اکسپریا ایکس زد پریمیوم معرفی شد؛ پردازنده‌ اسنپدراگون 835 و نمایشگر 4K HDR

دوشنبه ۹ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۴
مطالعه 3 دقیقه
شرکت سونی گوشی هوشمند اکسپریا ایکس‌زد پریمیوم را در MWC 2017 معرفی کرد.
تبلیغات

شرکت سونی در جریان رویدادی در کنگره‌ی جهانی موبایل ۲۰۱۷، از گوشی هوشمند جدید خود با نام Xperia XZ Premium رونمایی کرد و به نخستین شرکتی بدل شد که گوشی هوشمندی با پردازنده‌ی اسنپدراگون ۸۳۵ معرفی می‌کند.

اکسپریا ایکس زد پریمیوم / xperia xz premium

مشخصات فنی اکسپریا XZ پریمیوم

مشخصات / گوشی 

Sony Xperia XZ Premium

پردازنده

Snapdragon 835

Adreno 540

سیستم‌عامل

Android 7.1

حافظه‌ی رم

4GB

صفحه نمایش

5.5 inches

IPS LCD

3840 x 2160 pixels

محافظ صفحه

Corning Gorilla Glass 5

تراکم پیکسل

~801 ppi

حافظه ذخیره‌سازی

64GB

microSD

up to 256GB

دوربین اصلی

19 MP, OIS

, LED flash

دوربین جلو

13 MP

اثر انگشت

Yes

سیم کارت

Nano SIM

باتری

Non-removable Li-Ion 3230 mAh

وزن

195 g

ابعاد

156 x 77 x 7.9 mm

رنگ‌ها

Luminous Chrome, Deepsea Black

سونی در ساخت اکسپریا ایکس‌زد پریمیوم از ترکیب شیشه و فلز استفاده کرده است. برخلاف ال‌جی‌ جی ۶، هر دو پنل جلو و پشت این گوشی از جنس گوریلا گلس ۵ هستند و همانند گذشته، حسگر اثر انگشت در لبه‌ی سمت چپ گوشی قرار دارد و کلید هوم آن یکپارچه شده است.

سونی در این گوشی از یک نمایشگر ۵.۵ اینچی با رزولوشن ۳۸۴۰×۲۱۶۰ استفاده کرده است. این نمایشگر از فناوری HDR نیز پشتیبانی می‌کند. سونی به نمایشگر پرچم‌دار جدید خود، پشتیبانی از فناوری‌های اختصاصی خود را نیز نظیر  TRILUMINOS Display ،X-Reality و Dynamic Contrast Enhancement، اضافه کرده است.

اکسپریا ایکس زد پریمیوم / xperia xz premium

سونی به‌صورت غیرمنتظره‌ای، پرچم‌دار جدید خود را به پردازنده‌ی اسنپدراگون ۸۳۵ مجهز کرده است. اکسپریا ایکس‌زد از حافظه‌ی رم ۴ گیگابایتی و ۶۴ گیگابایت حافظه‌ی داخلی بهره می‌برد، ضمن آنکه امکان ارتقاء حافظه‌ی گوشی از طریق درگاه کارت حافظه‌ی میکرو‌اس‌دی وجود دارد. در گوشی جدید سونی یک باتری با ظرفیت ۳۲۳۰ میلی‌آمپر ساعت وظیفه‌ی تأمین انرژی مورد نیاز قطعات آن را بر عهده دارد.

سونی برای دوربین اصلی این گوشی، یک سنسور ۱۹ مگاپیکسلی در نظر گرفته است که می‌تواند تصاویر را با سرعت بسیار بالایی ثبت کند، ضمن آنکه دوربین گوشی جدید سونی قادر به ثبت ویدیوهای اسلوموشن با نرخ ۹۶۰ فریم بر ثانیه است. سونی برای دوربین جلوی گوشی یک سنسور ۱۳ مگاپیکسلی با f/2.0 انتخاب کرده است. اکسپریا ایکس‌زد پریمیوم به صورت پیش‌فرض به همراه اندروید ۷.۱ روانه‌ی بازار خواهد شد. 

اکسپریا ایکس زد پریمیوم / xperia xz premium

گوشی هوشمند جدید سونی، در سه ماهه‌ی دوم سال ۲۰۱۷ و در دو رنگ کروم و مشکی روانه‌ی بازار خواهد شد. در حال حاضر اطلاعاتی در مورد قیمت این گوشی در دست نیست؛ اما به‌طور حتم نسبت به گوشی اکسپریا XZs که با قیمت ۷۰۰ دلاری عرضه می‌شود، قیمت بالاتری خواهد داشت.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات