مدیرعامل زیرساخت: رعایت نکردن کپی رایت مهم ترین چالش تولید محتوا در کشور است

دوشنبه ۱۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۳:۱۵
مطالعه 2 دقیقه
معاون وزیر ارتباطات در مورد مشکلات تولید محتوا در داخل کشور اعلام کرد که رعایت نکردن کپی‌رایت مهم‌ترین چالش تولید محتوا در ایران است.
تبلیغات

مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت در مورد مهم‌ترین مشکلات تولید محتوا در داخل کشور به‌خصوص در فضای مجازی، اعلام کرد که رعایت نکردن کپی‌رایت مهم‌ترین چالش تولید محتوا در ایران است.

محمد جواد آذری جهرمی معاون وزیر ارتباطات و مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت در مراسم افتتاح فاز دوم شبکه ملی اطلاعات گفت: «اولین اقدام در فاز شبکه‌ ملی اطلاعات، در زیرساخت دو و نیم برابر کردن ظرفیت انتقال ترافیک کشور بود که روز شنبه شاهد به ثمر رسیدن آن بودیم.»

جهرمی ادامه داد: «اقدام بعدی، راه‌اندازی مراکز iXP قم، اصفهان و اهواز است که به ۴ مراکز تبادل ترافیک داده‌ی داخلی دیگر یعنی تهران، مشهد، تبریز و شیراز اضافه می‌شود تا کیفیت و سرعت دسترسی به شبکه در سراسر کشور متوازن شود.»

معاون وزیر ارتباطات در مورد افزایش سرعت دسترسی و کاهش تأخیر در انتقال داده‌ها گفت:‌ «میانگین تأخیر شبکه‌ ارتباطات کشور ۲۶ میلی‌ثانیه بود که امروز با اقدامات شرکت ارتباطات زیرساخت این زمان به ۱۸.۲ میلی‌ثانیه رسیده است. ما اتصالات شبکه ارتباطات در کشور را حدود ۸۰۰ کیلومتر کاهش داده‌ایم.»

مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت درباره افزایش ترافیک داخلی کشور اعلام کرد: «کل ترافیک شبکه کشور حدود ۷۲.۵ درصد افزایش یافته است. ترافیک محتوای تولیدشده‌ی داخلی از ۸ گیگابیت بر ثانیه به حدود ۲۱۲ گیگابیت بر ثانیه افزایش پیدا کرده است. کاهش هزینه ترافیک در کشور باعث می‌شود که اتفاق مهمی در تولید محتوای کشور رخ بدهد که این کار با تصویب در رگولاتوری اجرایی خواهد شد.»

جهرمی در مورد مهم‌ترین مشکلات موجود در سر راه تولید محتوا در کشور گفت: «چالش مهمی که در سر راه تولید محتوا قرار دارد، رعایت نکردن کپی‌رایت است. چالش کپی رایت یکی از چالش‌های مهم در تولید محتوای کشور است که باید یک لایحه حقوقی برای رعایت کپی‌رایت داخلی و بین‌المللی در کشور ما تصویب شود تا به کپی‌رایت احترام گذاشته شده و آن را در کشور به‌خصوص فضای مجازی اجرا کنیم.»

معاون وزیر ارتباطات در مورد مشکلات تراکنش بانکی تأکید کرد:‌ «یکی از چالش‌های دیگر، تراکنش‌های بانکی در ارائه خدمات محتوایی و ارتباطی کشور است که باید به‌زودی برطرف شود تا چرخه‌های شبکه ملی ارتباطات متناسب با هم پیشرفت کنند.»

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات