نمایشگاه MWC 2017: برند‌های معروف از چه محصولاتی رونمایی می‌کنند

دوشنبه ۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۰
مطالعه 9 دقیقه
در این مقاله به بررسی اجمالی آخرین محصولات مربوط به مطرح‌ترین برند‌ها در کنگره جهانی موبایل بارسلونا موسوم به MWC 2017 می‌پردازیم.
تبلیغات

میلیون‌ها نفر منتظر برگزاری کنگره‌ی جهانی موبایل (MWC 2017) هستند تا جدیدترین محصولات برترین شرکت‌های صنعت تلفن‌های همراه را رصد کنند. این نمایشگاه  از ۲۷ فوریه تا ۲ مارس برگزار می‌شود و آخرین فناوری‌های مربوط به گوشی‌های هوشمند، تبلت‌ها، پوشیدنی‌ها، لوازم جانبی و... در معرض دید عموم قرار خواهد گرفت. مطمئنا خبر‌های مربوط به این رویداد بسیاری را هیجان‌زده خواهد کرد و شرکت‌کنندگان حاضر در این رویداد اولین کسانی خواهند بود که آخرین محصولات عرضه‌شده را آزمایش می‌کنند. بسیاری از گوشی‌های پرچم‌دار مانند سونی اکسپریا X2، هواوی پی 10 و ال‌جی جی 6 در این نمایشگاه رونمایی می‌شوند. در این مقاله تمام اخبار، شایعات و حواشی مربوط به کنگره جهانی موبایل در بارسلونا (MWC) ارائه می‌شود.

 اما شرکت‌های معتبر دنیا از چه محصولاتی پرده‌برداری خواهند کرد. با زومیت همراه باشید.

سامسونگ

samsung

غرفه سامسونگ همیشه یکی از بزرگ‌ترین و شلوغ‌ترین‌های نمایشگاه MWC است و شکی وجود ندارد که همه‌چیز برای سامسونگ متفاوت خواهد بود. متأسفانه گلکسی S8 در این نمایشگاه رونمایی نمی‌شود. یکی از دلایل آن، اطمینان از استاندارد‌های ایمنی پرچم‌دار سامسونگ است؛ چرا که سامسونگ قصد دارد آن را به بالاترین سطح ایمنی مجهز کند.

اما شایعات اخیر نشان می‌دهند که گلکسی اس 8 از دوربینی با لنز دوگانه و یک باتری با ظرفیت ۴۲۰۰ میلی‌آمپر ساعتی بهره خواهد برد. از طرفی سامسونگ در S8 از چیپست قدرتمند اسنپدراگون 835 و در برخی مدل‌ها از چیپست اکسینوس 8895 در کنار ۶ گیگابایت رم بهره خواهد برد. همچنین اسکنر عنبیه، صفحه نمایش منحنی با رزولوشن QHD یا 4k از دیگر ویژگی‌های پرچم‌دار سامسونگ است.

اخبار به‌دست‌آمده حاکی از آن هستند که S8 در اواخر ماه مارس یا در اوایل ماه آوریل ارائه می‌شود. اما به‌جای آن، سامسونگ از تبلت جدید خود به نام گلکسی تب S3 رونمایی خواهد کرد. خبرها حاکی از آن هستند که گوشی‌های گلکسی با صفحه نمایش قابل انعطاف عرضه می‌شوند. به علاوه، از گوشی‌های میان‌رده گلکسی A و J نیز پرده‌برداری خواهد شد.

ال‌جی

lg g6

با نزدیک شدن به رویداد کنگره جهانی موبایل در بارسلونا، بسیاری از رسانه‌ها بر اخبار مرتبط با ال‌جی متمرکز شده‌اند؛ چرا که ال‌جی قصد دارد جانشین پرچم‌دار خود یعنی G5 را رونمایی کند. به‌احتمال زیاد G6 به‌عنوان پرچم‌دار جدید ال‌جی اعلام می‌شود. این گوشی با بهبود‌های زیادی نسبت به نسل قبلی خود ارائه خواهد شد؛ اما اخیرا شرکت ال‌جی جزئیاتی در مورد جی 6 ارائه داد که می‌توان به صفحه نمایش ۵.۷ اینچی با رزولوشن QHD و با نسبت تصویر ۱۸:۹ اشاره کرد که آن را از لحاظ ابعادی نسبت به گوشی‌های معمول در بازار متفاوت می‌کند. به‌علاوه، طول عمر باتری در جی 6، با توجه بالا رفتن ظرفیت باتری عملکرد بهتری نشان می‌دهد. بدنه ال‌جی جی 6 فلزی و یا شیشه‌ای خواهد بود و ال‌جی برای آن از دوربینی با لنز دوگانه بهره می‌برد و تراشه اسنپدراگون 821 وظیفه پردازش آن را به عهده خواهد داشت.

همچنین این محصول گواهی IP68 دارد و به همین دلیل در برابر نفوذ آب و گردوغبار مقاوم است و از طرفی قابلیت شارژ بی‌سیم برای این مدل وجود دارد؛ اما گفته می‌شود جی 6 به‌مانند جی‌ 5 ماژولار نخواهد بود. به‌علاوه، ال‌جی قصد دارد جی 6 compactt را در کنار دیگر گوشی‌های احتمالی خود معرفی کند.

جدا از گوشی‌ها، ال‌جی از دو ساعت‌ هوشمند خود رونمایی خواهد کرد که احتمالا مجهز به سیستم عامل اندروید ویر 2.0 خواهند بود.

سونی

sony

این روزها خبرهای کمتری از سونی به گوش می‌رسد؛ اما آخرین اخبار منتشرشده در خصوص سونی نشان می‌دهند که این شرکت از ۵ گوشی خود رونمایی می‌کند و احتمالا در نمایشگاه مذکور از دو پرچم‌دار خود یعنی اکسپریا X2  وXZ 2 پرده‌برداری خواهد کرد.

شایعات اخیر حاکی از آن هستند که پرچم‌دار سونی از یک صفحه نمایش ۵.۵ اینچی با رزولوشن 4k بهره خواهد برد و چیپست اسنپدراگون 835 وظیفه پردازش آن را به عهده خواهد داشت که با ۴ یا ۶ گیگابایت رم عرضه می‌شود. اما از طرفی برخی شایعات اعلام کردند که این گوشی احتمالا به کنگره جهانی موبایل (MWC 2017) نخواهد رسید!

همچنین برخی خبر‌ها حاکی از آن هستند که ظاهرا پرچم‌دار سونی دارای یک صفحه نمایش ۵.۵ اینچی با رزولوشن QHD و ۴ گیگابایت رم خواهد بود و پردازش دستگاه با تراشه اسنپدراگون 835 یا اسنپدراگون 653 صورت می‌پذیرد.

از دیگر محصولات جدید سونی، گوشی هوشمندی با نمایشگر ۵.۲ اینچی و رزولوشن 1080p، با ۴ گیگابایت رم و ۶۴ گیگابایت حافظه داخلی که دارای دوربینی با کیفیت ۲۳ مگاپیکسل و ۱۶ مگاپیکسل دوربین سلفی است، به چشم می‌خورد.

از دیگر گوشی‌های احتمالی سونی دستگاهی با نمایشگر ۵ اینچی و رزولوشن 720p، با ۳ گیگابایت رم و ۳۲ گیگابایت حافظه داخلی است که دارای ۱۶ مگاپیکسل کیفیت دوربین اصلی و ۸ مگاپیکسل کیفیت دوربین جلو خواهد بود.

احتمالا یکی از  مشخصات یادشده مربوط به اکسپریا XA 2 است که در رنگ‌های قرمز، طلایی، نقره‌ای و آبی عرضه می‌شود و مجهز به فن‌آوری USB-C خواهد بود.

 

اچ‌تی‌سی

htc one

مثل همیشه، اچ‌تی‌سی در کنگره جهانی موبایل حضور خواهد داشت؛ اما دقیقا مشخص نیست چه برنامه‌ای برای این نمایشگاه دارد. چیزی که می‌دانیم این است که این شرکت از دستگاهی با چیپست Snapdragon 835 رونمایی نخواهد کرد. حدس ما این است که HTC از گوشی‌های میان رده Desire رونمایی کند. به نظر نمی‌رسد جایگزین اچ‌تی‌سی ۱۰ در این نمایشگاه معرفی شود و احتمالا خبری هم از ساعت‌های هوشمند این شرکت نخواهد بود. درحالی‌که HTC 11 جهت عرضه در MWC 2017 شایعه شده بود، اما بعید به نظر می‌رسد اچ‌تی‌سی آن را در این نمایشگاه معرفی کند.

اما برخی دیگر از اخبار به‌دست‌آمده در مورد HTC 11 فراتر از حد شایعه هستند، چرا که گفته می‌شود اچ‌تی‌سی 11 از رم ۸ گیگابایتی با صفحه نمایش منحنی به همراه ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی مجهز خواهد شد.

یکی از ویژگی‌های این گوشی استفاده از رابط کاربری «sense touch» است که اجازه می‌دهد کاربر با لمس و یا ضربه زدن به قاب فلزی حاشیه گوشی صدای  موزیک را کم و زیاد کند، عکس‌برداری کند، دستیار صوتی را فراخوانی کند و نور صفحه نمایش را تغییر دهد.

نوکیا - اچ‌ام‌دی گلوبال

NOKIA 6

همان‌طور که می‌دانید اچ‌ام‌دی گلوبال سازنده گوشی‌های هوشمند با برند نوکیا است. این شرکت اخیرا گوشی نوکیا 6 را معرفی کرد و در حال حاضر نوکیا 6 در کشور چین عرضه شده است.  در نمایشگاه امسال اچ‌ام‌دی قصد دارد از گوشی‌های جدیدی با برند نوکیا پرده‌برداری کند. اطلاعات زیادی در مورد گوشی‌های احتمالی نوکیا موجود نیست؛ اما آخرین شایعات نشان می‌دهند که اچ‌ام‌دی قصد دارد از دستگاهی با چیپست Snapdragon 835 و مجهز به سیستم عامل اندروید رونمایی کند که احتمالا مربوط به نوکیا 8 خواهد بود. به علاوه، یکی از گوشی‌های هوشمند نوکیا با اسم رمز «قلب» عرضه می‌شود. مضاف بر اینکه اچ‌ام‌دی از تبلت ۱۸ اینچی نوکیا رونمایی خواهد کرد.

موتورولا- لنوو

Moto G5

مطمئنا گوشی‌های هوشمند موتورولا سری موتو در نمایشگاه MWC ارائه خواهند شد و ما شاهد رونمایی از نسل پنجم گوشی‌های سری G که از گوشی‌های میان رده و مقرون به‌صرفه هستند، خواهیم بود. چندین نسخه از سری G5 ممکن است عرضه شود که نقطه تمایز این نسخه‌ها بیشتر مربوط به برخی استاندارد‌ها مانند اندازه صفحه نمایش است.

اما این داستان دقیقا برای لنوو مشخص نیست. شایعات نشان می‌دهند که لنوو قصد دارد از سخت‌افزاری کاملا جدید و کمیاب بهره ببرد. با این حال، ما شاهد رونمایی از یک تبلت یوگا خواهیم بود.

هواوی

p10

بعد از معرفی گوشی هوشمند پی 9 در نمایشگاه سال گذشته، ظاهرا هواوی قصد دارد پی 10 را در جریان برگزاری کنگره‌ی جهانی موبایل امسال (MWC 2017) معرفی کند. پی 10 نیز مانند پی 9 مجهز به دوربین دوگانه خواهد بود و با توجه به شایعات منتشرشده، احتمالا در سه نسخه عرضه می‌شود.

خبرهای به‌دست‌آمده نشان می‌دهند که پی 10 از صفحه نمایش منحنی ۵.۵ اینچی با رزولوشن QHD بهره خواهد برد. همچنین بدنه فلزی، اسکنر اثر انگشت، دوربین با لنز دوگانه، ۶ گیگابایت رم، ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی از دیگر مشخصات این دستگاه هستند که تراشه هشت هسته‌ای Kirin 960 وظیفه پردازش آن را به عهده دارد.

بلک بری

بلک بری

بلک‌ بری همانند دیگر رقبا قصد دارد در حین برگزاری کنگره جهانی موبایل از گوشی هوشمند خود با نام مرکوری رونمایی کند. این گوشی مجهز به سیستم عامل اندروید است و از صفحه کلید فیزیکی بهره می‌برد. کمپانی TCL که مدتی است امتیاز تولید گوشی‌های برند BlackBerry را در اختیار دارد، این گوشی هوشمند را در نمایشگاه CES معرفی کرد، اما جزئیات زیادی از آن منتشر نشد. در حال حاضر اطلاعاتی در مورد گوشی‌های احتمالی بلک بری در نمایشگاه پیش رو در دسترس نیست.

گوشی‌های دیگر

surface

اما فقط گوشی‌های هوشمند پرچم‌دار نیستند که در طی برگزاری کنگره جهانی موبایل بارسلونا موسوم به MWC 2017  معرفی می‌شوند؛ در این نمایشگاه از گوشی‌های پایین رده گرفته تا میان رده رونمایی خواهند شد. به علاوه، شرکت‌هایی مانند آلکاتل، مایکروسافت، میزو، اچ‌پی و شیائومی نیز در این نمایشگاه حضور دارند. آیفون 8 در این نمایشگاه معرفی نمی‌شود.

ساعت‌های هوشمند، تبلت‌‌ها و هدست‌های واقعیت مجازی

pixel c

در این نمایشگاه علاوه بر گوشی‌های هوشمند، از جدیدترین محصولات، از جمله ساعت‌های هوشمند، تبلت‌‌ها، هدست‌های واقعیت مجازی رونمایی خواهد شد که می‌توان به سامسونگ گلگسی تب اس‌ 3، تبلت سونی اکسپریا زد 6، هواوی واچ 2 و ساعت‌های هوشمند جدید ال‌جی اشاره کرد.

به‌علاوه رقبای اندرویدی جدید برای تبلت آیپد پرو به نمایش گذاشته می‌شوند؛ خصوصا تبلت‌های سونی و سامسونگ و Pixel C که از برجسته‌ترین تبلت‌های ارائه‌شده خواهند بود.

تلفن‌های تاشو

سامسونگ

یکی از نکات برجسته نمایشگاه  MCW 2017 عرضه تلفن‌های تاشو است که در نمایشگا‌های سال‌های پیش در حد شایعه بود؛ اما واقعیت این است که ما در این نمایشگاه شاهد حضور چنین دستگاه‌هایی خواهیم بود. خبرها حاکی از آن هستند که سامسونگ از دو دستگاه قابل انعطاف خود رونمایی می‌کند.

باتری‌هایی با طول عمر بالا

یکی از چیزهایی که همیشه دارندگان گوشی‌های هوشمند به آن اهمیت می‌دهند، طول عمر باتری است. با توجه به خبر‌های منتشرشده در مورد نمایشگاه MCW 2017، اکثر گوشی‌های ارائه‌شده دارای مدت‌زمان نگهداری شارژ باتری بیشتر از دو روز هستند. امید می‌رود عملکرد طول عمر باتری‌ها با طراحی باریک‌تر دستگاه همراه باشد. همچنین شارژ بی‌سیم و سریع یکی از مشخصه‌هایی است که احتمالا شرکت‌ها بر آن تمرکز خواهند کرد.

 پرچم‌دارها

احتمالا در نمایشگاه امسال ما شاهد سطح وسیعی از گوشی‌های هوشمند پرچم‌دار هستیم. این نمایشگاه فرصت خوبی برای خریداران به وجود می‌آورد تا آن‌ها بتوانند گزینه مناسبی را برای خرید دستگاه مورد نظرشان انتخاب کنند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات