باگ جدید پیکسل و پیکسل ایکس ال بلوتوث را از کار می‌اندازد

پنج‌شنبه ۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
کاربران گوشی‌های هوشمند پیکسل و پیکسل ایکس ال باگی را شناسایی کرده‌اند که باعث می‌شود بلوتوث دستگاه به‌صورت خودکار غیرفعال شود.
تبلیغات

درگذشته ایرادی باعث شد تا سیستم صوتی پیکسل و پیکسل ایکس ال به مشکل بربخورد. در این حالت، زمانی که ولوم صدا را بالا می‌بردید، در صدای خروجی اختلالاتی پیش می‌آمد. در نهایت، گوگل قبول کرد که بروز این ایرادات به دلیل مشکلات سخت‌افزاری بوده است و از طریق خدمات پس از فروش اقدام به برطرف کردن مشکل برای کاربران کرد.

حال، مشکل جدیدی گزارش شده است که باعث می‌شود بلوتوث در گوشی‌های هوشمند پیکسل و پیکسل ایکس ال غیرفعال شود. کاربران در سایت‌های ردیت و گوگل پیکسل، نظراتی ثبت کرده‌اند که بلوتوث گوشی هوشمندشان بدون آنکه تغییری در تنظیمات صورت گیرد، خاموش می‌شود.

گوگل هنوز نسبت به مشکل پیش‌آمده واکنشی نشان نداده است. این در حالی است که مشکل دیگری نیز در مورد باتری پیکسل و پیکسل ایکس ال گزارش شده است. در این حالت، زمانی که باتری تلفن هوشمند به ۳۰ درصد برسد دستگاه به‌صورت خودکار خاموش می‌شود. البته شرایط در مورد این باگ فرق می‌کند و گویا گوگل می‌خواهد با عرضه‌ی یک پچ، مشکل به وجود آمده را برطرف کند.

باگی که بلوتوث گوشی‌های هوشمند پیکسل و پیکسل ایکس ال را غیرفعال می‌کند، بعد از انتشار پچ امنیتی فوریه ۲۰۱۷ به وجود آمده است و همین امر نیز سبب شده تا این پچ امنیتی، مقصر اصلی به وجود آمدن این باگ باشد. همان‌طور که ذکر شد، گوگل هنوز واکنشی نسبت به این باگ نشان نداده است؛ اما می‌توان انتظار داشت که پس از شناسایی باگ، گوگل پچی عرضه کند و باگ را از بین ببرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات