بهترین شرکت هواپیمایی ایران کدام است؟

پنج‌شنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۰
مطالعه 4 دقیقه
شرکت‌های هواپیمایی زیادی در ایران فعال هستند اما از لحاظ کیفیت کدامیک عملکرد بهتری دارند؟
تبلیغات

سوال این هفته‌ی نظرسنجی کجارو، درباره‌ی بهترین شرکت‌های هواپیمایی ایرانی است. به نظر شما کدام شرکت، بهترین ایرلاین ایران است و خدمات به‌روز، استاندارد و مناسبی به مسافران ارائه می‌کند؟

همیشه می‌توانید با استفاده از موتور قدرتمند جستجو پرواز کجارو بلیط هواپیما خود را از میان ده‌ها آژانس مسافرتی پیدا کرده و با پایین‌ترین قیمت ممکن آن را خریداری کنید.

هما

شرکت هواپیمایی ملی ایران در تاریخ پنجم اسفند ماه سال ۱۳۴۰ با ادغام دو شرکت هواپیمایی «ایرانین ایرویز» و «پرشین ایرویز» و ایجاد خط هوایی جدیدی با نام «هواپیمایی ملی ایران» با علامت اختصاری و سمبل «هما» تاسیس شد. 

شرکت هواپیمایی ایران ایرتور (Iran Airtour Airline) یک ایرلاین خصوصی ایرانی است که در سال ۱۳۵۱ توسط ایران ایر (هواپیمایی هما) راه‌اندازی شد. خطوط هوایی ایران ایرتور هم‌اکنون میان تهران و دیگر شهرهای ایران و چند کشور آسیای میانه برجا است. پایگاه اصلی این شرکت هواپیمایی فرودگاه بین‌المللی مشهد است. ایران ایرتور هر هفته بیش از ۵۰ پرواز داخلی و خارجی دارد.

آسمان

شرکت هواپیمایی آسمان در سال ۱۳۵۹ از ادغام چهار شرکت هوایی ایر تاکسی، پارس ایر، ایر سرویس و هور آسمان تشکیل شد. هواپیمایی آسمان هم‌اکنون وسیع‌ترین شبکه پروازی به شهرهای داخلی را (با تاکید بر پرواز به مناطق محروم کشور) دارد.

ماهان

هواپیمایی ماهان، ایرلاینی خصوصی است که در حال حاضر با ۵۶ فروند هواپیمای مسافربری و باری، روزانه به ۵۲ مقصد در اروپا، آسیا و خاورمیانه پرواز دارد. هواپیمایی ماهان در سال ۱۳۷۱ و با مجوز سازمان هواپیمایی کشوری، به عنوان شرکتی خصوصی تاسیس شد و یک سال پس از آن در سال ۱۳۷۲، فعالیتش را آغاز کرد.

کاسپین

هواپیمایی کاسپین که از سال ۱۳۷۲ فعالیت خود را آغاز کرد، یکی از ایرلاین‌های ایرانی است که در حال حاضر با ۸ فروند هواپیمای بوئینگ، همه روزه سهمی از پروازهای داخلی و خارجی ناوگان هواپیمایی کشور را بر عهده دارد.

کیش ایر

هواپیمایی کیش ایر یکی از ایرلاین‌های خصوصی ایران است که در حال حاضر ۱۲ فروند هواپیمای فعال از نوع فوکر و مک‌دانل داگلاس در اختیار دارد. شرکت هواپیمایی کیش ایر که در سال ۱۳۷۱ شکل گرفت، یکی از شرکت‌های هواپیمایی خصوصی ایرانی متعلق به سازمان منطقه آزاد کیش است. کیش ایر با هدف توسعه فعالیت‌های جزیره زیبای کیش، از طریق برقراری ارتباط با مراکز استان‌های کشور و اتصال به کشورهای حاشیه خلیج فارس تأسیس شد.

نفت

هواپیمایی نفت ایران یکی از قدیمی‌ترین ایرلاین‌های دولتی کشور است که در حال حاضر با ۵ فروند فوکر ۵۰ و ۴ فروند فوکر ۱۰۰ در ناوگان هوایی خود وظیفه انتقال مسافران و کارکنان شرکت ملی نفت ایران را بر عهده دارد.

ساها

هواپیمایی ساها یک شرکت هواپیمایی ایرانی بود که مرکز آن در تهران قرار داشت. این شرکت توسط نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در سال ۱۳۶۹ تأسیس شد.

تابان

هواپیمایی تابان یکی از ایرلاین‌های خصوصی کشور است که در حال حاضر با در اختیار داشتن هفت فروند هواپیما، پروازهای داخلی و خارجی خود را برقرار داشته است. این شرکت هواپیمایی در سال ۱۳۸۴ موفق به کسب مجوز از سازمان هواپیمایی کشوری ایران شد و از سال ۱۳۸۵ پروازهای خود را به طور رسمی آغاز کرد.

زاگرس

هواپیمایی زاگرس، یکی از ایرلاین‌های خصوصی کشور است، که با در اختیار داشتن  ۱۹ فروند هواپیمای ایرباس و بوئینگ پروازهای داخلی و خارجی خود را دایر کرده است. هواپیمایی زاگرس از جمله ایرلاین‌های خصوصی و نسبتا جوان کشور است که در سال ۱۳۸۴ پا به عرصه‌ی صنعت هوایی کشور گذاشت و با ورود دو فروند هواپیمای توپولوف روسی خود را به ایرلاین‌های قدیمی‌تر معرفی کرد. با توجه به ثبت شرکت زاگرس در منطقه اقتصادی اروند و تعهد آن به خوزستان اولین پرواز زاگرس در سال ۸۶ در مسیر تهران - اهواز - تهران صورت پذیرفت.

معراج

هواپیمایی معراج یکی از ایرلاین‌های خصوصی کشور است که در سال ۱۳۸۹ با مجوز سازمان هواپیمایی کشوری تأسیس شد. دفتر اصلی این شرکت در تهران قرار دارد. در سال ۱۳۹۵ هواپیمایی معراج رکورد طولانی‌ترین پرواز ایرانی را با انجام پرواز هیئت دیپلماتیک جواد ظریف را که از سیدنی به تهران و به مدت ۱۷ ساعت بدون توقف و سوخت گیری انجام شد، شکست. این شرکت هواپیمایی دارای یازده فروند هواپیما است.

هواپیمایی قشم در حال حاضر یک ایرلاین دولتی متعلق به وزارت نفت است که با ۱۳ فروند هواپیمای فعال در ناوگان هوایی خود پروازهای داخلی و خارجی خود را توسعه بخشیده است. هواپیمایی قشم در سال ۱۳۷۲ با اجاره هواپیما، فعالیت پروازی خود را با نام فراز قشم شروع کرد.

آتا

هواپیمایی آتا، یک ایرلاین خصوصی ایرانی است که فعالیت خود را از شهر تبریز آغاز کرد. این شرکت هواپیمایی در حال حاضر با در اختیار داشتن ۱۳ هواپیمای بوئینگ و ایرباس هر روزه پروازهای داخلی و خارجی به مقاصد کشورهای همسایه دارد.

ایران ایر

برای شرکت در این نظرسنجی تا ساعت ۶ عصر روز چهارشنبه هفته آینده فرصت دارید.

حداکثر ۴ گزینه می‌توانید انتخاب کنید.

منتظر مشارکت گرم شما هستیم.

بهترین هواپیمایی ایران کدام است؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات