نگاه نزدیک زومیت به هواوی واچ 2

سه‌شنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۱:۴۶
مطالعه 5 دقیقه
نگاه نزدیک زومیت به ساعت‌ هوشمند جدید Huawei Watch 2 که اخیرا در MWC 2017 معرفی شد.
تبلیغات

نسل اول از ساعت هوشمند هواوی واچ شرکت هواوی، یکی از بهترین ساعت‌های هوشمند مبتنی بر Android Wear به شمار می‌آید. اما هواوی با معرفی نسل دوم این ساعت هوشمند، یک روز پیش از آغاز رسمی کنگره‌ی جهانی موبایل ۲۰۱۷، قصد دارد با بهره‌گیری از اندروید ور ۲.۰ و ظاهری اسپرت‌تر، بار دیگر موفقیتی را که با هواوی واچ تجربه کرده بود، تکرار کند.

اما هواوی واچ ۲ بیش از آنکه جایگزینی برای طراحی ظریف و خوش‌تراش نسل پیشین خود باشد، ترکیبی از ساعت‌های هوشمند گیر اس ۳ سامسونگ و ال‌جی واچ Urbane به حساب می‌آید؛ البته این به معنای ناخوشایند بودن طراحی ساعت جدید هواوی نیست؛ اما به نظر می‌رسد که هواوی با نوع طراحی این ساعت و سنسورهایی که برای آن در نظر گرفته است، قصد دارد ظاهری اسپرت و زمخت به هواوی واچ ۲ ببخشد.

هواوی واچ 2

احتمالا هواوی واچ ۲، آن دسته از کاربرانی را که در انتظار ساعتی با طراحی ظریف بودند، ناامید خواهد کرد؛ اما به نظر می‌رسد که این ساعت از لحاظ مشخصات فنی، ارتقاء قابل توجهی نسبت به نسل پیشین خود تجربه کرده است؛ به عنوان مثال، ظرفیت باتری دستگاه افزایش پیدا کرده و تراکم نمایشگر AMOLED آن نیز بهبود یافته است.

نگاه نزدیک ویدیویی:

دانلود 360P   |    دانلود 720P

طراحی

هواوی واچ ۲ به لحاظ ظاهری، تفاوت بسیار چشمگیری با ساعت هوشمند هواوی واچ ۲ کلاسیک ۲ دارد؛ به طوری که با در کنار هم قرار دادن این دو ساعت، به هیچ وجه نمی‌توانید ارتباطی بین آن‌ها بیابید. همان‌طور که پیش‌بینی می‌شد، هواوی واچ ۲ ظاهر بسیار اسپرتی دارد؛ از فریم نسبتا بزرگ این ساعت گرفته تا بندهای سیلیکونی براق آن، همگی نشان‌دهنده‌ی این مسئله هستند.

هواوی بدنه‌ی این ساعت را از جنس ترموپلاستیک پلی‌اورتان (TPU) ساخته است و روی حاشیه‌ی گرد آن، پوششی از جنس سرامیک اضافه کرده است تا به این ترتیب بر جذابیت ساعت افزوده شود. این شرکت چینی ساعت هوشمند خود را در سه رنگ نارنجی، مشکی و خاکستری روانه‌ی بازار می‌کند.  

هواوی واچ 2

ابعاد نسل دوم ساعت هوشمند هواوی ۱۲.۶ × ۴۸.۳ × ۴۵ میلی‌متر است؛ بنابراین تقریبا در هر بعد، حدود یک میلی‌متر بزرگ‌تر از نسل اول هواوی واچ است، با این حال، وزن هواوی واچ ۲ نسبت به نسل پیشین آن، کاهش چشم‌گیری داشته و به ۵۷ گرم رسیده است. این کاهش وزن باعث می‌شود تا ظاهر زمخت و اسپرت محصول چندان به چشم نیاید.

همانند نسل اول هواوی واچ، بند ساعت هوشمند جدید هواوی نیز قابل تعویض است و شما می‌توانید هر بند دلخواهی با عرض ۲۰ میلی‌متر را به آن متصل کنید؛ البته باید به این نکته اشاره کنیم که نسبت به ساعت‌های هوشمند دیگر مبتنی بر اندروید، درآوردن بند‌های اصلی هواوی واچ ۲، کمی دشوار است.

هواوی واچ 2

عملکرد

همانند سایر ساعت‌‌های هوشمند مبتنی بر اندروید ور، توان پردازشی مورد نیاز هواوی واچ ۲ توسط پردازنده‌ی اسنپدراگون ور ۲۱۰۰ تأمین می‌‌‌شود، ضمن آنکه این پردازنده را ۵۱۲ مگابایت حافظه‌ی رم و ۴ گیگابایت حافظه‌ی داخلی همراهی می‌کنند. برخلاف نسخه‌های پیشین سیستم‌عامل اندروید ور، نسخه‌ی جدید آن سخت افزار دستگاه پوشیدنی را به‌صورت بهینه‌تری به کار می‌گیرد.

اپلیکیشن‌های پیش‌فرض، استفاده‌ی زیادی از منابع سخت‌افزاری دارند و این موضوع باعث می‌شود تا باتری ساعت، فشار زیادی تحمل کند؛ اما خوشبختانه هواوی با بزرگ‌تر کردن باتری، ظرفیت آن را به ۴۲۰ میلی‌آمپر ساعت رسانده است. هواوی مدعی است در حالتی که کاربر استفاده‌ی نسبتا سنگینی از ساعت خود دارد، باتری هواوی واچ ۲ می‌تواند حدود دو روز دوام بیاورد؛ اما چنانچه کاربری هستید که به‌صورت مداوم از جی‌پی‌‌اس داخلی، سنسور سنجش ضربان قلب و سایر سنسورهای ساعت خود استفاده می‌کند، احتمالا عمر باتری هواوی واچ ۲ به ۱۰ ساعت کاهش یابد.

هواوی واچ 2

با این حال، چنانچه به ندرت از قابلیت‌های ساعت هوشمند استفاده می‌کنید و اکثر اوقات صرفا علاقه دارید از ساعت هوشمند برای چک‌کردن ساعت و پایش گام‌‌های خود استفاده می‌کنید، می‌توانید حالت «Watch Mode» هواوی واچ ۲ را فعال کنید. در این حالت به جز دو قابلیت یادشده، تمام قابلیت‌های ساعتتان غیرفعال خواهد شد و به این ترتیب عمر باتری به ۲۵ روز می‌رسد. شارژ کامل (از صفر تا ۱۰۰ درصد) باتری هواوی واچ ۲ تنها یک ساعت به طول می‌انجامد.

باید اعلام کنیم که ساعت هوشمند هواوی واچ ۲ گواهی IP68 را از موسسه‌ی IEC دریافت کرده است؛ بنابراین این ساعت مقاومت خوبی در برابر آب و گردوغبار دارد، ضمن آنکه هواوی واچ ۲ از وجود NFC بهره می‌برد؛ بنابراین ساعت جدید هواوی از Android Pay پشتیبانی می‌کند.

پیش‌بینی می‌شود که نسخه‌ی 4G هواوی واچ ۲ از ماه آوریل با قیمت حدودی ۴۰۰ دلار، روانه‌ی بازار کشورهای آمریکا، بریتانیا و استرالیا شود، در حالی که قیمت نسخه‌ی بلوتوث آن حدود ۳۴۵ دلار خواهد بود.

هواوی واچ 2

جمع‌بندی 

رونمایی هواوی از ساعت هوشمند هواوی واچ ۲ حرکت جسورانه‌ای محسوب می‌شود؛ این شرکت چینی با عرضه‌ی ساعت هوشمند جدید، فرمول برنده‌‌ی خود را با محصولی متحول کرد که هیچ شباهتی به نسل پیشین خود ندارد.

اما این ساعت به‌هیچ وجه محصول بدی به حساب نمی‌آید. برای آن دسته از کسانی که به فعالیت‌های ورزشی علاقه دارند، احتمالا هواوی واچ ۲ بهترین انتخاب در دسترس باشد؛ ساعتی ضدآب که مجموعه‌ای متنوع از سنسورها را در بطن خود دارد. 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات