌ای دیگر به این موضوع نیز خواهیم پرداخت).

اگر در جریان سفر لازم بود حتما از طریق ل‍پ‌تاپ به اینترنت متصل شوید، باز هم موبایلتان می‌تواند کمکتان کند

چون همچنان می‌توانید از طریق موبایلتان، لپ‌تاپ را به اینترنت متصل کنید. در شرایط این‌چنینی باید گوشی موبایل را از طریق کابل USB به کامپیوتری وصل کنید و سپس در تنظیمات موبایل به سراغ بخش اتصالات و USB بروید و دسترسی به اینترنت را فعال نمایید. در این صورت می‌توان از اینترنت موبایل در کامپیوتر نیز استفاده کرد.

اینترنت سفر

اما روش دیگری نیز برای دسترسی به اینترنت وجود دارد. در این روش دیگر نیازی نیست که نزدیک به مودم اینترنت باشید یا حتی روی سیم‌کارتتان اینترنت وجود داشته باشد. اگر یکی از همراهانتان در طول سفر روی سیمکارتش اینترنت داشته باشد به‌سادگی می‌توانید از طریق وای‌فای به اینترنت وی وصل شوید و استفاده کنید. برای انجام این کار باید فردی که روی سیمکارتش اینترنت دارد، شبکه داده را فعال و از طریق بخش تنظیمات موبایل، هات‌اسپات (Portable Wi-Fi hotspot) را که در قسمت اشتراک‌گذاری شبکه قرار دارد روشن کند. البته می‌تواند رمزی نیز برای این وای‌فای در نظر بگیرد. در سمت دیگر، سایر افراد کافی است وای‌فای موبایلشان را روشن و در بین شبکه‌های موجود، نام شبکه آن فرد را پیدا کنند و بعد از وارد کردن رمز، به آن متصل شوند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات