فیسبوک در بین ویدیوها تبلیغ پخش می‌کند

شنبه ۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۰:۲۰
مطالعه 2 دقیقه
فیسبوک در اقدامی تازه، تبلیغاتی را در بین ویدیوهای آپلود شده در این شبکه‌ی اجتماعی به نمایش درمی‌آورد.
تبلیغات

جاه‌طلبی فیسبوک در بخش ویدیو بسیار واضح است. این شبکه‌ی اجتماعی به‌طور رسمی از روش جدید نمایش تبلیغات در بین ویدیوها رونمایی کرده است. بنا به گزارش Recode، به‌جای استفاده از تبلیغاتی که پیش از شروع پخش ویدیو به نمایش درمی‌آیند، حالا این شرکت تصمیم گرفته است تبلیغاتی را در بین پخش ویدیوها قرار دهد و مبلغی هم به ناشران این ویدیوها پرداخت کند. همان‌طور که احتمالا می‌دانید، امروزه سرویس‌های مختلف از جمله یوتیوب که در حوزه‌ی ویدیو فعالیت دارند، از روش تبلیغات در ابتدای پخش ویدیوها استفاده می‌کنند. گفته‌ می‌شود این آگهی‌ها ۲۰ ثانیه‌ای خواهند بود و فقط در صورتی نمایش می‌یابند که حداقل ۲ دقیقه از پخش ویدیوی اصلی گذشته باشد.

این تغییر در پخش ویدیوهای زنده‌‌ی فیسبوک نیز اعمال شده است. اگر ناشر یک ویدیو زنده حداقل ۲۰۰۰ دنبال‌کننده داشته باشد و حداقل ۳۰۰ نفر به‌طور آنلاین ویدیوی وی را مشاهده کنند، تبلیغاتی در بین ویدیو یادشده نمایش خواهد یافت. البته آگهی‌های بین ویدیویی در شرایطی در ویدیوهای زنده نمایش می‌یابند که حداقل ۳۰۰ نفر به مدت چهار دقیقه آن را تماشا کرده باشند.

در مورد درآمد حاصل از نمایش یافتن این تبلیغات، اعلام شده است که ۵۵ درصد سهم ناشر و مابقی آن سهم فیسبوک خواهد بود. این درصد تقسیم درآمد نسبت به تقسیم درآمد تبلیغاتی که در مقالات لحظه‌ای به نمایش درمی‌آیند، بسیار متفاوت است؛ چراکه ناشران در تبلیغات بین مقاله‌ای بین ۷۰ تا ۱۰۰ درصد از درآمد حاصل را به‌ دست‌ می‌آورند.

با توجه به تمرکز بیشتر فیسبوک بر حوزه‌ی تلویزیون و ویدیو، انتظار می‌رود در آینده‌ای نزدیک تولیدکنندگان ویدیو، محتوای حرفه‌ای‌تر و بیشتری در این شبکه‌ی اجتماعی منتشر کنند.

نظر شما در این مورد چیست؟ 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات