گوگل اسیستنت در آپدیت بعدی به نکسوس 5X و نکسوس 6P خواهد آمد

یک‌شنبه ۱۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
ظاهرا گوگل تصمیم گرفته است دستیار صوتی گوگل اسیستنت را در آپدیت بعدی اندروید به گوشی‌های نکسوس ۵ ایکس و نکسوس ۶ پی اضافه کند.
تبلیغات

یکی از بهترین دستیارهای دیجیتال کنونی در صنعت گوشی‌های هوشمند، گوگل اسیستنت است که ظاهرا راه خود را به گوشی‌های نکسوسی نیز بازخواهد کرد. این دستیار به‌صورت انحصاری در ابتدا برای گوشی‌های هوشمند گوگل پیکسل و گوگل پیکسل ایکس‌ال ارائه شد. اما اینکه غول جستجوگرهای اینترنتی چه زمانی قصد دارد این دستیار صوتی را برای سایر گوشی‌های هوشمند منتشر کند، تاکنون موضوع مبهمی بوده است.

به نظر می‌رسد حداقل دو مدل از گوشی‌های هوشمند سری نکسوس یعنی نکسوس ۵ ایکس و نکسوس ۶ پی در آینده‌ای نه‌چندان دور، به دستیار صوتی گوگل اسیستنت مجهز شوند. بنا به اعلام منابع نزدیک به برنامه‌های گوگل، دستیار صوتی گوگل اسیستنت در قالب بروزرسانی بزرگ بعدی به دو گوشی یادشده اضافه می‌شود.

علاوه بر این، مدیر بخش اندروید تی‌وی گوگل، ساشا پروتر تأیید کرده است که پخش‌کننده‌های نکسوس نیز با بروزرسانی بعدی، امکانات جدیدی دریافت خواهند کرد. اما اینکه دقیقا چه زمانی دستیار صوتی مورد بحث به این دستگاه‌ها اضافه خواهد شد، هنوز مشخص نیست. اگرچه گفته‌ می‌شود  این ویژگی در آپدیت بزرگ بعدی به گوشی‌های یادشده خواهد آمد و هنگامی که صحبت در مورد بروزرسانی بزرگ باشد، احتمالا منظور گوگل اندروید ۷.۱.۲ یا شاید اندروید ۸ است.

در هر صورت، دارندگان گوشی‌های نکسوسی که علاقه‌مند به نصب دستیار گوگل اسیستنت هستند، می‌توانند همین حالا با استفاده از روش غیررسمی دستیار یادشده را به گوشی هوشمند خود اضافه کنند. البته این کار نیاز به کمی تجربه‌ی نرم‌افزاری دارد و باید با دقت انجام گیرد تا دستگاه شما با مشکل خاصی مواجه نشود.

نظر شما در این مورد چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات