تویوتا محبوب ترین برند خودروسازی جهان در سال ۲۰۱۶

پنج‌شنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
تویوتا، این خودروساز ژاپنی، محبوب‌ترین برند خودرویی در موتور جست‌وجوگر گوگل است. بی ام دبلیو و هیوندای در رتبه‌های بعدی قرار دارند. در ادامه با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

بر اساس مطالعه‌‌ای جدید، تویوتا بیشتر از هر برند خودروساز دیگری در جهان، در گوگل جستجو شده است. با وجود اینکه این برند اخیراً لقب بزرگ‌ترین خودروساز جهان را به رقیبش، فولکس‌واگن واگذار کرده است؛ اما همچنان ازنظر موتور جست‌وجوگر گوگل محبوب‌ترین برند در آمریکا، چین، استرالیا و بخش‌هایی از آفریقا محسوب می‌شود.

شرکت آمریکایی قطعات خودروی کوییک‌کو (Quickco)، این آمار را از ۱۹۳ کشور جهان تهیه کرده است. تویوتا در ۷۴ کشور، بیشتر از همه در گوگل سرچ شده است، درحالی‌که BMW با بیشترین سرچ در ۵۱ کشور در رتبه بعدی قرار دارد. هیوندای نیز با محبوبیت در ۱۷ کشور در جایگاه سوم ایستاده است.

این آمار همچنین نشان می‌دهد که محبوبیت خودروسازان در دنیای مجازی لزوماً ارتباطی با کشور سازنده‌ی آن‌ها ندارد. تنها کشورهای آلمان (بی‌ام‌و)، فرانسه (رنو)، سوئد (ولوو) و ایتالیا (فیات) در این آمار از محصولات وطنی خود حمایت کرده‌اند.

تویوتا

در مقام مقایسه، هیوندای در صدر جست‌وجوهای مردم کره‌ی جنوبی نبوده است، بلکه کاربران اینترنتی این کشور بیشتر به سراغ برند BMW رفته‌اند. این خودروساز آلمانی در جست‌وجوهای مردم ژاپن نیز پرطرفدار است. درحالی‌که شرکت‌های هوندا و سوزوکی از اقبال چندان بالایی برخوردار نبوده‌اند. در عوض هوندا محبوب‌ترین برند خودرویی ایالات‌متحده در سال 2016 بوده است.

برند بریتانیایی جگوار تنها در کشور بلیز در منطقه‌ی آمریکای مرکزی پرطرفدار بوده است. برند مینی کوپر نیز در کشورهای لائوس، نپال و یمن مخاطب اینترنتی بالایی داشته است. تنها یک کشور یک ابر خودرو را در صدر جست‌وجوهای خود قرار داده است. مردم نیجریه از میان تمامی برندها علاقه‌ی بیشتری به برند بوگاتی داشته‌اند.

این مطالعه شامل کشورهایی نظیر کره‌ی شمالی، ایران و کوبا که دسترسی به اطلاعات در آن‌ها دشوار است، نمی‌شود. کوییک‌کو همچنین خاطرنشان می‌کند اگرچه این برندها در صدر جست‌وجوهای گوگل قرار داشته‌اند، اما لزوماً تمامی مردم یک کشور خاص به دنبال چنین برندی نیستند. برای مثال، کشورهای کم‌جمعیتی مثل جزایر مارشال و یا مغولستان می‌توانند اطلاعات غلطی از علاقه‌ی مردم خود به یک برند خاص مخابره کنند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات