سهامداران هارمن با واگذاری این کمپانی به سامسونگ در ازای ۸ میلیارد دلار موافقت کردند

یک‌شنبه ۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۰:۴۵
مطالعه 2 دقیقه
پس از حرف و حدیث‌های بسیار، سهامداران هارمن به واگذاری این کمپانی آمریکایی در ازای دریافت ۸ میلیارد دلار به سامسونگ رأی مثبت دادند.
تبلیغات

سهامداران کمپانی آمریکایی هارمن برخلاف شنیده‌های پیشین در خصوص مخالفت با رفتن زیر پرچم سامسونگ، با واگذاری این کمپانی در ازای دریافت ۸ میلیارد دلار به سامسونگ موافقت کردند.

بر اساس سند ثبت‌شده در کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده‌ی آمریکا، سهامداران هارمن با اکثریت ۷۰.۷۸ درصد به واگذاری این کمپانی به سامسونگ رأی مثبت دادند. بر اساس اطلاعات ارائه‌شده این میزان رأی به معنی موافقت ۴۹,۴۶۰,۳۲۲ سهم از مجموع ۶۹,۸۸۳,۶۰۵ سهمی است که این کمپانی آمریکایی در تالار بورس دارد.

البته باید به این نکته نیز اشاره کرد که قریب به نیم میلیون سهم در قبال این واگذاری رأی ممتنع دادند. سامسونگ در ۱۴ نوامبر سال ۲۰۱۶ اعلام کرد که با هارمن برای تصاحب این کمپانی با پرداخت مبلغ ۸ میلیارد دلار به توافق رسیده است.

ماه گذشته شماری از سهامداران هارمن به فروش این کمپانی معترض بودند. این سهامداران مدعی بودند که مدیران هارمن نتوانسته‌اند مشتری بهتری برای این کمپانی پیدا کنند و از این‌رو مبلغ ۸ میلیارد دلار پیشنهادی توسط سامسونگ در برابر ارزش این کمپانی کافی نیست.

این تصاحب اکنون موضوعی است که باید توسط نهادهای نظارتی بر رقابت کمپانی‌ها یا آنتی تراست در آمریکا، اروپا و همچنین چین و کره مورد بررسی قرار گیرد.

انتظار می‌رود خرید هارمن توسط سامسونگ در سه‌ماهه‌ی سوم سال ۲۰۱۷ نهایی شود. سامسونگ با تصاحب هارمن به برندهای بسیار کارآمدی نظیر هارمن کاردون، جی بی اِل، بنگ اند اُلافسون و سایر برندهای تحت سیطره‌ی هارمن دسترسی خواهد داشت. همچنین باید به فعالیت‌های هارمن در زمینه‌ی خودروهای هوشمند اشاره کرد که سامسونگ می‌تواند با در اختیار گرفتن فناوری‌های توسعه‌یافته توسط متخصصان این کمپانی، دامنه‌ی محصولات خود را بیش از پیش گسترش دهد. در صورتی که این خرید نهایی شود، بزرگ‌ترین تصاحب یک کمپانی خواهد بود که توسط سامسونگ انجام می‌شود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات