با اس اس دی های اکسترنال جدید ای دیتا آشنا شوید

پنج‌شنبه ۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۵
مطالعه 3 دقیقه
اخیرا ای‌دیتا باتوجه به نیاز بازار و پررنگ شدن نقش SSD در بالا بردن چندین درصدی نرخ سرعت انتقال داده‌ها، درایو‌های SSD اکسترنال خود را معرفی کرد.
تبلیغات

شاید اکثر شما تاکنون از هارددیسک‌های اکسترنال استفاده کرده باشید. حافظه‌ ذخیره‌سازی مفید و کارآمدی که جابجایی اطلاعات درحجم‌های زیاد را برای ما میسر کرده و تاکنون بی‌رقیب و بی‌همتا یکه تاز بازار تجهیزات ذخیره‌سازی اکسترنال بود! اما مدتی است که رقیبی جدید برایش پیدا شده است. با روی کار آمدن اس اس دی ها با ساختار NAND Flash و جانشینی آن‌ها به‌جای هارددیسک‌های داخلی سیستم‌های رومیزی و لپ‌تاپ‌ها، کم کم شاهد حضور این نوع تجهیزات ذخیره‌سازی به‌صورت اکسترنال نیز هستیم. حضوری که دنیای ذخیره‌سازهای اکسترنال را دگرگون کرده است. در ادامه با ما همراه باشید تا با جدیدترین محصول شرکتِ پرچم‌دارِ تولید و عرضه SSD‌های اکسترنال، ای‌دیتا بیشتر آشنا شویم.

اخیرا ای‌دیتا باتوجه به نیاز بازار و پررنگ شدن نقش SSD در بالا بردن چندین درصدی نرخ سرعت انتقال داده‌ها، درایو‌های SSD اکسترنال خود را معرفی کرد. SV620H با قیمتی مقرون‌به‌صرفه با رابط USB 3.0 مناسب برای اکثر سلیقه‌هاست. SC660H با طراحی شیک و ضخامت تنها ۹ میلی‌متر مناسب خوش‌سلیقه‌هاست. در نهایت SE730 ای‌دیتا با اندازه‌ی کوچک (به کوچکی قوطی کبریت و تنها ۳۳ گرم!)، رابط USB 3.1 نسل دوم و سرعت انتقال تا ۵۰۰ مگابایت بر ثانیه، مناسب عاشقان تکنولوژی و گجت‌های خاص است.

ssd adata

اما جدیدترین محصول ای‌دیتا در این حوزه SD700 است که به‌تازگی معرفی شده است. SD700 در ظرفیت‌های 256GB، 512GB و 1TB عرضه می‌شود که باتوجه به قیمت نسبتا بالایی که SSD‌های اکسترنال نسبت به هارددیسک‌های اکسترنال دارند، تنوع ظرفیت قابل قبولی به حساب می‌آید. اولین تغییری که وقتی یک SSD اکسترنال را در دست می‌گیرید نسبت با هارددرایو متوجه آن می‌شوید، وزن بسیار پایین آن است. این محصول با وزن تنها ۱۰۰ گرم و ابعاد کوچک، جابجایی و حمل آن را بسیار آسان می‌کند. SD700 از رابط USB 3.1 Gen1 استفاده می‌کند که باعث می‌شود با تعداد زیادی از سیستم‌ها و دستگاه‌ها اعم از انواع لپ‌تاپ‌ها، سیستم‌های رومیزی، گوشی‌های هوشمند و دستگاه‌های ضبط و پخش سازگار باشد و سرعت انتقالی تا ۴۴۰ مگابایت بر ثانیه را در اختیار مصرف‌کننده قرار دهد.

ssd adata

در کنار سایر قابلیت‌هایی که این محصول دارد، مقاومت آن در برابر ضربه، آب و گردوغبار نیز جلب توجه می‌کند. با استاندارد IP68 که این محصول دارد، می‌تواند در عمق ۱.۵ متری آب به مدت ۳۰ دقیقه بدون هیچ مشکلی مقاومت کند. همچنین  باتوجه به این استاندارد، مقاومت در برابر گردوغبار را نیز در بالاترین حد ممکن را در SD700 مشاهده می‌کنیم (قابل‌توجه شهروندان استان خوزستان که از گردوغبار در آسمان شهرشان رنج می‌برند!). از لحاظ مقاومت در برابر ضربه استاندارد نظامی MIL-STD 810G 516.6 گواهی محکم برای مقاومت آن است. SD700 در برابر سقوط از ارتفاع ۱.۲۲ متری در تمام جهات کاملا مقاوم است. همچنین در هنگام کار کردن با دستگاه نیز اگر ضربه‌ای معادل به آن وارد شود، میزان مقاومت آن تغییری نمی‌کند. پوشش سیلیکونی مقاومی که دور محصول را در بر گرفته است باعث می‌شود تا این ضربات آسیبی به بدنه محصول وارد نکند و از لحاظ ظاهری نیز خدشه‌ای به آن وارد نشود.

SSD به کار رفته در SD700 از ساختار جدید NAND Flashها یعنی 3D NAND استفاده می‌کند که باعث دوام بالاتر، کارایی بیشتر و ظرفیت بالاتر می‌شود. همچنین مصرف بسیار پایین انرژی نیز از دیگر نکات مثبت این SSD اکسترنال با ساختار 3D NAND Flash است.

SD700 در دو رنگ مشکی و زرد با 3-سال گارانتی تعویض شرکت آونگ، نماینده انحصاری محصولات ای‌دیتا در ایران عرضه می‌شود.

مشخصات فنی قیمت اس اس دی سامسونگ، قیمت SSD وسترن و قیمت SSD ای دیتا و دیگر برندها را در بخش حافظه ذخیره‌سازی محصولات زومیت ببینید. 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات