ورایزن پیشنهاد خرید یاهو را ۲۵۰ میلیون دلار دیگر کاهش داد

پنج‌شنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۳:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
بر اساس گزارش‌هایی که به‌تازگی منتشر شده، ورایزن مبلغ خرید یاهو را ۲۵۰ میلیون دلار دیگر کاهش داده است.
تبلیغات

امروز گزارش‌های جدیدی از وضعیت تصاحب یاهو توسط ورایزن منتشر شده است که بر این اساس، اپراتور آمریکایی قصد دارد با کاهش ۲۵۰ میلیون دلاری، پیشنهاد نهایی خود را برای خرید یاهو ارائه دهد. این کاهش قیمت در پی افشای دو حفره‌ی امنیتی در یاهو طی سال‌های اخیر بوده است.

خبر این کاهش قیمت صبح امروز توسط بلومبرگ منتشر شده است و این نشریه مدعی شده که انتظار می‌رود هر دو طرف معامله، مسئولیت‌های قانونی خود در این مشکل سایبری را بپذیرند و نقش درستی ایفا کنند. رویترز نیز در گزارش خود اعلام کرده است که کاهش قیمت نهایی می‌تواند تا ۳۵۰ میلیون دلار افزایش یابد.

جولای سال گذشته، ورایزن از برنامه‌ی خود برای تصاحب یاهو با قیمت ۴.۸۳ میلیارد دلار خبر داد. این اپراتور اعلام کرده بود که یاهو با AOL ادغام خواهد شد که ژوئن ۲۰۱۵ با قیمت ۴.۴ میلیارد دلار توسط ورایزن تصاحب شده بود. اما چند ماه بعد، با توجه به افشای دو حفره‌ی امنیتی بزرگ در یاهو و انتشار اطلاعات تعداد زیادی از کاربران، نهایی شدن این معامله در هاله‌ای از ابهام قرار گرفت.

سپتامبر ۲۰۱۶، یاهو اطلاعاتی از هک شدن حساب‌های کاربری در سال ۲۰۱۴ و اثرات آن روی ۵۰۰ میلیون اکانت منتشر کرد. همین فرایند یک بار دیگر در ماه دسامبر سال گذشته تکرار شد که یاهو اعلام کرد حفره‌ی امنیتی دیگری در آگوست سال ۲۰۱۳ باعث شده است اسامی، ایمیل و رمز عبور بیش از یک میلیارد کاربر در اختیار هکرها قرار گیرد. بعد از انتشار اخبار متعدد در مورد دومین هک بزرگ یاهو، ورایزن به دنبال راه‌هایی بوده است تا بتواند قیمت نهایی خرید یاهو را به میزان قابل توجهی کاهش دهد یا به‌طور کلی فرایند خرید را منتفی کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات