نگاه نزدیک زومیت به گلکسی تب اس 3 سامسونگ

دوشنبه ۹ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۳
مطالعه 9 دقیقه
در این مطلب به بررسی اولیه‌ی گلکسی تب اس 3 که به تازگی توسط سامسونگ معرفی شده است، خواهیم پرداخت.
تبلیغات

گلکسی تب اس ۳ حسی را منتقل می‌کند که گویی مدت‌ها نمونه‌اش را تجربه کرده‌ایم. اکنون دو سال از زمانی که تبلت گلکسی تب اس ۲ معرفی شد، می‌گذرد. تب اس ۲ یکی از بهترین تبلت‌هایی اندرویدی بود و هنوز هم می‌توان آن را جزء تبلت‌های برتر اندرویدی دانست و به همین دلیل نسل جدید این محصول باید مشخصات قابل توجهی داشته باشد.

سامسونگ گلکسی تب اس 3 / galaxy tab s3

شاید بتوان گلکسی تب اس ۳ سامسونگ را رقیب مستقیم و اصلی آیپد اپل دانست. با توجه به مشخصات فنی در نظر گرفته شده برای تبلت جدید سامسونگ، می‌توان به‌جرئت گفت که این محصول پاسخ مستقیمی به آیپد پرو اپل است.

این تبلت بلندگوهای بسیار قدرتمندی دارد که در چهار جهت آن تعبیه شده‌اند. نمایشگر در نظر گرفته شده برای تب اس ۳ نیز کیفیت بسیار بالایی دارد و علاوه بر این یک کیبورد به صورت اختیاری به همراه این محصول به فروش می‌رسد. از دیگر ویژگی‌های تب اس ۳ می‌توان به قلم استایلوس آن اشاره کرد. البته تمامی این ویژگی‌ها را پیش از این در تبلت‌های رده‌بالای سامسونگ مشاهده کرده بودیم.

اما برخلاف قلم استایلوس اپل پنسل که به صورت پیش‌فرض به همراه آیپد پرو عرضه نمی‌شود، سامسونگ تصمیم گرفته است قلم استایلوس جدید خود را به همراه گلکسی تب اس ۳ عرضه کند. مسلما استفاده از این قلم می‌تواند کارایی تبلت یادشده را بالا ببرد.

سامسونگ گلکسی تب اس 3 / galaxy tab s3

 واضح است که نمی‌توان سامسونگ را به دلیل استفاده از برخی ویژگی‌های تبلت‌های رقیب در گلکسی تب اس ۳ مورد انتقاد قرار داد؛ چراکه مواردی از جمله بلندگو و صفحه‌کلید اختیاری، توسط کمپانی‌های دیگر پتنت نشده‌اند.

مدل جدید تبلت رده‌بالای سامسونگ مثل مدل‌های پیشین خود از مشخصات و ویژگی‌های بسیار خوبی بهره می‌برد که از جمله می‌توان به عمر باتری قابل توجه، پشتیبانی از کارت حافطه‌ی جانبی میکرو اس‌دی و استفاده از تکنولوژی‌های جدید در نمایشگر اشاره کرد. علاوه بر این نباید بلندگوها و قلم استایلوس گلکسی تب اس ۳ را فراموش کرد.

نگاه نزدیک ویدیویی:

دانلود 360p  | دانلود 720p

قیمت و تاریخ عرضه‌ی گلکسی تب اس ۳ سامسونگ

سامسونگ تاکنون در مورد تاریخ عرضه‌ی گلکسی تب اس ۳ جزئیاتی زیادی اعلام نکرده است. در مورد قیمت در نظر گرفته شده برای گلکسی تب اس ۳ نیز هیچ اطلاعاتی در دسترس نیست؛ اما می‌توان در این مورد حدس‌هایی زد. گلکسی تب اس ۲ در زمان عرضه‌ی اولیه با قیمت ۳۹۹ دلار برای مدل پایه‌ی ۸ اینچی به فروش رسید. همچنین مدل ۹.۷ اینچی این محصول با حافظه‌ی داخلی ۳۲ گیگابایتی با قیمت ۴۹۹ دلار در اختیار مشتریان قرار گرفت.

سامسونگ گلکسی تب اس 3 / galaxy tab s3

انتظار می‌رود قیمت مدل جدید تبلت اندرویدی بالا‌رده‌ی سامسونگ نیز از روش قیمت‌گذاری مدل قبلی خود پیروی کند؛ اما مطمئنا تفاوت‌هایی جزئی در این بین وجود خواهد داشت. حتی احتمال دارد قیمت مدلی که از حافظه‌ی داخلی بیشتری بهره می‌برد، بالاتر از قیمت بهترین مدل سال قبل تبلت مورد بحث باشد.

طراحی

به نظر می‌رسد سامسونگ به سمت استفاده از زبان طراحی جدید خود متمایل شده است. اکنون گلکسی تب اس ۳ از ظاهری شبیه به گوشی‌های جدید سری گلکسی بهره می‌برد.

سامسونگ گلکسی تب اس 3 / galaxy tab s3

این تبلت جدید شباهت‌های با گوشی‌های هوشمند کنونی سامسونگ دارد. بدنه‌ی پشتی گلکسی تب اس ۳ شیشه‌ای است و فریمی از جنس فلز دور تا دور آن را فرا گرفته است. با در دست گرفتن این محصول، حس یک کالای با کیفیت‌تر به شما منتقل خواهد شد؛ چراکه سامسونگ از مواد با کیفیت‌تری در ساخت آن استفاده کرده است.

تبلت اندرویدی جدید سامسونگ بسیار سبک است و فقط ۴۲۹ گرم وزن دارد. علاوه بر این، ضخامت این دستگاه فقط ۶ میلی‌متر است. شاید سبک بودن تبلت مورد بحث باعث شود حس کنید با یک محصول گران‌قیمت مواجه نیستید؛ اما در کل باید گفت که طراحی این محصول حس طرح‌های کلاسیک را به ما القا کرد.

گلکسی تب اس ۳ همچنان دارای حاشیه‌های بزرگی است و سنسور اثر انگشت نیز در پایین نمایشگر آن تعبیه شده است. البته استفاده از این سنسور در تبلت نسبت به گوشی‌ هوشمند کمی سخت‌تر است؛ اما در هر صورت باید گفت گلکسی تب اس ۳ یک دستگاه با طراحی کامپکت است.

سامسونگ گلکسی تب اس 3 / galaxy tab s3

محصول مورد بحث مجهز به یک درگاه یواس‌بی نوع سی است و علاوه بر این پورت ۳.۵ میلی‌متری هدفون روی آن قرار داده شده است. حافظه‌ی داخلی تب اس ۳ معادل ۳۲ گیگابایت است و همانطور که اشاره کردیم، امکان استفاده از کارت حافظه‌ی جانبی میکرو اس‌دی برای افزایش حافظه‌ی ذخیره‌سازی این تبلت وجود دارد.

همانطور که انتظار می‌رفت در پشت دستگاه یک دوربین قرار اده شده است. گلکسی تب اس ۳ از طراحی بسیار زیبایی بهره می‌برد اما برای دستگاهی به این ابعاد وزن کمی دارد.

صفحه‌نمایش و صدا

گلکسی تب اس ۳ مجهز به یک نمایشگر ۹.۷ اینچی بسیار باکیفیت از نوع سوپر امولد است. شاید دلیل انتخاب بسیاری از افراد همین صفحه‌نمایش باشد. رزولوشن نمایشگر این دستگاه ۲۰۴۸ در ۱۵۳۶ پییکسل است. استفاده از فناوری سوپر امولد در تب اس ۳ باعث شده تا این محصول احتمالا بهترین نمایشگر را در بین تبلت‌ها داشته باشد.

سامسونگ گلکسی تب اس 3 / galaxy tab s3

از دیگر ویژگی‌های تبلت جدید سامسونگ می‌توان به پشتیبانی از فرمت تصویری اچ‌دی‌آر ۱۰ اشاره کرد. به‌نظر می‌رسد در سال ۲۰۱۷ استفاده از این فناوری در گوشی‌های هوشمند و تبلت‌ها مرسوم شده است.

البته نگرانی‌هایی در مورد استفاده از فناوری اچ‌دی‌آر ۱۰ وجود دارد. با توجه به ویدیوی نمونه‌ای که برای بهره بردن از قابلیت‌های این تکنولوژی در سرویس آمازون پرایم قرار داده شده است، به‌ نظر می‌رسد صفحه‌نمایش گلکسی تب اس ۳ در هنگام پخش این ویدیو کمی تیره می‌شود.

اوج روشنایی صفحه‌نمایش گلکسی تب اس ۳ معادل ۵۰۰ نیت است. این میزان روشنایی تقریبا نصف روشنایی مورد انتظار در تلویزیون‌های بزرگ است.

البته بخشی از مشکل یادشده به دلیل نسبت کنتراست بالای نمایشگرهای سوپر امولد از بین می‌رود؛ زیرا این نوع صفحه‌نمایش‌ها رنگ مشکی را بسیار عمیق و رنگ روشن را بسیار شفاف نشان می‌دهند.

سامسونگ گلکسی تب اس 3 / galaxy tab s3

علاوه بر این سامسونگ روی کیفیت بالای صوتی گلکسی تب اس ۳ مانور زیادی داده است. سامسونگ به لطف در اختیار داشتن برند هارمن، از تکنولوژی AKG این برند در تبلت جدید خود بهره گرفته است. 

چهار بلندگوی تعبیه شده در گلکسی تب اس ۳ باعث می‌شوند تا کیفیت پخش صوتی این دستگاه بسیار شگفت‌انگیز باشد. البته شاید کیفیت این بلندگوها به اسپیکرهای آیپد پرو ۱۲.۹ اینچی نرسد؛ اما باز هم شفافیت و قدرت بسیار بالایی دارد. علاوه بر این با توجه به زاویه‌ی در دست گرفتن تبلت، صدای خروجی از بلندگوها معکوس می‌شود تا صدا همیشه همانطور که هست شنیده شود.

قلم استایلوس و صفحه‌کلید

سامسونگ لوازمی جانبی‌ برای گلکسی تب اس ۳ در نظر گرفته است که با استفاده از آن‌ها این تبلت به یک دستگاه دوکاره تبدیل خواهد شد. با استفاده از لوازم اضافه‌ی این تبلت می‌توانید کارهای مختلفی از جمله تماشای ویدیو، نوشتن گزارش و شعر و ... را به‌راحتی انجام دهید.

سامسونگ گلکسی تب اس 3 / galaxy tab s3

متاسفانه کیبورد تولید شده برای تب اس ۳ به صورت پیش‌فرض در بسته‌بندی این محصول وجود ندارد و باید آن را به طور جداگانه خریداری کنید. این کیبورد دارای کلید‌های فیزیکی بسیار خوبی است.

این صفحه‌کلید با استفاده از نیروی مغناطیسی به تبلت متصل می‌شود.  این روش اتصال باعث می‌شود تا بتوانید در هنگام سفر راحت‌تر از گلکسی تب اس ۳ استفاده کنید.

سامسونگ گلکسی تب اس 3 / galaxy tab s3

قلم استایلوس اس-‌پن در جعبه‌ی تبلت اندرویدی مورد بحث وجود دارد. این محصول نسبت به قبلی خود کمی بزرگ‌تر است و همین ویژگی باعث می‌شود تا در دست گرفتن قلم جدید راحت‌تر باشد. قطر قلم جدید تب اس ۳ ۰.۷ میلی‌متر است و در دست گرفتن آن حس خوبی به شما منتقل خواهد کرد. گویا قابلیت‌هایی مخصوص برای این قلم در اپلیکیشن‌های مختلف در نظر گرفته شده است که از جمله می‌توان به امکان انتخاب متن مورد نظر در پی‌دی‌اف‌ اشاره کرد.

سامسونگ گلکسی تب اس 3 / galaxy tab s3

این قلم همانند نسل‌های قبلی به میزان فشار حساس است و به همین دلیل می‌توان از آن به‌منظور کشیدن نقاشی‌ها و طرح‌های با جزئیات بهره گرفت. 

باتری و دوربین

باتری در نظر گرفته شده برای گلکسی تب اس ۳ سامسونگ ظرفیتی ۶۰۰۰ میلی‌آمپر ساعت دارد که برای محصولی با این ضخامت خوب به‌ نظر می‌رسد.

البته ما نیز همانند بسیاری دیگر ترجیح می‌دادیم ضخامت دستگاه کمی بیشتر می‌شد ولی در عوض ظرفیت باتری به ۸۰۰۰ میلی‌آمپر ساعت ارتقاء می‌یافت. اما با این حال باز هم با یک بار شارژ کامل توانستیم به مدت ۸ ساعت با این تبلت کار کنیم. البته باید توجه داشته باشید که اگر از کیبورد هم استفاده کنید عمر باتری کم‌تر خواهد بود.

سامسونگ گلکسی تب اس 3 / galaxy tab s3

گلکسی تب اس ۳ از یک دوربین پشتی ۱۳ مگاپیکسلی و یک دوربین جلویی ۵ مگاپیکسلی بهره می‌برد. در تست‌هایی که ما انجام دادیم، دوربین جلویی کیفیت کافی برای برقراری تماس‌های صوتی ارائه داد.

شاید حضور دوربین با رزولوشن بالا در یک تبلت چندان مورد توجه کاربران قرار نگیرد اما در هر حال وجود یک دوربین با کیفیت‌تر بهتر از نبودن آن است.

نتیجه‌گیری اولیه

گلکسی تب اس ۳ سامسونگ همان تبلتی است که از اوایل سال ۲۰۱۶ انتظار معرفی آن را داشته‌ایم. البته از نظر نوآوری‌ این محصول ویژگی قابل توجهی ندارد ولی نمایشگر در نظر گرفته شده برای آن کیفیت بسیار بالایی ارائه می‌دهد. همچنین تب اس ۳ وزن کمی دارد و به همین دلیل قابلیت حمل آن بسیار بالا است. کیفیت پخش صوتی این محصول نیز بسیار خوب ارزیابی می‌شود و علاوه بر این با استفاده از کیبورد می‌توانید به عنوان یک لپ‌تاپ از آن استفاده کنید.

لنوو یوگا 720 و فلکس 5

در کل گلکسی تب اس ۳ سامسونگ در این بررسی اولیه محصولی شایسته به‌ نظر می‌رسد. البته بهتر بود به‌جای قلم استایلوس، کیبورد مورد بحث به صورت پیش‌فرض در جعبه‌ی این تبلت قرار داده می‌شد؛ چراکه مسلما صفحه‌کلید برای بسیاری از افراد کاربرد بیشتری دارد. علاوه بر آنچه گفتیم، تب اس ۳ از مشخصات فنی قابل توجهی بهره می‌برد. 

نظر شما در مورد گلکسی تب اس ۳ چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات