استقبال گسترده‌ی مردم از نمایشگاه خودرو تهران

شنبه ۳۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
بازدید گسترده‌ی مردم از نمایشگاه خودرو تهران، مسئولان برگزاری و غرفه‌داران را غافلگیر کرد.
تبلیغات

بازدیدکنندگان زیادی از نمایشگاه خودرو تهران در مجموعه‌ی نمایشگاهی شهر آفتاب بازدید کردند. این در حالی بود که مسئولان شهرداری، مدیران مجموعه‌ی نمایشگاهی شهر آفتاب، مسئولان برگزاری نمایشگاه خودرو و حتی غرفه‌داران از این مسئله به‌شدت غافلگیر شدند.

حضور گسترده‌ی مردم از همان ساعات ابتدایی نمایشگاه خودرو تهران در روز سه‌شنبه به چشم می‌آمد. با توجه به اداری بودن روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه و دور بودن مجموعه‌‌ی نمایشگاهی شهر آفتاب، حضور مردم در این نمایشگاه به‌خصوص در رونمایی‌های روز اول غافلگیرکننده بود و ناهماهنگی‌هایی هم به همراه داشت.

غرفه سایپا

این افزایش بازدید روز به روز بیشتر می‌شد تا در روز جمعه، ۲۹ بهمن جمعیت بسیار زیادی در سالن‌ها دیده می‌شد که تردد را در غرفه‌ها و حتی راهروها با مشکلات فراوانی روبه‌رو می‌کرد. البته در روزهای پنجشنبه و جمعه، ترافیک شدیدی در ورودی و خروجی مجموعه‌ی نمایشگاهی شهر آفتاب و پارکینگ‌های آن وجود داشت که ورود و خروج به مجموعه را با تأخیر یک تا دو ساعته برای خودروها و رانندگان روبه‌رو می‌کرد.

بازدید تعداد بالای مردم در نمایشگاه خودرو تهران به‌خصوص در کنار خودروهای باکیفیت‌ و جدید، نشان از عطش بازار خودروی ایران برای حضور خودروهای جدید و باکیفیت دارد. بازاری که بیش از ۸ سال منتظر تغییر و تحول است و دیگر توقع دیدن کاستی‌های فنی بسیار و ارائه‌ی خودروهای قدیمی و ناکارآمد ندارد.

مسئولان شهرداری و متروی تهران که تصور نمی‌کردند استقبال گسترده‌ای از نمایشگاه خودرو تهران، آن‌هم در خارج از محدوده‌ی شهر تهران شود؛ برنامه حرکت قطارهای مترو شهر آفتاب را هر یک ساعت یک‌بار تنظیم کرده بودند که در همان روز نخست، با حضور بازدیدکنندگان زیاد، به فکر تغییر این زمان‌بندی افتادند. با توجه به حضور گسترده‌ی مردم، حرکت قطارها از شهر آفتاب یا به مقصد شهر آفتاب از روز سوم به بعد، هر ۳۰ دقیقه یک‌بار شد.

غرفه BYD

از آن‌سو مدیران مجموعه‌ی نمایشگاهی شهر آفتاب که به فکر حضور بالای مردم نبودند، باجه‌های راهنمایی کمی تدارک دیده بودند و ثبت‌نام مردم را تنها در یک ورودی انجام می‌دادند. همچنین ابتدا یک پارکینگ برای این نمایشگاه اختصاص داده شده بود که در روزهای دوم به بعد، پارکینگ دوم و سوم به ترتیب اضافه شدند. امکانات رفاهی از جمله غذاخوری، کافی‌شاپ و محل استراحت نیز برای تعداد بسیار کم بازدیدکنندگان در نظر گرفته شده بود که از برآورد تعداد کم بازدیدکنندگان خبر می‌داد.

برخی از غرفه‌ها همچون سایپا و ایران خودرو، محیط کوچکی برای بازدید مردم از خودروهای خود قرار داده بودند و تصور نمی‌کردند که مردم حضور چنین گسترده‌ای داشته باشند؛ البته ایران خودرو و سایپا محصولات کمی برای عرضه در نمایشگاه آورده بودند که با حضور مردم غافلگیر شدند. برخی از غرفه‌ها نیز که مراسم رونمایی داشتند، امکان حضور تعداد کمی از مردم و خبرنگاران را در مراسم رونمایی برآورد کرده بودند و در هنگام مراسم به دلیل فشردگی و تعداد بالای جمعیت با بی‌نظمی‌های فراوان روبه‌رو شدند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات