معرفی ربات تلگرام: ارسال پیام های مخفی شده بدون امکان کپی یا فوروارد

یک‌شنبه ۱۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۰
مطالعه 5 دقیقه
Hide It Bot رباتی بسیار جالب برای تلگرام است که به کمک آن می‌توانید پیام‌های مخفی شده‌ای ارسال کنید که امکان کپی یا فوروارد شدن ندارند.
تبلیغات

ربات‌های تلگرامی را می‌توان به‌جرئت یکی از مهم‌ترین و کاربردی‌ترین قابلیت‌های تلگرام دانست که از زمان ارائه تاکنون، با استقبال زیاد کاربران مواجه شده‌اند. در حال حاضر تلگرام تعداد بسیار زیادی ربات دارد که در میان آن‌ها موارد بسیار کاربردی و جالبی می‌توان پیدا کرد. Hide It Bot یکی از این ربات‌های جالب است که توسط آن می‌توانید پیام‌های خود را به شکل مخفی و پوشیده شده برای دوستانتان ارسال کنید. برای درک بهتر منظور ما از حالت «مخفی و پوشیده شده» می‌توانید نگاهی به اسکرین شات زیر کنید تا با نمونه‌ای از پیام‌های ارسال‌شده توسط این ربات آشنا شوید.

آموزش استفاده و کاربردهای آن

نحوه‌ی استفاده از @HideItBot بسیار ساده است و بدون نیاز به مراجعه‌ی جداگانه به صفحه‌ی ربات می‌توانید از آن استفاده کنید. کافی است در هر چت یا گروهی که قصد ارسال پیام داشتید، جمله‌ی خود را با این آیدی شروع کنید و در ادامه، متن یا کلمه‌ی مورد نظر خود را (تا سقف ۲۰۰ کاراکتر در هر پیام) بنویسید. بعد از نوشتن متن، در عرض یک ثانیه پنجره‌ای در بالای پیام ظاهر می‌شود که ۲ حالت مخفی شده با برچسب سیاه و علامت سؤال در اختیار شما قرار می‌دهد و می‌توانید با لمس هر کدام، پیام خود را به شکل مخفی شده ارسال کنید.

MatnPayam: @HideItBot in jomle be surat pushide shode ersal khahad shod

از این ربات که با آدرس @HideItBot در دسترس است و به‌صورت inline نیز قابل فراخوانی است، می‌توان استفاده‌های جالبی کرد که در ادامه به چند مورد از آن‌ها اشاره خواهیم کرد.

پیام‌هایی که باید Seen شوند

وقتی در تلگرام پیامی ارسال می‌کنید، متن پیام شما به‌صورت نوتیفیکیشن در گوشی شخص مقابل نمایش داده می‌شود؛ به این معنا که گیرنده‌ی پیام، بدون آنکه وارد چت شود و پیام را Seen کند، می‌تواند پیام شما را در بخش پنل نوتیفیکیشن بخواند و در صورتی که تمایل به پاسخ دهی در آن زمان نداشت، آن را Seen نکند و جواب پیام شما را در آن لحظه ندهد. حتی احتمالا خود شما هم بارها چنین کاری کرده‌اید و با خواندن پیام از بخش نوتیفیکیشن و وارد نشدن به چت، جواب دهی را به زمانی دیگر موکول کرده و با بهانه‌هایی همچون «الان پیام شما را خواندم» یا‌... تأخیر خود را توجیه کرده‌اید.

توسط این ربات قادر خواهید بود اگر پیام مهمی در نظر دارید، آن را به‌صورت مخفی شده ارسال کنید تا شخص دریافت‌کننده برای مطالعه‌ی متن پیام شما، مجبور به باز کردن چت شود و با لمس گزینه‌ی Read پیام شما را بخواند که طبیعتا در این صورت وضعیت پیام ارسالی شما Seen خواهد شد و شخص گیرنده نمی‌تواند آن را نادیده بگیرد یا بهانه‌هایی همچون ندیدن پیام یا موارد مشابه بیاورد. از آنجایی که حس کنجکاوی در بسیاری از کاربران در حد بالایی قرار دارد، احتمال Read شدن پیام شما به‌محض آنکه شخص مقابل متوجه آن شود، بسیار بالاتر از حالت عادی می‌رود. البته لازم به ذکر است که این موضوع دوای دردی برای حالت روح در نسخه‌های ویرایش شده‌ی تلگرام نخواهد بود؛ اما با این حال می‌تواند در بسیاری از مواقع کاربردی باشد.

پیام‌هایی که نمی‌خواهید کپی یا فوروارد شوند

یکی دیگر از استفاده‌های این ربات، ارسال پیام‌هایی است که تمایلی به کپی یا فوروارد شدن آن‌ها ندارید. پیامی که توسط این ربات و به شکل مخفی ارسال می‌شود، در پنجره‌ای جداگانه باز خواهد شد که در آن امکان کپی کردن متن وجود ندارد. همچنین در صورت فوروارد پیام نیز تنها کاراکتر‌های █████ برای شخص گیرنده ارسال خواهند شد و شخصی که این پیام را به‌صورت فوروارد شده دریافت کرده است، نمی‌تواند حالت رمزگشایی شده‌ی آن را ببیند یا مطالعه کند. از همین رو می‌توان از این ربات برای ارسال پیام‌های خاصی که مد نظر دارید استفاده کنید. برای مثال فرض کنید قصد زدن حرف مهمی دارید و می‌خواهید از سوءاستفاده‌های احتمالی از آن نیز جلوگیری کنید. در حالت عادی شخص گیرنده می‌تواند پیام ارسالی شما را (قبل از آنکه توسط ویژگی جدید تلگرام آن را حذف کنید) سریعا به یک چت دیگر فوروارد کند تا سندی از گفته‌ی شما در اختیار داشته باشد. اما توسط این ربات می‌توانید متن خود را ارسال و دقایقی بعد بدون نگرانی از فوروارد شدن آن و ثبت به‌عنوان یک مدرک، پیام مورد نظر را حذف کنید. (اسکرین‌شات‌ها به دلیل آنکه به‌سادگی توسط فتوشاپ قابل جعل هستند چندان مورد اطمینان نیستند.)

یا در مثالی دیگر تصور کنید یک ترانه‌سرا برای جویا شدن نظر افراد یک گروه، قصد ارسال یکی از سروده‌هایش (تا سقف ۲۰۰ کاراکتر) را دارد اما از طرفی علاقه‌ای به کپی شدن متن شعر و انتشار آن در جایی دیگر ندارد. توسط ربات @HideItBot این شخص می‌تواند شعر خود را به‌صورت مخفی شده ارسال کند تا قابلیت کپی یا فوروارد شدن در آن از بین برود.

پیام‌های حاوی اسپویل

زمانی که شما پایان یک فیلم یا اتفاق‌های مهم آن را برای شخصی که هنوز آن فیلم یا سریال را ندیده است، بازگو می‌کنید به‌اصطلاح «اسپویل» کرده‌اید. این موضوع همیشه از روی عمد اتفاق نمی‌افتد و ممکن است به‌طور ناخواسته و در صحبت با یکی از اعضای گروه که فیلم را دیده است، نکاتی را بازگو کنید که عضو دیگری که هنوز فیلم مورد نظر را ندیده است، تمایلی به دانستن آن نداشته باشد. در این مواقع می‌توانید پیامی را که مربوط به اطلاعات مهم فیلم است، به‌صورت مخفی شده ارسال کنید تا اعضای دیگر به‌طور ناخواسته پیام شما را نخوانند و جذابیت فیلم یا سریال مورد نظر برای آن‌ها از بین نرود. همچنین در @HideItBot می‌توانید به‌جای کل پیام، تنها بخشی از آن را که به اطلاعات اسپویل مربوط می‌شود، به‌صورت مخفی شده ارسال کنید. برای این امر باید بعد از آنکه @HideItBot را تایپ و شروع به نوشتن پیام مورد نظر کردید بخشی را که تمایل به مخفی شدن آن دارید، بین دو علامت * قرار دهید. برای مثال:

MatnPayam: @HideItBot dar in payam kalameye *zoomit* be surate pushide shode ersal khahad shod

 نظر شما در رابطه با این ربات چیست؟ آیا استفاده‌های دیگری نیز می‌توان از آن کرد؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات