وزیر ارتباطات: ما کار بزرگی نکرده‌ایم بلکه باید از مسئولان قبلی انتقاد کرد

شنبه ۱۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
وزیر ارتباطات با اشاره به ۱۰ برابر شدن پهنای باند داخل در دولت یازدهم، اعلام کرد: «ما کار بزرگی نکرده‌ایم و باید از مسئولان قبلی وزارت ارتباطات انتقاد کرد.»
تبلیغات

محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در حاشیه افتتاح پروژه‌ی تلاش ۳ شرکت ارتباطات زیرساخت گفت: «ریشه‌های شبکه ملی اطلاعات در حال رشد است و این به خاطر تلاش وزارت ارتباطات و شرکت‌های بخش خصوصی حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات است. در آینده با رشد شبکه ملی اطلاعات شاهد رونق توسعه‌ی کسب و کار کشور خواهد شد.»

 واعظی با تقدیر از تلاش کارکنان و مسئولان شرکت ارتباطات زیرساخت اعلام کرد: «ترافیک داخلی کشور از ابتدای دولت یازدهم به ۱ ترابیت بر ثانیه رسیده بود که این میزان در ۳ سال به ۴ ترابیت در ثانیه رسید و امروز نیز ترافیک ۱۰ ترابیت بر ثانیه شده است. البته ما کار بزرگی نکرده‌ایم، بلکه باید انتقاد کنیم از کسانی که پیش از این متولی توسعه‌ی ارتباطات کشور بوده‌اند. سال‌ها قبل کشورهای اروپایی و آمریکا و کانادا به فکر توسعه‌ی ارتباطات خود افتادند و آن را گسترش دادند.»

 وزیر ارتباطات در مورد این پروژه گفت: «ما امروز می‌توانیم ادعا کنیم که به یکی از شاخص‌های شبکه ملی اطلاعات رسیده‌ایم. ما در شبکه ملی اطلاعات به دنبال محدودیت نبودیم، هر چند شایعاتی که در مورد قطع اینترنت و محدودسازی سرعت در کشور گسترش داده شد. ما با شبکه ملی اطلاعات به دنبال ترافیک بالا و باکیفیت به همراه قیمت پایین برای کاربران نهایی هستیم.»

 محمود واعظی در مورد اهداف شبکه ملی اطلاعات و کاربردهایش گفت: «ما خوشحال می‌شویم که سرمایه‌گذاری در این شبکه باعث پرداخت کمتر هزینه توسط مردم شود، زیرا امروز هزینه اینترنت در سبد خانواده‌ها قرار گرفته است. هدف دومی که ما پیگیری می‌کنیم در این شبکه به دنبال کیفیت بالا هستیم و خوشحال می‌شویم که مردم از کیفیت بالای اینترنت و شبکه برخوردار شوند. شرکت‌های اینترنتی اخیرا به ما می‌گویند قطع شدن‌های شبکه زیرساخت بسیار بسیار کم شده و همچنین کیفیت اینترنتی که به دست آن‌ها و کاربرانشان می‌رسد افزایش ملموسی یافته است.»

 او ادامه داد: « به سرعت افزایش فیبر نوری شهرها و استان‌های مختلف را پیگیری می‌کنیم و اتصال تک مسیری شهرها را به چند مسیری تبدیل کرده‌ایم. موضوع دیگری که به دنبال آن هستیم افزایش انتقال ترافیک است که امروز به بهره‌برداری رسید و افزایش خواهد یافت. پروژه‌ی IP هم به‌شدت پیگیری می‌شود و امیدواریم با افتتاح در فروردین‌ماه، شاهد تحول شگرفی باشیم.»

 واعظی در مورد ترانزیت پهنای باند از طریق ایران گفت: «امیدواریم که کشورمان یکی از نقاط مهم و حساس ترانزیت پهنای باند در منطقه و جهان شود و بتوانیم پروژه‌های بیشتری در این حوزه اجرا کنیم. مشکلات پروژه‌های ترانزیتی به‌زودی برطرف خواهد شد.»

 وزیر ارتباطات در مورد کمرنگ شدن دخالت دولت در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات گفت: «ما تلاش کرده‌ایم که تا جای ممکن دخالت دولت در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور را کاهش دهیم و رنگ حضور بخش‌های خصوصی را پررنگ کنیم. بازار فناوری اطلاعات و ارتباطات ایران را ما دولتی‌ها نمی‌توانیم با دستور بزرگ کنیم بلکه این بازار با حضور بخش خصوصی بزرگ می‌شود و ما باید با نظارت و ارائه تسهیلات از آن‌ها پشتیبانی و حمایت کنیم.»

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات