گوگل فعالیت اپلیکیشن پیام رسان گروهی اسپیسز را پس از یک سال متوقف خواهد کرد

شنبه ۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۱:۱۰
مطالعه 2 دقیقه
گوگل به‌زودی سرویس پیام‌رسان گروهی اسپیسز که فقط حدود یک سال از عمر آن می‌گذرد را غیرفعال خواهد کرد.
تبلیغات

آیا اپلیکیشن گوگل اسپیسز را به یاد دارید؟ این سرویس چت گروهی حدودا ۱۰ ماه قبل توسط گوگل راه‌اندازی شد و هدف آن ارائه‌ی یک روش جدید برای گفتگو با گروهی از دوستان درباره‌ی موضوعات مختلف و مهم بود.

اپلیکیشن یادشده یکی از سرویس‌های به‌هم‌پیوسته‌ با سایر خدمات گوگل مثل یوتیوب، جستجو و کروم بود و به کاربران اجازه می‌داد بدون نیاز به جابه‌جایی بین اپلیکیشن‌های مختلف، در موضوع مورد نظرشان ویدیو یا اطلاعات دیگری را به اشتراک بگذارند. علاوه بر این، امکان قرار دادن لینک‌های مرتبط با موضوع به همین روش در اپلیکیشن مورد بحث وجود داشت.

اما از این پس اپلیکیشن اسپیسز هیچ فعالیتی نخواهد داشت. گوگل در روز جمعه خبر داد که فعالیت سرویس اسپیسز از ۱۷ آوریل (۲۸ فروردین ۹۶) به‌طور کامل متوقف خواهد شد و همچنین از تاریخ ۳ مارس (۱۳ اسفند ۹۵) به حالت فقط خواندنی تغییر خواهد کرد. این یعنی فقط می‌توانید به‌منظور مشاهده‌ی گفتگوهای قدیمی خود با دوستانتان از اپلیکیشن اسپیسز استفاده کنید و سایر قابلیت‌هایی این سرویس غیرقابل دسترس خواهند بود.

گوگل در صفحه‌ی پشتیبانی اسپیسز این‌گونه گفته است: «هدف از ایجاد اپلیکیشن گوگل اسپیسز ایجاد یک تجربه‌ی کاربری بهتر در اشتراک‌گذاری گروهی بود و ما از آنچه توسط این اپ آموخته‌ایم، برای بهبود و ارتقاء سایر سرویس‌ها و خدمات گوگل بهره خواهیم گرفت. مجددا از همراهی و پشتیبانی شما تشکر می‌کنیم.»

زمانی که اپلیکیشن اسپیسز در ماه می ۲۰۱۶ معرفی شد، مسیر پر پیچ‌وخمی را طی کرد؛ چراکه بسیاری از کاربران سردرگم شده بودند که این اپ جدید چه جایگاهی در بین مجموعه اپلیکیشن‌های پیام‌رسانی گوگل از جمله هنگ‌اوت و پیام‌رسان یوتیوب که قبلا معرفی شده‌اند، خواهد داشت. حتی پس از معرفی اسپیسز، گوگل از اپلیکیشن جدیدی به نام Allo رونمایی کرده است.

اما در هر صورت اپلیکیشن چت گروهی گوگل اسپیسز به پایان فعالیت خود رسیده است و همان‌طور که اشاره شد، به‌زودی امکان استفاده از آن وجود نخواهد داشت؛ پس از کاربران این اپلیکیشن بوده‌اید، بهتر است با آن خداحافظی کنید.

نظر شما در این مورد چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات