آپدیت نوقا برای گلکسی اس 6 و تفاوت این بروزرسانی با گلکسی اس 7

شنبه ۱۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۲:۴۵
مطالعه 5 دقیقه
در این مطلب قصد داریم به یک سری از تفاوت‌ها در آپدیت اندروید نوقا برای گلکسی اس ۷ و گلکسی اس ۶ بپردازیم.
تبلیغات

سامسونگ اخیرا برنامه‌ی زمانی خود را برای انتشار آپدیت اندروید ۷.۰ نوقا برای گوشی‌های محبوب خود اعلام کرده است. در این بین نام گوشی‌های پرچم‌دار ۲۰۱۵ این کمپانی یعنی گلکسی اس ۶ و گلکسی اس ۶ اج هم به چشم می‌خورد که به نظر می‌رسد سامسونگ تصمیم دارد تقریبا هم‌زمان با انتشار اندروید نوقا برای گلکسی اس ۷، این آپدیت را برای سری گلکسی اس ۶ نیز عرضه کند. اما تفاوت‌هایی بین اندروید نوقا در گلکسی اس ۶ و اس ۷ وجود دارد چراکه این دو گوشی هوشمند هر کدام از چیپ‌ست متفاوتی بهره می‌گیرند و مشخصات فنی آن‌ها نیز با هم فرق دارد.

در تصویری که از اندروید نوقا روی گلکسی اس ۶ اج منتشر شده است، می‌توان تصاویر پس‌زمینه‌ی اختصاصی این گوشی را مشاهده کرد. بسیاری از ویژگی‌های اضافه‌شده به گلکسی اس ۶ و اس ۶ اج، همانند آنچه در آپدیت ۷.۰ نوقا برای گلکسی اس ۷ دیده بودیم است که این موضوع می‌تواند برای دارندگان پرچم‌دار ۲۰۱۵ سامسونگ خوشحال‌کننده باشد. آیکون‌های صفحه‌ی هوم در گلکسی اس ۶ حالا ساده‌تر شده و سبک نمایش تنظیمات نیز تغییر یافته است. در اندروید نوقا، نوار وضعیت در گوشی هوشمند اس ۶ بازطراحی شده و حالت نمایش پاپ‌آپ جدیدی برای نوتیفیکیشن‌ها به این دستگاه اضافه شده است. از جمله تغییرات دیگری که با آپدیت مورد بحث در گلکسی اس ۶ اعمال شده، پشتیبانی از ژست‌های حرکتی در هنگام کار با رابط کاربری دوربین است.

در اینجا چند نکته‌ی مهم وجود دارد. برخی قابلیت‌ها به‌صورت پیش‌فرض در نسخه‌ی مارشمالو گلکسی اس ۷ ارائه شد، ولی در نسخه‌ی مارشمالو گلکسی اس ۶ خبری از این ویژگی‌ها نبود. یک سری از ویژگی‌های جدید اضافه‌شده به اس ۷ در بروزرسانی اندروید نوقا، با انتشار این آپدیت برای گلکسی اس ۶ به این محصول اضافه نخواهند شد. در ادامه این نوع قابلیت‌ها را با یکدیگر مرور می‌کنیم.

۱- امکان ثبت تصاویر سلفی با زاویه‌ی دید گسترده، فقط برای گلکسی اس ۷ در نظر گرفته شده است

تفاوت اندروید ۷ در گلکسی اس ۷ و گلکسی اس ۶

این مورد یکی از ویژگی‌هایی است که دارندگان گلکسی اس ۶ و اس ۶ اج از آن بی‌بهره خواهند ماند. اما افرادی که گوشی‌ گلکسی اس ۷ یا اس ۷ اج دارند، حتی در نسخه‌ی مارشمالو نیز چنین امکانی را در اختیار داشتند. به نظر می‌رسد ویژگی‌های جدید در آپدیت اندروید نوقا فقط مختص گوشی‌های گلکسی اس ۷ و اس ۷ اج در نظر گرفته شده است. تصویر سلفی عریض متحرک چیزی بیش از تصویر پانورامای متحرک نیست، اما اینبار تصویر مورد نظر با دوربین سلفی که در جلوی گوشی قرار گرفته است، ثبت می‌شود. بدین طریق می‌توانید با استفاده از این ویژگی، سلفی‌های گروهی‌تان را به‌راحتی به کلیپ‌های کوتاه و متحرک Gif تبدیل کنید. علاوه بر این می‌توان با استفاده از زاویه‌ی دید گسترده، سلفی‌های خود را عریض‌تر ثبت کنید.

۲- قابلیت صفحه‌ی همیشه روشن (Always-On Display)

always on display گلکسی اس ۷

یکی از بهترین ویژگی‌های اس ۷ که با انتشار اندروید نوقا به گلکسی اس ۶ اضافه نخواهد شد، قابلیت صفحه‌نمایش همیشه روشن است. بنابراین اگر از دارندگان اس ۶ هستید، باید به زندگی کردن بدون استفاده از این ویژگی بسیار خوب عادت کنید. بد نیست اشاره کنیم آپدیت اندروید نوقا گزینه‌ها و حالات جدیدی برای نمایش ساعت و ... روی صفحه‌ی همیشه روشن به گلکسی اس ۷ و اس ۷ اج اضافه کرده است.

۳- بهبود کیفیت پخش ویدیو

بهبود ویدیو گلکسی اس ۷

یکی دیگر از ویژگی‌هایی که به‌صورت انحصاری فقط برای گلکسی اس ۷ و اس ۷ اج در نظر گرفته شده است، ولی در آپدیت اندروید نوقا به گلکسی اس ۶ اضافه نخواهد شد، بهبود کیفیت ویدیو است. این قابلیت ابتدا در گلکسی نوت ۷ ارائه شده بود که با آپدیت نوقا به گلکسی اس ۷ نیز اضافه شد. کاربرد ویژگی مورد اشاره نیز با توجه به نام آن قابل حدس زدن است. با ویژگی یادشده، رنگ و کنتراست در هنگام پخش ویدیو به بهترین حالت ممکن تغییر خواهد کرد و علاوه بر این افکت‌های مخصوصی بر صدای ویدیوها اعمال می‌شود. علاوه بر این‌که این ویژگی در پخش‌کننده‌ی ویدیوی گلکسی اس ۷ و اس ۷ اج ارائه شده است، همچنین می‌توانید برای مشاهده ویدیو در یوتیوب و نت‌فلیکس از آن بهره ببرید.

۴- حالت‌های دوربین که در بروزرسانی نوقا به گلکسی اس ۶ اضافه نشده‌اند

قابلیت های دوربین اندروید نوقا گلکسی اس ۷

هابپرلپس، پانورامای متحرک، غذا، فلش سلفی و تغییر ناحیه‌ی فوکوس از جمله حالت‌های دوربین هستند که فقط برای گلکسی اس ۷ در نظر گرفته شده‌اند و با آپدیت گلکسی اس ۶ به اندروید نوقا، به این گوشی اضافه نخواهند شد. اما به نظر می‌رسد حالتی به اسم فست‌موشن به‌صورت اختصاصی برای دارندگان گلکسی اس ۶ در بروزرسانی نوقا در نظر گرفته شده است.

۵- حالت بهبود عملکرد

حالت بهبود عملکرد اس ۷

حالت بهبود عملکرد جدیدی در بروزرسانی اندروید نوقا، به گلکسی اس ۷ و اس ۷ اج اضافه شد. متاسفانه این ویژگی در آپدیت نوقا به گلکسی اس ۶ و اس ۶ اج اضافه نشده است. با استفاده از قابلیت مورد اشاره می‌توان بر حسب نوع استفاده از گوشی، عملکرد آن را بهبود داد. به عنوان مثال می‌توان دستگاه را برای انجام بازی بهینه کرد تا در این حالت از قدرت چیپ‌ پردازشی بیشتر استفاده شود.

نظر شما در این مورد چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات