اکسپریا XZs یا اکسپریا XZ پریمیوم: تفاوت در چیست؟

دوشنبه ۹ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۶
مطالعه 3 دقیقه
کمپانی ژاپنی سونی از دو گوشی هوشمند اکسپریا ایکس زد اس و اکسپریا ایکس زد پریمیوم رونمایی کرده است که می‌خواهیم مشخصات سخت‌افزاری این دو محصول را با یکدیگر مقایسه کنیم.
تبلیغات

سونی از محصولات جدید خود در نمایشگاه MWC 2017 رونمایی کرده است که در میان آنها می‌توان به گوشی‌های هوشمند اکسپریا ایکس زد اس و اکسپریا ایکس زد پریمیوم اشاره کرد. در حالی که از نظر طراحی ظاهری و مشخصات سخت‌افزاری، شباهت زیادی میان این دو گوشی هوشمند وجود دارد، تفاوت‌های نیز به چشم می‌خورد که دانستن آنها می‌تواند به شما در انتخاب یکی از این دو تلفن هوشمند کمک کند.

اولین تفاوتی که میان اکسپریا ایکس زد اس و اکسپریا ایکس زد پریمیوم وجود دارد ابعاد نمایشگر است. اکسپریا ایکس زد پریمیوم دارای نمایشگر ۵.۵ اینچی است که باعث می‌شود این گوشی هوشمند را بتوان با فبلت‌ها مقایسه کرد. از طرفی، اکسپریا ایکس زد اس از نمایشگر ۵.۲ اینچی برخوردار است. البته با انتخاب اکسپریا ایکس زد اس، کیفیت تصویر را از دست خواهید داد. نمایشگر این گوشی هوشمند از رزولوشن ۱۰۸۰ در ۱۹۲۰ پیکسل بهره می‌برد؛ اما اکسپریا ایکس زد پریمیوم دارای نمایشگر 4K است.

در مرحله‌ی بعدی مقایسه، تفاوت‌های قابل ملاحظه در بخش سخت‌افزاری این دو گوشی هوشمند است. در اکسپریا ایکس زد پریمیوم از تراشه قدرتمند اسنپدراگون 835 استفاده شده است که پردازنده ۸ هسته‌ای و پردازنده گرافیکی آدرنو 540 دارد. در این بین، اکسپریا ایکس زد اس دارای تراشه اسنپدراگون 820 است که سال گذشته در پرچم‌داران سونی استفاده شده بود.

هر دو تلفن هوشمند از دوربینی با مشخصات مشابه استفاده می‌کنند. این دوربین از جدیدترین حسگر ۱۹ مگاپیکسلی سونی استفاده می‌کند که می‌تواند با ۹۶۰ فریم بر ثانیه فیلم‌برداری کند.

اکسپریا ایکس زد پریمیوم مجهز به باتری با ظرفیت بیشتر است که این موضوع کاملا منطقی به نظر می‌رسد. داشتن نمایشگری با ابعاد و رزولوشن بالاتر باعث می‌شود تا میزان مصرف انرژی افزایش یابد. در اکسپریا ایکس زد پریمیوم از باتری با ظرفیت ۳۲۳۰ میلی‌آمپر ساعت استفاده شده است و اکسپریا ایکس زد اس دارای باتری با ظرفیت ۲۹۰۰ میلی‌آمپ رساعت است.

در نظر داشته باشید که باتری با ظرفیت بالاتر به معنی عمر بیشتر باتری نیست و ممکن است عمر مفید باتری اکسپریا ایکس زد اس نسبت به مدل پریمیوم آن بالاتر باشد؛ بنابراین تا زمان انجام آزمایش‌های مختلف روی میزان دوام باتری باید صبر کرد.

از نظر میزان حافظه رم، هر دو گوشی هوشمند دارای ۴ گیگابایت حافظه رم هستند. اکسپریا ایکس زد اس از دو نسخه حافظه ذخیره‌سازی ۳۲ و ۶۴ گیگابایتی برخوردار است؛ اما اکسپریا ایکس زد پریمیوم در مدل ۶۴ گیگابایتی عرضه می‌شود. نکته مثبتی که وجود دارد این است که اکسپریا ایکس زد اس و اکسپریا ایکس زد پریمیوم از درگاه کارت حافظه میکرو اس‌دی برخوردار هستند و کاربر می‌تواند میزان حافظه دستگاه را تا ۲۵۶ گیگابایت افزایش دهد.

در اکسپریا ایکس زد پریمیوم از مودم Cat. 16 LTE استفاده شده است که می‌تواند سرعت دانلودی تا سقف ۱ گیگابیت بر ثانیه داشته باشد. همین امر باعث می‌شود تا گوشی از نظر ارتباطات، از اکسپریا ایکس زد اس پیشی بگیرد.

همانطور که مشاهده کردید، هردو محصول جدید سونی دارای مشخصات سخت‌افزاری قدرتمندی هستند. البته اکسپریا ایکس زد پریمیوم از برتری‌های محسوسی برخوردار است که می‌تواند نظر کاربرانی را که به محصولات بالارده علاقه دارند، به خود جلب کند. اکسپریا ایکس زد اس نیز به کاربرانی توصیه می‌شود که به محصولاتی با نمایشگر ۵.۲ اینچی علاقه دارند. این تلفن هوشمند از سخت‌افزار مناسبی بهره می‌برد و می‌تواند نیازهای کاربران را برآورده سازد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات