لوگان استپ‌ وی 2017 معرفی شد: زیبا و جذاب‌تر

شنبه ۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۳:۰۰
مطالعه 5 دقیقه
درحالی که مدتی از عرضه نسل قدیم ساندرو استپ‌وی در کشورمان می‌گذرد و این خودرو با استقبال نسبتا خوبی مواجه شده، تصاویر و مشخصات فنی نسل جدید مدل MCV آن رسما منتشر شده است که حدود یک ماه دیگر در نمایشگاه ژنو رونمایی خواهد شد.
تبلیغات

شاید برند داچیا برای مردم ایران، ناآشنا و کم‌اهمیت باشد؛ اما در سال‌های اخیر نقش مهمی در صنعت خودروی کشورمان بازی کرده است. خودروسازی داچیا در کشور رومانی واقع شده و از ابتدای تاسیس در ۱۹۶۶، هدف خود را تولید محصولات با دوام و ارزان‌قیمت قرار داده است. داچیا از سال ۱۹۹۹ که به شرکت بزرگ رنو واگذار شد، رشد تولید و بهبود کیفیت محسوسی تجربه کرد که در سال ۲۰۰۴ با تولید خودروی لوگان (L۹۰) تبدیل به یک برند مطرح در سطح جهانی شد. دیگر محصولات داچیا که در کشورمان حضور چشم‌گیری دارند، داستر و ساندرو هستند که با اهداف تجاری تحت نام شرکت مادر عرضه می‌شوند. هم‌اکنون همکاری فنی رنو و داچیا تولید این خودروساز را به ۶۰۰ هزار دستگاه در سال نزدیک کرده است.

داچیا استپ‌وی 2017

امروزه در کشورمان نسل اول ساندرو استپ‌وی (Sandero Stepway) فروخته می‌شود که در سال ۲۰۰۷ طراحی شده و هم‌اکنون در کارخانجات رنو و داچیا واقع در رومانی، برزیل و کلمبیا نزدیک به ۲ سال است که دیگر تولید نمی‌شود و با نسل دوم جایگزین شده است. به نظر می‌رسد استقبال خوبی از نسل دوم استپ‌وی در سطح جهانی به عمل آمده است، چرا که نسخه‌ای جادارتر و فیس‌لیفت شده از آن با کد MCV طراحی شده که دیگر یک هاچ‌بک معمولی و شاسی‌بلندنما محسوب نمی‌شود.

مدل MCV چهارمین عضو خانواده‌ی استپ‌وی است که علاوه بر مدل اصلی، شامل مدل‌های لوجی (Lodgy) و دوکر (Dokker) در کلاس ون کوچک نیز می‌شود. مهم‌ترین تفاوت MCV که نسخه‌ی قبلی آن در سال ۲۰۱۴ معرفی شد، با استپ‌وی اصلی، کشیده‌تر بودن بدنه و فضای بار بزرگ‌تر آن است که دارای کابینی حتی بزرگ‌تر از داستر خواهد بود. این خودرو حتی ۵ سانتیمتر نسبت به داستر قدبلندتر است.

داچیا استپ‌وی 2017

در نمای چراغ و خصوصا جلوپنجره، خودروی MCV کاملا از داستر الهام گرفته شده و حتی رنگ استاندارد آن قهوه‌ای و آبی فیروه‌ای انتخاب شده است. فضای صندوق عقب مهم‌ترین ویژگی آن اعلام شده که ۵۷۳ لیتر و در کلاس کراس‌اوورها فوق‌العاده است. پیشرانه‌ی معروف ۹۰۰ سی‌سی و ۹۰ اسب بخاری داچیا روی نسخه‌ی اصلی این خودرو مثل دیگر مدل‌های ساندرو ارائه می‌شود که شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت ۱۲ ثانیه و نهایت سرعت ۱۷۰ کیلومتر درساعت با میانگین مصرف سوخت ۵.۵ لیتر در صد کیلومتر را به همراه خواهد داشت. نسخه‌های ارزان‌تر MCV با پیشرانه‌های ۱.۲ لیتری ۷۵ اسب بخار و ۱.۵ لیتری دیزلی ۹۰ اسب بخار عرضه خواهند شد، ضمن این که تمامی مدل‌های این خودرو می‌توانند با جعبه‌دنده‌ی ۵ سرعته‌ی دستی یا اتوماتیک و به صورت تک یا دودیفرانسیل سفارش داده شوند.

داچیا استپ‌وی 2017

همانند داستر، استپ‌وی MCV نیز دارای نسخه‌ای فول‌آپشن و اصطلاحا لیمیتد است که علاقه‌مندان خاص خود را دارد. تجهیزات این مدل برای رانندگی در شرایط ناهموار و سفرهای ماجراجویانه مناسب است که رینگ‌های اسپرت ۱۶ اینچی و رنگ‌های جذاب نارنجی متالیک و خاکستری روشن را شامل می‌شود.

داچیا استپ‌وی 2017

داچیا هم‌اکنون به عنوان سازنده‌ی خودروهای ارزان قیمت، با کیفیت مطلوب و ارزشمند در مقابل هزینه در سطح جهانی شناخته شده و قابل اعتماد است. از این جهت نباید توقع یک کابین لوکس و صندلی‌هایی با چرم درجه یک را از آن داشت، هرچند که نسبت به نسل قبل بسیار بهتر شده و همراه با نمایشگر و فناوری ناوبری ماهواره‌ای نیازهای سرنشینان را پاسخ می‌دهد. پیش‌بینی می‌شود این خودرو با آستانه قیمتی در حدود ۸ تا ۹ هزار یورو، سال آینده وارد بازار اروپا و امریکای جنوبی شود.

داچیا استپ‌وی 2017
داچیا استپ‌وی 2017
داچیا استپ‌وی 2017
داچیا استپ‌وی 2017
داچیا استپ‌وی 2017
داچیا استپ‌وی 2017
داچیا استپ‌وی 2017
داچیا استپ‌وی 2017
داچیا استپ‌وی 2017
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات