سامسونگ گلکسی نوت 7 ریفربیشد را عرضه نخواهد کرد

چهارشنبه ۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
روز گذشته خبری مبنی بر فروش مجدد گلکسی نوت 7 ریفربیشد توسط سامسونگ منتشر شد که حالا این خبر تکذیب شده است.
تبلیغات

روز گذشته گزارشی در مورد برنامه‌ی سامسونگ برای فروش گلکسی نوت ۷ ریفربیشد در برخی مناطق جهان از جمله هند و اندونزی در اواخر سال جاری به‌صورت  گسترده در بین رسانه‌های مختلف منتشر شد؛ اما حالا این کمپانی کره‌ای گزارش یادشده را تکذیب کرده است.

یکی از سخنگویان سامسونگ هند در گفتگو با Mashable اعلام کرد: «گزارشی که در مورد برنامه‌ی سامسونگ برای فروش گلکسی نوت ۷ ریفربیشد در کشور هند منتشر شده است، صحت ندارد.»

بنا به گزارشی از جانب Hankyung کره‌ی جنوبی، سامسونگ تغییر بسیار کمی در گوشی هوشمند گلکسی نوت ۷ اعمال و از باتری‌های کوچک‌تری در دل این محصول استفاده خواهد کرد تا بدین طریق مشکل وارد آمدن فشار بیش از حد به باتری که دلیل اصلی آتش گرفتن فبلت مورد بحث بود، رفع شود. لازم به ذکر است که خبرگزاری رویترز ماه پیش گزارشی مشابه در مورد مشکل اصلی گلکسی نوت ۷ منتشر کرده بود.

ماه پیش، سامسونگ سرانجام نتایج تحقیقات داخلی در مورد گلکسی نوت ۷ را اعلام کرد. بر اساس تحقیقات یادشده، دو مشکل اصلی مرتبط با باتری، دلیل اصلی آتش گرفتن یا انفجار این فبلت بوده است. این شرکت در رابطه با مشکل مورد بحث گفته که حالا گروه مشورتی جدیدی برای باتری‌های خود ایجاد کرده است که این گروه از مشاوران خارجی و متخصصان آکادمیک و تحقیقاتی تشکیل شده و وظیفه‌ی آن‌ها اطمینان از امنیت و نوآوری در باتری‌های تولیدشده توسط سامسونگ است.

سامسونگ در ماه آگوست سال قبل گلکسی نوت ۷ را معرفی کرد و به‌منظور تنگ کردن عرصه برای آیفون ۷ اپل، سریع‌تر از سال‌های قبل به بازار عرضه شد. در هر صورت همه می‌دانیم که شرایط برای این غول کره‌ای به‌خوبی پیش نرفت و انتشار گزارش‌های متعدد از آتش‌ گرفتن فبلت یادشده، نشان می‌داد که مشکلاتی در آن وجود دارد.

پس از انتشار گزارش آتش گرفتن گلکسی نوت ۷، سامسونگ جمع‌آوری این محصول را سریعا آغاز کرد تا پس از اعمال تغییرات، گوشی‌های گلکسی نوت‌ امن و بدون مشکل را برای خریداران ارسال کند. اما حتی پس از عرضه‌ی مجدد نوت ۷ مشکل آتش گرفتن این محصول رفع نشد؛ به‌طوری که سامسونگ سرانجام تصمیم گرفت تمامی واحدهای نوت ۷ عرضه‌شده را فراخوانی کند. از آن زمان تا ماه گذشته این کمپانی در حال انجام تحقیقاتی برای یافتن مشکل دستگاه مورد بحث بود. در نهایت، این شرایط باعث وارد آمدن ضرری چند میلیارد دلاری بر پیکر سامسونگ شد.

نظر شما در این مورد چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات