وان پلاس 5 با نمایشگر خمیده و ۶ گیگابایت رم عرضه می‌شود

سه‌شنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
بر اساس شایعات جدید، گوشی وان‌پلاس ۵ با ۶ گیگابایت رم، حافظه‌ی داخلی ۲۵۶ گیگابایت و دوربین اصلی ۲۳ مگاپیکسلی معرفی خواهد شد.
تبلیغات

بر اساس شایعه‌ای جدید، گوشی‌ هوشمند وان‌پلاس 5 از صفحه‌نمایشی بهره خواهد برد که از دو طرف خمیده است. شاید از خود بپرسید در این بین تکلیف گوشی وان‌پلاس ۴ چه می‌شود. بنا به خبرهای اخیر، انتظار می‌رود وان‌پلاس بعد از گوشی وان‌پلاس ۳ تی که پرچم‌دار کنونی این کمپانی محسوب می‌شود، مستقیما وان‌پلاس ۵ را معرفی خواهد کرد. گفته می‌شود یکی از دلایل احتمالی این تصمیم‌گیری، اعتقاد مردم چین به بدشانس بودن عدد ۴ است. در فرهنگ چین، این عدد  با مفهوم «مرگ» در ارتباط است.

بنا به شایعات، گوشی‌ وان‌پلاس ۵ از نظر شکل ظاهری شبیه به گلکسی اس ۷ اج خواهد بود. از آنجا که کمپانی سامسونگ تمام موجودی اولیه‌ی پردازنده‌ی اسنپدراگون ۸۳۵ کوالکام را خریداری کرده است، وان‌پلاس نیز باید مانند سایر شرکت‌ها تصمیم مشابهی بگیرد و چیپ‌ست دیگری برای پرچم‌دار بعدی خود انتخاب کند؛ در غیر این صورت این شرکت یا باید منتظر عرضه‌ی چیپ جدید کوالکام برای همه‌ی شرکت‌ها بماند یا از چیپ اسنپدراگون ۸۲۱ بهره ببرد. از آنجا که گوشی پرچم‌دار کنونی شرکت یادشده یعنی وان‌پلاس ۳ تی نیز از اسنپدراگون ۸۲۱ استفاده می‌کند، به‌احتمال زیاد گوشی وان‌پلاس ۵ تا اواخر سال جاری معرفی نخواهد شد.

شایع شده است که وان‌پلاس ۵ از بدنه‌ای سرامیکی شبیه به گوشی شیائومی می‌میکس بهره خواهد برد. از دیگر مشخصات شایع شده برای وان‌پلاس ۵ می‌توان به دوربین ۲۳ مگاپیکسلی پشتی و دوربین ۱۶ مگاپیکسلی جلویی اشاره کرد. علاوه بر این گفته‌ می‌شود این محصول از یک باتری با ظرفیت ۴۰۰۰ میلی‌آمپر ساعت بهره خواهد برد. این دستگاه همچنین مجهز به یک درگاه یواس‌بی نوع سی، ۶ تا ۸ گیگابایت رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه‌ی داخلی خواهد بود. البته گوشی وان‌پلاس ۳ تی نیز اکنون از ۶ گیگابایت رم بهره می‌برد.

تا به این لحظه هنوز هیچ یک از موارد اشاره‌شده رسما تأیید نشده است. باید توجه داشته باشیم که جزئیات مطرح‌شده در این مطلب با شایعاتی که قبلا در مورد وان‌پلاس ۵ منتشر شده است، هم‌خوانی دارد.

نظر شما در این مورد چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات