سونی اکسپریا ایر مفهومی برای دستیار دیجیتال خود معرفی کرد

دوشنبه ۹ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۲
مطالعه 2 دقیقه
سونی طی مراسم رونمایی از محصولات جدیدش در MWC 2017 از اکسپریا ایر مفهومی و براق جدیدی برای دستیار دیجیتال خود رونمایی کرد.
تبلیغات

شرکت سونی چشم‌اندازی قانع کننده برای آینده‌ی محاسبات دارد، اما این موضوع همیشه به معنی موفقیت در به سرانجام رساندن کار نیست. شرکت سونی امروز در کنفرانسی که در MWC 2017 شهر بارسلون اسپانیا برگزار شد، از نسخه‌ی مفهومی اکسپریا ایر (Xperia Ear) پرده برداری کرد. اکسپریا ایر دارای یک دستیار دیجیتال داخلی به نام نماینده‌ی سونی (Sony Agent) است.

مقاله‌های مرتبط:

    سونی اعلام کرد که فناوری موجود در این ایرفون‌ها بی‌نیاز از عملکرد دست، چشم و گوش است. اما چرا بی‌نیاز از گوش؟ زیرا هدفون‌های یادشده از فناوری بهره‌مند هستند که گوش باز (open ear) نامیده می‌شود. این فناوری اصوات را به طور مستقیم به درون کانال گوش هدایت می‌کند. تأثیر این فناوری همانند اثر تکنولوژی عبوری صوتی (passthrough) است که قبلا در دیگر ایرفون‌های بی‌سیم مشاهده کردیم. فناوری passthrough اجازه‌ی گوش دادن به موسیقی و تعامل با یک دستیار صوتی درحالی که هنوز می‌توان سر و صدای محیط جهان اطراف را شنید، به کاربران می‌دهد.

    متأسفانه، ما پیش از این هم وعده‌های به ثمر نرسیده‌ی مشابهی از شرکت سونی شنیده‌ایم. اولین نسل از اکسپریا ایر به عنوان یک محصول مفهومی بدون این که به فروش برسد، در سال قبل و در نمایشگاه ایفا 2016 برلین رونمایی شد. اما این ایرفون مانند فشنگی است که عمل نکرده و طبق بررسی‌های انجام شده روی آن، عملکرد محدودی دارد و طول عمر شارژدهی باتری آن کم است.

    اما شاید این ایرفون جدید و بهبود یافته برخی از مشکلات یادشده را مرتفع کند. سونی اذعان کرده که هنوز درحال بهبود بخشی دستیار دیجیتالی خود است. این شرکت به ویژگی جدیدی تحت عنوان صحبت در هر زمان (Anytime Talk) که شروع برقراری یک تماس گروهی را بدون نیاز به جستجوی مخاطب‌ها یا تماس با آن‌ها ساده‌تر کرده است، اشاره دارد. این ویژگی حدود چند ماه دیگر به اولین نسل از اکسپریا ایر سونی اضافه خواهد شد.

    نظرات خود را درباره‌ی Xperia Ear جدید سونی با ما به اشتراک بگذارید.

    تبلیغات
    داغ‌ترین مطالب روز

    نظرات

    تبلیغات