فورچن: بی ام و تحسین برانگیزترین خودروساز جهان

شنبه ۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
فورچن به‌تازگی لیست ۵۰ شرکت برتر جهان در حوزه‌ی صنعت را منتشر کرده است؛ طبق این لیست، شرکت خودروسازی بی ام و تحسین برانگیزترین خودروساز سال ۲۰۱۷ شناخته می‌شود.
تبلیغات

فورچن لیست برترین شرکت‌های جهان در سال ۲۰۱۷ را منتشر کرد. در این لیست، شرکت خودروسازی BMW برترین شرکت خودروسازی جهان شناخته شده است. این شرکت در لیست یادشده رتبه‌ی بیست و یکم را به خود اختصاص داده است؛ این در حالی است که تویوتا به عنوان دومین خودروساز در لیست فورچن، در رتبه‌ی سی و چهارم قرار گرفته است. فورچن با همکاری گروه HAY از شرکت Korn Ferry و مطالعه‌ی اعتبار شرکت‌های بزرگ، لیست مذکور را منتشر کرده است. نامزدهای اولیه‌ی این لیست بالغ بر ۱۵۰۰ شرکت از سراسر جهان بوده‌اند که از بین آن‌ها، هزار شرکت از ایالات متحده با توجه به درآمد در این لیست رده‌بندی شده بودند. شرکت‌های غیر آمریکایی نیز شامل ۵۰۰ شرکت برتر جهانی هستند که از لحاظ درآمد در پایگاه‌ داده‌ی جهانی فورچن، درآمدی معادل ۱۰ میلیارد دلار یا بیشتر از آن دارند.

برای انتخاب ۵۰ شرکت برتر، گروه Korn Ferry HAY از ۳۸۰۰ عضو هیئت رئیسه، مدیر و تحلیل‌گر اوراق بهادار درخواست کرده است تا به بررسی و مطالعه در مورد شرکت‌ها بپردازند؛ این گروه انتشار لیست ۱۰ شرکت تحسین برانگیز جهان را نیز بر عهده داشته است. گروه بررسی، لیستی از شرکت‌هایی که طبق نظرسنجی آزاد سال گذشته، امتیاز آن‌ها در رده‌بندی جزو «۲۵ درصد برتر» بوده، انتخاب کرده است؛ همچنین شرکت‌های انتخاب‌شده برای لیست مذکور، در حوزه‌ی فعالیت صنعتی خود، سال گذشته را با جایگیری در رده‌بندی «۲۰ درصد برتر» سپری کرده‌اند. شرکت در نظرسنجی مورد بحث برای عموم آزاد بوده است.

لیست ۵۰ شرکت برتر فورچون

اما طبق آمار نهایی، شرکت اپل به‌عنوان تحسین‌برانگیزترین شرکت بین تمامی شرکت‌ها شناخته شده است. شرکت‌های آمازون و استارباکس در رتبه‌ی دوم و سوم قرار گرفته‌اند. فیسبوک در رتبه‌ی نهم، نایکی در رتبه‌ی دوازدهم و کوکاکولا به رتبه‌ی شانزدهم دست یافته‌اند.

دو شرکت خودروسازی بی‌ام‌و و تویوتا نسبت به رده‌بندی سال گذشته، چند پله سقوط کرده‌اند. BMW جایگاه بیست و یکم را از آن خود کرده است؛ شرکتی که در سال گذشته رتبه‌ی هجدهم را در اختیار داشت. تویوتا نیز از رتبه‌ی بیست و هشتم به رتبه‌ی سی و چهارم سقوط کرده است. هر دو خودروساز موفق به پشت سر گذاشتن شرکت‌های بزرگی همچون نستله (۳۶)، پپسی (۳۹)، Accenture (۴۱)، اینتل (۴۶)، مک دونالد (۴۸) و ویزا (۴۹) شده‌اند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات