تسلا و بی ام و در تست تصادف خودروهای الکتریکی ضعیف ظاهر شدند

جمعه ۱۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
خودروهای الکتریکی تسلا مدل اس ۲۰۱۷ و بی‌ام‌و i3 مدل ۲۰۱۷ موفق نشدند جایزه‌ی بالاترین ایمنی را در موسسه‌ی بیمه‌ی ایمنی بزرگراه‌های ایالات متحده کسب کنند.
تبلیغات

به گفته‌ی موسسه‌ی بیمه‌ی ایمنی بزرگراه (IIHS)، خودروی تسلا مدل اس در همه‌ی حوزه‌های ارزیابی عملکرد خوبی داشت، به‌جز تست تصادف با همپوشانی کم از جلو که به گفته‌ی کارشناسان تستی چالش برانگیز است و تسلا در آن تنها موفق به کسب رده‌ی «قابل قبول» شد.

این دو خودرو در هیچ‌یک از تست‌های تصادف رد نشدند؛ اما در مجموع نتوانستند تمامی معیارهای لازم برای رده‌بندی به عنوان «ایمن‌ترین انتخاب» را برآورده کنند.

تست همپوشانی کم، که در سال ۲۰۱۲ به تست‌های IIHS اضافه شد، شرایطی را که خودرو از جاده منحرف شده است و به یک درخت، تیر برق یا خودروی دیگری از روبرو در حالی که از خط میانی آن گذشته، برخورد می‌کند، شبیه‌سازی می‌کند.

Tesla Model S Crash Test

به گفته‌ی IIHS، در تست همپوشانی کم، کمربند ایمنی خودروی تسلا مدل اس اجازه داد بالاتنه‌ی آدمک بیش از حد به جلو حرکت کند و درنتیجه سر آدمک از میان کیسه‌ی هوا به فرمان برخورد کرد. این موسسه همچنین درباره‌ی‌ صدمات بالقوه‌ی پا برای راننده‌ای که دچار تصادف با همپوشانی کم از جلو شود، ابراز نگرانی کرده است.

دیو زوبی از IIHS می‌گوید: «هیچ‌کدام از این صدمات بالقوه آن قدر جدی نیستند که آن‌ها را به‌عنوان صدمات تهدیدکننده‌ی جان در نظر بگیریم؛ اما به‌عقیده‌ی ما بیشتر از آن هستند که بتوانند امتیاز «خوب» برای این نواحی بدن بگیرند».

در این آزمایش، ۲۵٪ عرض خودرو با یک مانع سخت ۱.۵ متری با سرعت ۶۴ کیلومتر بر ساعت در سمت راننده برخورد می‌کند.

BMW i3 Crash Test

 در همین حین، بی‌ام‌و آی۳ سال ۲۰۱۷ در همه‌ی معیارهای گروه امتیاز خوب گرفت؛ به‌جز تست نگهداری سر و ارزیابی صندلی که به گفته‌ی کارشناسان، توانایی یک خودرو را در محافظت در برابر صدمات گردن در برخورد از عقب، اندازه‌گیری می‌کند. این موسسه به i3 امتیاز «قابل قبول»‌ در تست نگهداری سر داده است.

موسسه‌ی ایمنی IIHS اشاره کرده است که تسلا و بی‌ام‌و برای بهبود ایمنی خودروهای خود در تلاش هستند. به گفته‌ی این موسسه، تسلا به منظور ارتقاء توانایی محافظت از سرنشینان، تغییراتی در تولید مدل اس اعمال کرده است و بخش‌هایی از مدل به‌روزرسانی شده توسط این موسسه آزمایش خواهد شد.

BMW i3 & Tesla Model S Crash Test

زوبی یکی از کارشناسان IIHS می‌گوید: «امیدواریم مهندسان بی‌ام‌و برای ارتقاء محافظت از سر و صندلی در تصادف از عقب تلاش کنند و ما آماده‌ایم هنگامی‌که این موارد بهبود پیدا کرد، مجددا این خودرو‌ها را آزمایش کنیم. روشن است که هنگام طراحی i3 بی‌ام‌و تمرکز ویژه‌ای بر مسائل ایمنی داشته است. واقعا باعث تأسف است که این خودرو در تست نگهداری از سر امتیاز از دست داد، در حالی که بیشتر خودروهای امروزی از آن سربلند بیرون می‌آیند. در بین خودروهای کوچک سال ۲۰۱۷، i3 تنها خودرویی است که موفق نشد امتیاز خوب به دست آورد.»

BMW i3 & Tesla Model S Crash Test

الکس اشماک، مدیر روابط عمومی آمریکای شمالی بی‌ام‌و در این رابطه می‌گوید: «ما با اختلاف بسیار کمی امتیاز «خوب» را در تست برخورد از عقب IIHS از دست دادیم و به همین دلیل بی‌ام‌و آی۳ موفق به کسب رده‌ی «ایمن‌ترین انتخاب» نشد. با این حال، بی‌ام‌و i3 با ساختار فیبر کربنی خود برای برآورده ساختن استانداردهای جهانی ایمنی و حتی بالاتر از آن‌ها طراحی شده است.»

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات