مدیرعامل زیرساخت: بخش خصوصی ارتباطات به دنبال کسب بازار از منطقه باشد

شنبه ۱۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
معاون وزیر ارتباطات اعلام کرد بخش خصوصی باید به دنبال سرمایه‌گذاری و کسب سهم بازار از حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات منطقه باشد.
تبلیغات

محمد جواد آذری جهرمی، مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت در مراسم افتتاح پروژه‌ی تلاش ۳ که ترافیک داخلی را دو برابر و نیم کرد، گفت: «قیمت این پروژه بسیار پایین بود و با کاهش چشمگیر انجام شده است. این کاهش قیمت را در سرویس‌های ارائه‌شده به کاربران خواهیم دید.»

آذری جهرمی اضافه کرد: «یکی از اقدامات بزرگ ایمنی و امنیت در شبکه ملی اطلاعات، جداسازی مسیر اینترنت و شبکه ملی اطلاعات بدون تغییر در رشد توسعه و پایداری اینترنت در کشور است. امروز افتتاح این طرح باعث می‌شود در صورت قطع اینترنت در یکی از مسیرهای ورودی، اینترنت در کشور قطع نشود و در مسیرهای دیگر بتوانیم جبران قطع اینترنت آن مسیر را تا رفع ایراد داشته باشیم.»

مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت اعلام کرد: «امروز شاخص‌های توسعه ارتباطات زیرساخت در کشور، میزان ترافیک است و این می‌تواند مقیاس خیلی خوبی برای سنجش باشد. امروزه ترافیک‌های داخلی شرکت‌ها و ترافیک داخلی شبکه ملی اطلاعات حدود ۴۰ درصد از کل ترافیک مصرفی اینترنت در کشور است که نسبت به ۳ سال قبل رشد بسیاری داشته است.»

آذری جهرمی تأکید کرد:‌ «ما باید اقتصاد خودمان را روی ارتباطات داخلی و شبکه ترافیک داخلی تنظیم و در این مسیر حرکت کنیم. البته این کار شروع شده است و ما با کسب‌وکارهای ایجادشده می‌توانیم به رشد اقتصادی در این مسیر پی ببریم.»

مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت در مورد درآمدهای بخش ارتباطات گفت: «۲۵ تا ۳۰ هزار میلیارد تومان درآمدهای بخش ارتباطات است که در این میان سهم همراه اول، مخابرات و ایرانسل بیش از دیگر شرکت‌ها است. امروز در حوزه‌ی ارتباطات کمتر از ۸ درصد بازار در دست دولت است و این نشان از خصوصی شدن حوزه ارتباطات کشور است. سیاستی که وزیر ارتباطات به بنده ابلاغ کرد، افزایش ندادن درآمدهای دولت در این بخش است و دولت به دنبال توسعه‌ی درآمدهای خودش در این بخش نخواهد بود. بلکه دولت به توسعه‌ی سرمایه‌گذاری در این حوزه پرداخته است. دولت نگاهش به گسترش شبکه ملی اطلاعات بوده و در این مسیر حرکت می‌کند.»

معاون وزیر ارتباطات افزود: «بخش خصوصی باید به دنبال سرمایه‌گذاری و کسب سهم بازار از حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات منطقه باشد. کل حوزه‌ی ICT حدود ۲ درصد GDP را در اختیار دارد در حالی که درآمدهای نفتی بسیار بالاتر از این میزان است و پر کردن این فاصله راحت نیست.»

جهرمی تأکید کرد: «امیدواریم بنا به قانون ششم توسعه، به میزان ترافیک ۳۰ ترابیت بر ثانیه دست یابیم و بر این اساس در مسیر گسترش خدمات خود حرکت می‌کنیم.»

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات