رئیس پلیس فتا: پول مجازی در ایران بازار سیاه ۱۰۰۰ دلاری دارد

چهارشنبه ۱۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۲:۴۵
مطالعه 1 دقیقه
رئیس پلیس فتا با اشاره به نداشتن قانون خاص در مورد پول‌های مجازی اعلام کرد که یک نوع پول مجازی در ایران، بازار سیاه ۱۰۰۰ دلاری دارد.
تبلیغات

سردار کمال هادیانفر ، رئیس پلیس فتا در مورد پول‌های مجازی گفت: «۶۳ نوع پول مجازی در دنیا وجود دارد که در برخی از کشورها آزاد و در برخی از کشورها ممنوع است. در کشور ما هنوز قانون خاصی در مورد پول‌های مجازی وجود ندارد و به همین خاطر شاهد هستیم که یک نوع پول مجازی در بازار سیاه کشورمان تا ۱۰۰۰ دلار هم به فروش می‌رسد.»

رئیس پلیس فتای نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران در آستانه‌ی فرارسیدن شب چهارشنبه سوری اعلام کرد که فروشندگان مواد محترقه در فضای مجازی شناسایی‌ و با آن‌ها برخورد می‌شود.

سردار هادیانفر در خصوص ساماندهی کانال‌های تلگرام بیان کرد: «کانال‌های بالای ۵ هزار عضو باید اطلاعات خود را ثبت می‌کردند که از حدود ۱۱ هزار کانال، ۴ هزار کانال اطلاعات خود را ثبت کرده‌اند. ثبت این اطلاعات ادامه دارد و در آینده افرادی که برای ثبت اطلاعات اهتمام نداشته‌اند، فراخوانده می‌شوند.»

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات در مورد ضرورت تغییر قوانین فضای سایبر کشور اعلام کرد: «با توجه به روزآمدی جرائم و به وجود آمدن جرائم نوظهور، ضرورت دارد که قوانین کشور در این حوزه بازنگری شود؛ چرا که قانون کنونی ما مربوط به سال ۸۸ است. در گذشته برخی از جرائم در چهار روز کشف می‌شد؛ اما امروزه جرائم نوظهوری داریم که در ۴۴ روز کشف می‌شوند. این نشان‌دهنده پیچیده شدن جرائم است.»

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات