بهترین خودروهای زیر ۴۰ هزار دلار جهان

چهارشنبه ۱۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۳:۰۰
مطالعه 11 دقیقه
حتی برای کسانی که در خارج از ایران زندگی می‌کنند، مبلغ ۴۰ هزار دلار اصلا رقم کمی نیست؛ اما به هرحال با این پول می‌توان خودروهایی جذاب و باکیفیت تهیه کرد که بالاتر از سطح متوسط و تا حدودی لوکس باشند.
تبلیغات

با رشد فناوری و بهبود اقتصاد جهانی، مردم دنیا علاقه‌ی بیشتری به پرداخت هزینه‌های بالا برای خودروهای خود پبدا کرده‌اند. سامانه‌های کاهش مصرف سوخت، افزایش ایمنی و حتی خودران، نقش بزرگی در تشویق بازار و علاقه‌مندان خودرو به خرید محصولاتی دارد که پیش از این مختص ثروتمندان بود. شاید همه‌ی ما آرزومند خودروهایی رویایی مثل سوپراسپرت‌های پرشتاب فراری یا هتل‌های متحرک رولزرویس هستیم، اما برای استفاده‌ی روزانه، به وسیله‌ای با رانندگی راحت‌تر و با قیمتی دست‌یافتنی‌تر نیاز داریم. شاید به همین دلیل باشد که محدوده‌ی قیمتی ۴۰ هزاردلار حتی برای کسانی که محدودیت مالی ندارند، جذاب و پرتقاضا است.

۱- لکسوس NX؛ قیمت پایه ۳۶ هزار دلار

lexus nx

با اینکه مدل NX کوچک‌ترین شاسی‌بلند لکسوس محسوب می‌شود، در کلاس کراس‌اوورهای متوسط قرار می‌گیرد و حتی مشتریان سایزهای بزرگ‌تر را به سمت خود می‌کشد. نسل جدید این خودرو چهره‌ی فوق‌العاده جذابی دارد و در سرعت‌های بالا و هنگام فشار بر پیشرانه نیز بسیار آرام و کم‌صدا نشان داده است. نسخه‌ی هیبرید این خودرو با کد NX300h آستانه‌ی قیمت ۴۰ هزاردلاری دارد که در نوع خود از بهترین‌های دنیا محسوب می‌شود. نسخه‌ی F Sport لکسوس برای NX هم قابل سفارش است تا هم در ظاهر و هم در قوای محرکه شاهد اسپرت‌تر شدن این خودرو باشیم، در حالی که قیمت پایه‌ی آن هم به ۴۰ هزار دلار نمی‌رسد. در مدل F Sport یک کراس‌اوور دو دیفرانسیل با پیشرانه ۲ لیتری توربوشارژ و انبوهی از آپشن‌ها وجود دارد که با ۲۳۵ اسب بخار قدرت، ظرف ۷ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت می‌رسد و میانگین مصرف سوخت آن ۹.۵ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر است.

۲- آئودی A4؛ قیمت پایه ۳۶ هزار دلار

audi a4

مدل A4 سال‌ها است یکی از پرفروش‌ترین محصولات آئودی محسوب می‌شود. این خودرو هم جذابیت اسپرت TT را به همراه دارد و راحتی لوکس A8 را فراهم می‌کند. به ادعای برخی کارشناسان، فضای داخلی این خودرو کم‌صداتر از مرسدس کلاس S و تمامی خودروهای دنیا در کلاس سدان است. کیفیت مواد به کار رفته در کابین و نوع طراحی آن به شدت تحسین شده و مورد استقبال بازار قرار گرفته است. هرچند نسخه‌ی دو دیفرانسیل هوشمند ( Quattro all-wheel-drive) کمی بیش از ۴۰ هزار دلار قیمت دارد؛ اما همچنان یکی از پرفروش‌ترین سدان‌های نیمه‌لوکس دنیا محسوب می‌شود. این خودرو با پیشرانه‌ی ۲ لیتری مجهز به توربوشارژ و اینترکولر، ۲۵۲ اسب بخار قدرت دارد و شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت ۵.۲ ثانیه فراهم می‌کند که میانگین مصرف سوختی نزدیک به ۱۰ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر دارد. چنین خودرویی با سامانه‌ی دودیفرانسیل ۴۱ هزار دلار قیمت دارد.

۳- تویوتا آوالون؛ قیمت پایه ۳۴ هزار دلار

toyota avalon

این مدل، بزرگ‌ترین سدان تویوتا است که مسلما با ایمنی بالا همراه شده است. هرچند به نظر بعضی کارشناسان خودرو، بهتر است با پرداخت مبلغی بیشتر یک لکسوس ES خریداری شود؛ اما به نظر ما راندن یک آوالون فول‌آپشن می‌تواند لذت‌بخش‌تر از رانندگی با نسخه‌ی پایه‌ی یک لکسوس باشد. آوالون جدید در فضای سرنشینان عقب، فوق‌العاده جادار و راحت است و زیبایی داخلی آن فراتر از چیزی‌ است که از یک تویوتا انتظار داریم. دو پیشرانه‌ی ۲.۵ لیتری هیبریدی ۲۰۰ اسب بخار و ۳.۵ لیتری بنزینی ۲۶۸ اسب بخار برای این خودرو قابل سفارش هستند که نمونه‌ی اول با هزینه‌ای نزدیک به ۳۷ هزار دلار، شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت ۷.۵ ثانیه و متوسط مصرف سوخت ۷ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر به همراه دارد؛ در حالی که مدل ۳.۵ لیتری به قیمت پایه‌ی ۳۴ هزار دلار، ظرف ۶ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت می‌رسد و میانگین مصرف سوخت آن ۱۰ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر خواهد بود.

۴- کرایسلر ۳۰۰؛ قیمت پایه ۳۳ هزار دلار

chrysler 300

این مدل از کرایسلر در سال‌های اخیر به عنوان پادشاه خودروهای لوکس آمریکا، عرصه را بر دیگران تنگ کرده، چرا که با اتاقی جادار، پیشرانه‌ای قدرتمند و آپشن‌هایی کامل، بسیار مقرون به‌صرفه‌تر از کادیلاک و امثال آن است. با هزینه‌ای کمتر از ۴۰ هزار دلار می‌توان این کرایسلر دیفراسیل عقب را با پیشرانه‌ی ۸ سیلندر ۵.۷ لیتری به قدرت ۳۶۳ اسب بخار در اختیار گرفت که در ۵.۳ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت می‌رسد و البته در حدود ۱۱.۵ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر هم میانگین مصرف سوخت خواهد داشت.

۵- بیوک لاکراس؛ قیمت پایه ۳۳ هزار دلار

lacross

اگر علاقه‌مند خودروهای آمریکایی باشید، بیوک همیشه جذاب به نظر می‌رسد، خصوصا در مدل جدید لاکراس که با الهام از خودروی مفهومی تحسین‌شده‌ی اونیر (Avenir) ساخته شده است. برای کسانی که به دنبال یک سدان جادار و البته آرامش‌بخش با هزینه‌ای معقول باشند، این محصول جنرال‌موتورز گزینه‌ای بسیار منطقی است و تجربه‌ی رانندگی با آن، کم‌نظیر خواهد بود. می‌توان نسل جدید سیستم تعلیق و فنربندی اسپرت بیوک را برای لاکراس سفارش داد، که همراه با رینگ‌های ۲۰ اینچ جذابیت خاصی به آن می‌بخشد. البته یک لاکراس دو دیفرانسیل با آپشن‌های کامل می‌تواند تا ۵۰ هزار دلار هزینه دربر داشته باشد، اما نسخه‌ی ۴۰ هزار دلاری، مجهز به پیشرانه‌ی ۶ سیلندر ۳.۶ لیتری با ۳۱۰ اسب بخار قدرت است که در ۵.۸ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت می‌رسد و میانگین مصرف سوخت ۱۰.۵ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر به همراه دارد.

۶- کیا کادنزا؛ قیمت پایه ۳۳ هزار دلار

kia cadenza

ممکن است هنوز برای بعضی‌ها، کیفیت خودروهای کره‌ای مورد تردید باشد؛ اما بازار آمریکا اینگونه فکر نمی‌کند و استقبال از کادنزای جدید در سال ۲۰۱۶ بسیار خوب بوده است. هرچند نمای بیرونی کیا کادنزا کمی شلوغ به نظر می‌رسد و شاید برای خودرویی در کلاس نیمه‌لوکس، زیادی اسپرت باشد؛ اما در فضای داخلی با چوب و چرم مرغوب، بسیار راضی کننده و جذاب است. همه‌ی نسخه‌های کادنزا با پیشرانه‌ی ۶ سیلندر ۳.۳ لیتری عرضه می‌شود که ۲۹۰ اسب بخار قدرت دارد و ظرف ۶.۷ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت می‌رسد. میانگین مصرف سوخت این خودرو در حدود ۹ تا ۹.۵ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر خواهد بود.

۷- فورد فلکس؛ قیمت پایه ۳۱ هزار دلار

ford flex

هرچند فورد یکی از قدیمی‌ترین سازندگان خودرو در جهان است، مدل فلکس در کلاس کراس‌اوورهای فول سایز، از سال ۲۰۱۰ وارد بازار شد تا با چهره‌ای مدرن، محصولی پهن‌پیکر همراه با فناروی‌های روز باشد. ظاهر این خودرو در عین جدید بودن، زبان طراحی سنتی فورد را حفظ کرده و مورد قبول بازار قرار گرفته است، در حالی که پس از ۷ سال هنوز به طرح اولیه وفادار است و تولید می‌شود. فلکس با وزن خالص بیش از ۲۰۰۰ کیلوگرم، به راحتی فضای ۸ سرنشین را با ۳ ردیف صندلی فراهم می‌کند و یکی از جادارترین خودروهای این کلاس در جهان است. مدل استاندارد ۳۱ هزار دلاری، به صورت دیفرانسیل جلو با پیشرانه‌ی ۶ سیلندر ۳.۵ لیتری، ۲۸۷ اسب بخار قدرت دارد که در ۸.۵ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت می‌رسد و در حدود ۱۱.۵ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر بنزین مصرف می‌کند. با پرداخت مبلغی در حدود ۴۳ هزار دلار می‌توان فناوری اکوبوست فورد را روی فلکس تجربه کرد که قدرت پیشرانه را به ۳۶۵ اسب بخار می‌رساند و شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت ۶.۲ ثانیه همراه با سامانه‌ی دودیفرانسیل فراهم می‌کند، درحالی که این نسخه، میانگین مصرف سوخت بیش از ۱۳ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر خواهد داشت.

۸- نیسان مورانو؛ قیمت پایه ۳۰ هزار دلار

nissan murano

در کلاس خودروهای کراس‌اوور  سایز متوسط، ژاپنی‌ها و کره‌ای‌ها، بازار دنیا را قبضه کرده‌اند و در مقابل هزینه‌ی دریافتی، محصولی با بهترین کیفیت و توانایی فنی  از برندهای مختلف را فراهم می‌کنند. انتخاب بهترین خودرو در این کلاس که علاقه‌مندان بسیار زیادی دارد، ساده نیست؛ اما می‌توان مورانو را جذاب‌ترین مدل دانست. نیسان نسل جدید صندلی‌های خود، موسوم به جاذبه‌ی صفر ( Zero Gravity) را در مورانو استفاده می‌کند که راحتی کم‌نظیری را ارئه کرده و مورد استقبال زیادی قرار گرفته است. طراحی داخلی و ترکیب چرم و چوبی که در اکثر محصولات نیسان دیده‌ایم، مثل همیشه در پرفروش‌ترین شاسی‌بلند این برند خودنمایی می‌کند و ارزشی بیش از مبلغ پرداختی به مورانو می‌دهد. این خودرو سال گذشته یکی از کم‌هزینه‌ترین خودروهای جهان پس از طی مسافت ۶۵ هزار کیلومتر شناخته شد و یکی از بهترین‌ گزینه‌ها برای سفرهای طولانی‌مدت لقب گرفت. مورانوی ۳۰ هزار دلاری، دیفرانسیل جلو با جعبه‌دنده‌ی CVT است که پیشرانه‌ی ۳.۵ لیتری ۶ سیلندر با ۲۶۰ اسب بخار قدرت به همراه دارد. شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت ۷.۳ ثانیه و مصرف سوخت ۹.۵ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر از دیگر ویژگی‌های مهم مورانو محسوب می‌شوند، در حالی که این پیشرانه در همه‌ی نسخه‌های آن ثابت است.

۹- کرایسلر پاسیفیکا، قیمت پایه ۳۰ هزار دلار

pasifica

وقتی صحبت از سفر می‌شود، داشتن یک مینی‌ون می‌تواند آرزوی بسیاری از مردم باشد. آن‌ها که دارای خانواده‌های پرجمعیت یا مشاغلی با وسایل کار متعدد و حجیم هستند، هنوز این کلاس را به خودروهای شاسی‌بلند ترجیح می‌دهند. مدل پاسیفیکا نامی کاملا جدید در سبد محصولات کرایسلر است که سال گذشته معرفی شد و بیش از ۶۵ هزار دستگاه فروش داشت. این مینی‌ون امتیاز ایمنی بسیار بالایی دارد و از سوی بسیاری از کارشناسان خودرویی دنیا، بهترین مدل در کلاس خود شناخته شده است. صندلی‌های تمام‌برقی جلو، ناوبری ماهواره‌ای و سیستم سرگرمی‌های آن فراتر از قیمتی که برایش پرداخت می‌شود، رضایت سرنشینان را فراهم می‌کند و طراحی داخلی فوق‌العاده مدرن آن شبیه سفینه‌های فضایی است. در کمال ناباوری؛ این خودرو در نسخه‌ی پایه با ۷ صندلی، گیربکس ۹ سرعته‌ی اتوماتیک و پیشرانه‌ی قدرتمند ۳.۶ لیتری با ۲۸۷ اسب بخار عرضه می‌شود که در کمتر از ۷.۵ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت می‌رسد و میانگین مصرف سوخت ۹.۵ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر فراهم می‌کند. نسخه‌ی فول آپشن با همین پیشرانه و سامانه‌ی دو دیفرانسیل هوشمند نزدیک به ۴۴ هزار دلار قیمت دارد، درحالیکه به تازگی مدل پلاگین هیبرید پاسیفیکا نیز با پیشرانه‌ای به قدرت ۲۶۰ اسب بخار و مصرف سوختی در حدود ۳.۵ لیتر درصد کیلومتر (درصورت شارژ بودن باتری‌ها) با قیمتی در حدود ۴۲ هزاردلار، عرضه شده است.

۱۰- فولکس گلف، قیمت پایه ۱۹ هزار دلار

vw golf

در کلاس هاچ‌بک‌ها، بیش از ۴۰ سال است که انتخاب بهترین خودروی جهان، کار چندان سختی نیست و می‌توان با چشمان بسته هم گلف را انتخاب کرد. نسل هفتم این فولکس‌واگن دوست‌داشتنی از سال ۲۰۱۴ تاکنون بدون تغییر خاصی عرضه می‌شود و همچون ۴ دهه‌ی پیش، فروش بسیار خوبی دارد. شما می‌توانید با کمی هزینه‌ی بیشتر، خودرویی داشته باشید که هم در سرعت و شتاب‌گیری و هم در فرمان‌پذیری و بریدن پیچ‌های تند، اسپرت‌های ۱۰۰ هزار دلاری را به چالش بکشد. صندلی‌های راحت با طراحی داخلی ساده و البته تا حدودی کسل‌کننده، گلف را خودرویی مخصوص کسانی جلوه می‌دهد که ارزش مهندسی آلمانی و آنچه زیر درپوش موتور قرار دارد، درک می‌کنند. این هاچ‌بک‌ اصیل، می‌تواند سه در یا پنج در خریداری شود که در حدود هزار دلار اختلاف قیمت خواهد داشت و در ارزان‌ترین مدل با پیشرانه‌ی ۱.۸ لیتری توربوشارژ و جعبه‌دنده‌ی غیر اتوماتیک همراه است. در این حالت به لطف قدرت ۱۷۰ اسب بخاری گلف، شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت ۷.۳ ثانیه و صفر تا ۱۶۰ کیلومتر در ساعت ۱۹ ثانیه فراهم می‌شود که میانگین مصرف سوخت ۸.۵ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر به همراه خواهد داشت. مثل همیشه، نسخه‌ی R برای عاشقان گلف در دسترس است که پیشرانه‌ی ۲ لیتری توربوشارژ با ۲۹۲ اسب بخار قدرت به ارمغان می‌آورد تا آن را ظرف ۵ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برساند. قیمت این نسخه از ۳۶ هزار دلار شروع می‌شود.

Chrysler-300
Chrysler-300
Chrysler-pacifica
Chrysler-pacifica
Chrysler-pacifica
Ford-Fle
Ford-Fle
kia cadenza
kia cadenza
kia cadenza
lexus nx
lexus nx
nissan murano
nissan murano
toyota avalon
toyota avalon
vw golf
vw golf
audi a4
audi a4
audi a4
Buick-LaCrosse
Buick-LaCrosse
Buick-LaCrosse
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات