مایکروسافت اسکایپ لایت را در هند معرفی کرد

پنج‌شنبه ۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۲:۴۵
مطالعه 2 دقیقه
مایکروسافت اپلیکیشن اسکایپ لایت را برای کشور هند معرفی کرد.
تبلیغات

ساتیا نادلا، مدیرعامل کمپانی مایکروسافت امروز در کشور هند یک رویداد مطبوعاتی برگزار کرد. وی در این مراسم نسخه‌ی جدید و مخصوص اسکایپ را برای کشور هند معرفی کرد. نام این نسخه، اسکایپ لایت است و بدین منظور طراحی شده تا کمترین استفاده را از منابع داشته باشد و در عین حال امکاناتی مانند همگام‌سازی پیام‌های کوتاه، پشتیبانی از زبان محلی و بات‌های محلی ارائه می‌دهد.

مهم‌ترین تفاوت این نسخه با نسخه‌ی معمولی اسکایپ در کاهش استفاده از منابع است. حجم نسخه‌ی اندروید اسکایپ لایت ۱۴ مگابایت است که نسبت به نسخه‌ی معمولی این اپلیکیشن تقریبا نصف شده و در نتیجه ظرفیت بیشتری برای اضافه شدن قابلیت‌های جدید دارد. اسکایپ لایت مجهز به قابلیت‌هایی است که مصرف دیتا را در هنگام برقراری تماس‌های صوتی و ویدیویی کاهش می‌دهد. علاوه بر این، با استفاده از این ویژگی‌ها می‌توان تصاویر را پیش از ارسال فشرده‌سازی کرد. لازم به ذکر است که در صورت نیاز می‌توان این قابلیت‌ها را غیرفعال کرد. افزون بر آنچه گفته شد، اسکایپ لایت میزان دیتای مصرفی خود را هم اندازه‌گیری می‌کند.

اسکایپ لایت همچنین با پیام‌های کوتاه یکپارچه سازی می‌شود و شما می‌توانید با استفاده از این اپلیکیشن اس‌ام‌اس ارسال‌ یا دریافت کنید. اپلیکیشن یادشده همچنین می‌تواند لیست کامل پیام‌های کوتاه دریافت شده را همانند اپلیکیشن هنگ‌اوت به کاربر نشان دهد. در صندوق پیام‌های ورودی اسکایپ لایت می‌توان فیلترهایی هم اعمال کرد؛ به‌عنوان مثال می‌توان پیام‌های دریافت شده از طرف اسکایپ را از اس‌ام‌اس‌ها و پیامک‌های تبلیغاتی جدا کرد. از دیگر ویژگی‌های اپلیکیشن اسکایپ لایت می‌توان به امکان مشاهده‌ی سوابق کامل تماس‌ها (حتی تماس‌های غیر اسکایپی) اشاره کرد. علاوه بر این در بخش مخاطبین می‌توان فیلترهایی اعمال کرد تا فقط مخاطبین اسکایپ یا همه افراد نمایش داده شود.

در نهایت باید اشاره کنیم که اسکایپ لایت با بات‌ها نیز همخوانی دارد. به‌عنوان مثال می‌توان به بات حمل و نقل اشاره کرد که هم‌اکنون در دسترس قرار دارد و به کاربران اجازه می‌دهد در مورد گواهینامه و سرویس‌های‌ RTA، اطلاعاتی به دست بیاورند. علاوه بر این، یک سری بات به‌منظور سرگرم کردن افراد توسعه داده شده‌اند و همچنین انتظار می‌رود در آینده بات‌های بیشتری به اسکایپ اضافه شوند.

اپلیکیشن اسکایپ لایت به هفت زبان هندی در دسترس قرار گرفته است. زبان‌های پشتیبانی شده در این اپ شامل بنگالی، گجراتی، هندی، مراتی، تامیل، تلوگو و اردو می‌شوند. این اپلیکیشن در حاضر فقط برای اندروید منتشر شده است و برای دانلود آن می‌توانید به این لینک مراجعه کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات