آیفون 8 با دوربین سلفی با تشخیص اشیا سه بعدی همراه می شود

چهارشنبه ۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
موسسه‌ی KGI با انتشار گزارشی پیش‌بینی کرده است که آیفون 8 اپل از وجود یک دوربین سلفی با تشخیص اشیا سه بعدی بهره خواهد برد.
تبلیغات

مینگ چی کو، تحلیل‌گر نام‌آشنای موسسه‌ی KGI در گزارش جدید خود گمانه‌های تازه‌ای در رابطه با نسل بعدی آیفون اپل مطرح کرده است. بر اساس اطلاعات ارائه‌شده، آیفون ۸ اپل که از وجود نمایشگر OLED بدون حاشیه با پوشش تمام پنل جلویی همراه خواهد شد، از وجود دوربین سلفی جدیدی نیز بهره خواهد برد که با داشتن سه ماژول، امکان تشخیص اشیا سه بعدی را نیز فراهم خواهد آورد. بنا بر اطلاعات کو، سیستم جدید مورد استفاده در دوربین سلفی آیفون ۸ از الگوریتم‌های پرایم‌سنس بهره می‌برد. اپل در سال ۲۰۱۳ استارتاپ پرایم‌سنس را تصاحب کرد.

اطلاعات ارائه‌شده نشان از این دارند که سیستم جدید دوربین سلفی تعبیه‌شده در آیفون ۸ اپل از وجود یک دوربین معمولی که هم‌اکنون در آیفون‌ها وجود دارد در کنار یک فرستنده‌ی مادون قرمز و یک گیرنده‌ی مادون قرمز بهره خواهد برد. با استفاده از ماژول‌های اضافه‌شده، این دوربین قادر است محل اشیا و همچنین عمق هر شی‌ء را که جلوی دوربین قرار گرفته، پیدا کند. از جمله‌ی کاربردهای احتمالی این سیستم می‌توان به تشخیص چهره و تشخیص هویت کاربر از روی عنبیه اشاره کرد.

دوربین سلفی آیفون ۸ با بهره‌گیری از اطلاعات دو بعدی دریافت شده از سنسور دوربین و ترکیب آن با داده‌های دریافت شده از طریق گیرنده‌ی مادون قرمز به تشکیل یک مدل سه بعدی اقدام خواهد کرد. این دوربین نه‌تنها در مورد تشخیص عنبیه کاربرد دارد، بلکه از آن می‌توان در کاربردهای دیگری نظیر بازی‌ها و همچنین مفاهیمی نظیر واقعیت افزوده و واقعیت مجازی نیز استفاده کرد.

گزارش جدید کی جی آی را می‌توان شاهدی بر شایعات پیشین خواند که حاکی از حذف سنسور اثر انگشت از آیفون و اضافه شدن روش‌های دیگری نظیر تشخیص چهره برای شناسایی هویت کاربران هستند. رود هال، تحلیل‌گر جی پی مورگان به این نکته اشاره کرده که تشخیص چهره، از نظر امنیتی، راهکار امن‌تری برای تشخیص هویت کاربران برای استفاده در سیستم‌هایی نظیر اپل پی است.

کو مدعی شده است که دوربین سلفی متشکل از سه ماژول، قابلیت‌های خلاقانه‌ای با آیفون ۸ همراه خواهد کرد، حال آنکه اپل تنها این ویژگی را محدود به نسخه‌ی موسوم به آیفون ۸ خواهد کرد. این تحلیل‌گر اضافه شدن ویژگی مورد نظر به آیفون‌های بعدی را به آینده موکول کرده است.

بیشتر بخوانید: همه اطلاعات در مورد پرچمدار آینده اپل در صفحه آیفون 8

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات