مردی متهم به ارسال بیش از یک میلیون هرزنامه شد

شنبه ۲۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۰:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
دادگاهی در ایالات متحده، مردی ۳۶ ساله را متهم به کلاهبرداری با ارسال بیش از یک میلیون هرزنامه کرد.
تبلیغات

بنا به بیانیه‌ای از دادستان ایالات متحده، مایکل پرساد از آریزونا که ۳۶ سال دارد، در کیفرخواستی به ۱۰ فقره کلاهبرداری آنلاین متهم و ۴ دستگاه رایانه‌ی او مصادره شد.

در بین سال‌های ۲۰۱۲ و ۲۰۱۵، پرساد از چند آی‌پی و دامین مختلف، اقدام به ارسال هرزنامه در بیش از ۹ شبکه کرد که شامل چند سرور در شیکاگو بود. او بیش از یک میلیون ایمیل اسپم به مردم ایالات متحده و کشورهای دیگر فرستاد و در آن‌ها از نام‌های جعلی استفاده می‌کرد تا مشخص نشود فرستنده‌ی تمام این ایمیل‌ها یک نفر است.

وی از نام شرکتی در کالیفرنیا به نام Impact Media LLC استفاده می‌کرد و نام‌های مستعاری مانند «مایکل پرسکات»، «مایکل پیرسون» و «جف مارتینز» را برای ارسال هرزنامه‌های خود به فروشندگان کالاها و خدمات به کار می‌برد. به این طریق وی به ازای فروش هر محصول توسط ایمیل، پورسانت خود را دریافت می‌کرد.

دادستانی اعلام کرد که پرساد با ادعای این‌که با قوانین منع ارسال هرزنامه موافق است، به چند شبکه دسترسی پیدا کرده است. زمانی که آن شبکه‌ها قرارداد خود را با وی فسخ و دسترسی او را قطع می‌کردند، وی با استفاده از گواهی‌نامه‌ی رانندگی جعلی و کارت‌های نقدی ساختگی با دیگر شبکه‌ها وارد قرارداد می‌شد.

 وی به اتهام کلاهبرداری اینترنتی به دادگاه شیکاگو فراخوانده شد. دفتر دادستان آمریکا می‌گوید هر جرم او حداکثر ۲۰ سال مجازات زندان دارد.

در حال حاضر وی به‌صورت مشروط آزاد است و حق ترک آریزونا را ندارد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات